Steagul Roşu, noiembrie 1973 (Anul 28, nr. 6444-6469)

1973-11-08 / nr. 6450

PAG. 2 — Joi 8 noiembrie 1973 Un dialog viu, antrenant, util Prin grija deosebită a conducerii de partid, ocrotirea sănătății publice este în țara noastră ridicată la rang de politică de stat, asigurindu-se, cu tot mai multă competență, asistența medico-sanitară de înaltă calitate, ea avînd la bază și o temeinică pregătire a cadrelor care sporesc de la an la an, dar și o continuă îmbunătățire a condițiilor materiale create în acest scop. In județul nostru s-au cheltuit în ultimii 5 ani aproape 900 de milioane de lei pentru acțiunile de sănătate ; s-au construit 7 unități sanitare moderne cum sunt secțiile de maternitate și pediatrie la Bacău și Spitalul din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, leagănul de copii, numeroase creșe etc. în aceeași ordine de idei trebuie să amintim că se construiesc spitale noi în municipiul Bacău și în orașul Moinești. Concludent este faptul că indicatorii de sănătate au înregistrat îmbunătățiri de la an la an. Dintre aceștia natalitatea, mortalitatea generală și sporul natural al populației sunt printre cei mai buni din țară. La toate acestea o contribuție importantă o au cadrele medico-sanitare,toți cei care activează pe tărîmul ocrotirii sănătății publice. Mai sînt însă, o cîteodată, și neajunsuri în activitatea unora care umbresc aceste rezultate. De fiecare dată se ia insă atitudinea cuvenită, ele fiind din ce in ce mai rare, întregul proces de desfășurare a activității sanitare din județul Bacău implică eforturi susținute, o conduită morală ireproșabilă, utilizarea la maximum a condițiilor oferite de partid și de stat, astfel incit asistența medico-sanitară să cunoască noi progrese. Pe această linie rubrica „SĂNĂTATEA PUBLICA“ vine în sprijinul muncii noastre, fiind, în concepția realizatorilor ei, o tribună a educației sanitare, un bun mijloc educativ pentru personalul din rețeaua noastră, un canal informativ și de formare a opiniei publice care ne vine in sprijin. Este vorba de un dialog facilitat de presă, între medici și cetățeni, intre opinia publică și cadrele medico-sanitare. Un dialog care își propune o anumită periodicitate și pentru care, cu anticipație, Direcția sanitară a județului Bacău aduce mulțumirile de rigoare. dr. Vasile LEZENIUC, directorul Direcției sanitare a județului Bacău O problemă prioritară: ocrotirea mamei și a copilului Convorbire cu profesor doctor docent RĂZVAN PRIȘCU -77 Decanul Facultății de pediatrie din București, directorul Institutului pentru ocrotirea mamei și a copilului, prof. dr. doc. Răzvan Prișcu, are pe lângă incontestabile și binecunoscute merite științifice, și darul unei explicite exprimări în calitate de foarte competent sfătuitor în materie de creștere a copilului sugar. Dr. Răzvan Prișcu — așa după cum ne-a făgăduit — va mai fi prezent in coloanele acestei rubrici, pe care a avut amabilitatea s-o onoreze, pentru început, acordînd un interviu redactorului nostru. Tema abordată astăzi — una dintre cele mai actuale ale lumii medicale românești, ocrotirea mamei și a copilului, creșterea natalității. In viitorul deceniu — ne-a spus, pentru început interlocutorul nostru — populația țării noastre, așa după cum sm hotărît la cel de-al X-lea Congres al partidului, va spori pină la 23—25 milioane locuitori. Creșterea natalității este un obiectiv prioritar, de cea mai mare importanță al tuturor celor care acționează pe tărîmul sănătății publice din țara noastră, fiind intermimenta atenție a organelor de, partid și de stat. Importanța obiecttivului etnografic amintit, și care se realizează, desigur, și ca urmare a creșterii nivelului de trai — reț,iese din necesitatea, din ce în ce mai acută, a spori forța de muncă și erezie a întregii țări, în slujba marilor coordonate ale construcției socialÎS?te o orînduire ca a noastră, care mereu construiește, care mereul>și intensifică ritmurile, are nevoie de oameni mulți, sănătoși, viguroși, bine dezvoltați, armonioși. E nevoie de o populație activă capabilă de effort, sănătoasă fizic și psihic, bine integrată in procesul de producție, în întreaga activitate socială. In acest context, creșterea natalității, problemele mamei și ale copilului, capătă„ pe lingă dimensiunea lor profund umană, și valori deosebite, politice, sociale, economice. E de neconceput ■ succesul orînduirii noastre, fără a V.A avea in vedere, cu acuitate, și aceste probleme. Sînt cunoscute în această privință, de altfel, măsurile luate de conducerea de partid și de stat, iar noi, medicii acționăm tocmai în acest sens, urmărind, în primul rînd, sănătatea publică,cepînd cu noile generații, avînd să grijă, desigur, pe lingă copii, totodată, și de părinții lor. „ — Folosind termenul de sănătatevă referiți, desigur, la definiția din preambulul Constituției O.M.S. unde este văzut „ca o stare de bîrfe completă sub aspect fizic, mintal și social, care nu constă numai în absența bolii sau a infirmității“... Evident. Și pentru a ocroti sănătatea mamei și a copilului consider că, în primul rînd, este necesară respectarea cu strictețe, în totalitate, a legislației noastre, care are în vedere tocmai o astfel de stare de bine. Mă refer la programul de muncă al femeilor cu copii mici, protejarea femeilor gravide, care sunt scutite, de pildă, conform legii, de tura de noapte ; mă refer, dacă vreți, la respectarea înlesnirilor pentru mamele cu copii mici pentru alăptare, la acordarea concediului fără plată cu păstrarea locului de muncă și a vechimii etc. Am citat aceste aspecte fiu pentru că ele n-ar fi realități generale, dar pentru că, din păcate, noi am mai constatat și unele excepții, abateri de la regulă. Iar cînd e vorba de starea de bine a mamei și a copilului, implicată de noțiunea de sănătate, nu concep concesii dăunătoare. — V-ați referit, mai mult la uinele aspecte legate de ocrotirea mamei. Cu privește grija pentru cei mici... — S-a făcut enorm pentru ei și se acționează, în continuare, pe aceeași linie. Dar se cer mai multe eforturi, e nevoie de mai multă grijă față de cei care ne vor judeca mîine, prin prisma permanentului dialog între generații. Și cred că trebuie acționat mai mult, mai serios în ceea ce privește, de pildă, aprovizionarea ritmică a pieții cu lapte praf, de calitate, pentru sugari. De altfel, aș critica și marea întârziere pe care o manifestă Ministerul Industriei Alimentare pentru realizarea produselor dietetice destinate copiilor. Trebuie să știm, să simțim mai acut că răspundem de dezvoltarea și sănătatea copiilor, a viitorilor muncitori, ingineri, savanți, medici, chimiști, inventatori etc., etc. — Problema are implicații sociale majore. Poate că ar trebui făcut mai mult pentru cultivarea unui climat de responsabilitae și mai mare, concretizat prin fapte, pentru creșterea și sănătatea celor mici. Corective se mai pot aduce, mai sunt necesare luări de poziție. Iată, aflu, de pildă, că la sate nu este reglementată problema asigurării posibilității de a se procura lapte de vacă pentru copiii de pină la un an. Consiliile populare comunale ar putea găsi o cale de rezolvare a acestei probleme. — Tot în această ordine de idei, a ocrotirii mamei și a copilului, aș vrea să vă întreb, tovarășe profesor, cum considerați, în ansamblu, activitatea desfășurată de organele de resort în cadrul județului Bacău? — In județul dv. s-au obținut îmbunătățiri importante în ocrotirea mamei și a copilului. Direcția sanitară, care se ocupă atent și cu consecvență de admirat de problematica ocrotirii mamei și a copilului, secția de pediatrie a Spitalului unificat Bacău, dar, în primul rînd, organele locale de partid și de stat, au merite demne de apreciat. A fost asigurată, de către organele locale de partid și de stat, o bună bază materială pentru asistența medicală privind ocrotirea mamei și a copilului. Totodată, au existat și există preocupări, susținute pentru buna pregătire profesională a cadrelor și acordarea unei asistențe medico-sanitare competente, eficace. Desigur, deși natalitatea este în județul Bacău, dintre cele mai bune, realizîndu-se un excedent natural apreciabil, mai sînt unele probleme deschise. Una dintre ele o constituie marea fluctuație a medicilor pediatri , ca și navetismul, de altfel. Aici este vorba de crearea, de către consiliile populare, a anumitor condiții pentru medici. Și, în primul rînd, mă refer la locuințe. Se cere — și este posibil, cred — să se acorde mai multă atenție acestei probleme. Desigur, predominantă e activitatea pozitivă în acest sector sanitar greu (e vorba ocrotirea mamei și a copilului). Dovadă sunt indicatorii realizați. Există o orientare de ansamblu bună, științifică — chiar dacă mai apar sfisuri uneori —, orientare care permite să închei această convorbire cu aprecieri pentru slujitorii sănătății publice, cu îndemnul de a extinde ci mai mult realizările lor. Și să nu se uite, că, în centrul atenției, alături de toate problemele specifice corpului medico-sanitar, un loc de frunte îl ocupă ocrotirea mamei și a copilului. lică învînd țînd I In exclusivitate pentru ziarul „Steagul roșu ” Cîteva considerații despre cumpătare Abuzul de băuturi alcoolice Alcoolul, tutunul și cafeaua, au reușit să se strecoare în viața cotidiană. Ele s-au cuibărit și s-au fixat ca obiceiuri, iar la unii chiar ca patimi... mai mult sau mai puțin dăunătoare organismului. Cea mai periculoasă, prin consecințele ei asupra sănătății și asupra comportării sociale, este patima beției. Așadar, azi — despre abuzul de alcool. Beția este o intoxicație alcoolică acută, însoțită de o stare de rău, cu consecințe uneori deosebit de neplăcute. Chiar și în cazurile mai puțin grave, cînd apar simptome de greață, vărsături, pierderea echilibrului și a coordonării mișcărilor, dispariția controlului acțiunilor conștiente etc., beția este nedemnă de un om integru, mai ales în societatea noastră. Destul de frecvent, beția determină încălcări ale regulilor de conviețuire socială, tulburare a liniștii și a relațiilor civilizate, consecințe uneori grave și penibile la trezire. Alcoolismul este o stare de intoxicație cronică, datorită consumului îndelungat de băuturi alcoolice care produce tulburări și leziuni organice severe, boli de nutriție sau ale sistemului nervos. Această patimă distruge tinerețea și duce la o degradare treptată a personalității și a voinței. Este binecunoscut faptul că prevenirea alcoolismului, ca și a celorlalte toxicomanii este mult mai ușoară decît vindecarea lor. Efectul excitant, de „stimulent“ al alcoolului față de sistemul nervos, este datorit nu accentuării proceselor de excitație din scoarța creierului, ci slăbirii processor de inhibiție. Așa se explică și pierderea controlului acțiunilor. Pentru conducătorii auto, acest aspect este deosebit de important, deoarece ei răspund nu numai de viața lor, ci și de a altora, care circulă pe stradă sau sunt în mașină, cu ei. Așa-zisul efect nutritiv este și el practic nul. Consumul băuturii produce o senzație de căldură în corp nu atît pe seama arderii alcoolului, cît mai ales prin vasodilatația periferică produsă. Cei care consumă alcool la frig, pentru a se încălzi, se înșeală amarnic, pentru că după senzația plăcută de căldură, ei vor fi mai repede pătrunși de frig. Mai mult, o cantitate sporită de alcool în sînge produce o paralizie a centrului termoreglator, care împiedică buna funcționare a mecanismelor fiziologice de reținere a căldurii organismului. Unii cred că o bătură alcoolică concentrată servită înaintea mesei stimulează apetitul. E drept, asistăm, ca urmare, la creșterea secreției gastrice, însă această secreție suplimentară nu este completă, fiind săracă în fermenți și avînd o putere digestivă redusă. O altă categorie de „amatori” de bături alcoolice cred în efectul antiinfecțios al acestora. Eroare. Dimpotrivă, alcoolul micșorează rezistența generală a organismului, favorizează îmbolnăvirile. Este bine, deci, să nu ne neredem, în acest fals prieten — alcoolul dr. C. TIKON, medic specialist internist s. Un medicament polivalent. MIEREA DE ALBINE (1) Mierea reprezintă un tratament dietetic prețios în ulcerul stomacal. Utilizarea ei a dus la dispariția durerilor, senzațiilor de arsură, grețurilor, observîndu-se, în același timp, și creșterea valorilor hemoglobinei sanguine. S-a administrat miere cu 1/2—2 ore înaintea meselor principale, folosindu-se mierea diluată în apă călduță. Urmărind efectele tratamentului cu miere aplicat la 155 de bolnavi, s-a constatat că aceasta normalizează aciditatea și secreția gastrică. Grație acestui tratament 11 bolnavi au crescut în greutate cu 1 kg, 32 bolnavi cu 1-2 kg, 31 bolnavi cu 2-3 kg, 22 bolnavi cu 3-4 kg, și 4 bolnavi cu 4 și peste 4 kg. în clinica terapeutică din Kursk, prof. F. Mencicov și S. Feldman au administrat miere timp de 3 ani la 46 bolnavi suferinzi de ulcer al stomacului. Dintre aceștia 18 erau spitalizați. S-a remarcat dispariția durerilor, ameliorarea apetitului, iar secreția și hiperaciditatea au scăzut odată cu creșterea valorilor hemoglobinei. La bolnavii cărora li se depistase la radioscopie nișa gastrică — semn caracteristic al ulcerului — aceasta a dispărut după 4 săptămîni de tratament. Atît medicina empirică cît și metodele clinice moderne atestă că mierea de albine reprezintă un excelent remediu în tratamentul ulcerului de mac, ea acționînd stoca un adevărat pansament gastric. Aflăm de la Oficiul farmaceutic Bacău Noi medicamente românești • Buclosamid spray — este un medicament ce se pulverizează pe piele în particule foarte mici, fiind indicat in unele boli de piele ca eczeme, toate micozele localizate în zonele submamare, interdigitale, ale conductului auditiv extern și anogenitale. Buclosamidul spray permite o administrare deosebit de comodă. Pulverea de buclosamid din flacon se poate utiliza profilactic (pudrarea ciorapilor și a încălțămintei) pentru prevenirea recidivelor sau pentru tratamente (pudrarea zonelor lezate). • Ultralanunguent — este indicat, de asemenea, în dermatite și eczeme umede, suprainfectate, microbiene, varicoase, arsuri de gradul I, prurit (mîncărimi) anale și vulvare, psoriazis. Este contraindicat în prezența unor leziuni tuberculoase sau luetice în zona aplicării lui, întrucît acțiunea unguentului se instalează rapid și durează mai mult timp, la începutul tratamentului se recomandă două aplicații pe zi, fiind nevoie de trei aplicații numai în formele mai severe ale afecțiunilor enumerate. Mod de prezentare : tuburi cu 10 g și 20 g unguent. • Ciclamat de sodiu — comprimate de 0,10 g, echivalent ca putere de îndulcire, cu o linguriță de zahăr. Este un îndulcitor sintetic, de aproximativ 30 ori mai dulce decît zahărul, fără valoare nutritivă. Spre deosebire de zaharină nu are post — gust amar și se poate folosi la prepararea la cald a alimentelor. Se folosește ca înlocuitor de zahăr la diabetici și obezi. Ciclamatul de sodiu poate servi la îndulcirea unor băuturi cum sunt laptele, cafeaua, ceaiul. Un comprimat este suficient pentru o ceașcă de cafea. Pentru o cană cu lapte sau ceai se utilizează, după gust, 1—2 comprimate. Preparatul se poate folosi și pentru îndulcirea compoturilor, a sucurilor de fructe și a altor preparate alimentare lichide. Deoarece nu se descompune prin fierbere poate fi introdus în compot la începutul preparării lui. Nu se va depăși doza zilnică de 0,05 g/kilocorp. P. S. A se consulta medical, la fiecare caz în parte. Redactorul rubricii Roni GACIUEARU JOI 8 NOIEMBRIE 1973 9.00 Curs de limbă engleză. 9.30 Curs de limba germană. 10.00 TELEX. 10.05 Cărți și idei. 10.23 Telecinemateca. 11.95 Publicitate. 12.00 TELEJURNAL. 16.00—17.00 Teleșcoală. 17.30 Emisiune în limba maghiară. 13.30 TELEX. 18.35 Din țările socialiste. 18.45 întrebări și răspunsuri. Etic și politic. Salariul social. Timpul în lumina cuceririlor științife contemporane. 19.15 Publicitate. 19.20 1001 de seri. Creionașul fermecat. 19.30 TELEJURNAL. Cincinalul înainte de termen. 1973 – an hotărîtor. 20.00 Cîntecul săptămînii. „La noi“. Interpretează Doina Badea. 20.05 Publicitate. Seară pentru tineret. 20.10 ..Turneul emblemelor“ itinerar patriotic pentru tineret. 20.20 Otelul poartă și semnătura noastră. 20.32 -Din mit și dor tesut-am- vers". 20.40 ..De sîmbătă pînă luni" _ telefoileton. 20.47 Acolo unde ne așteaptă oamenii. 21.05 .,La tîntă" ! — miniaturi satirice. 21.20 Steaua fără nume — concurs pentru tineri interpreți de muzică ușoară. 22.15 24 DE ORE. MUNICIPIUL BACĂU Muncitorul : „Perechile” — premieră.Orele : 10.20: 14: 16.30: 19: 21.301. Tel. 12028. Flamura roșie : „Doi pe un balansoar” — premieră. (Orele : 16. 13.10: 20.30). Tel. 11950. Progresul : „Rondul de noapte". (Orele: 10.30: 14.30: 16.30: 18.30: 20.30). Tel. 11377. Tineretului : „Cei șase urși și clovnul“ — premieră. (Orele : 10.30. 15.30: 17.30: 19.30; 21.30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Departe de Tipperary“. Oituz : „O afacere ne cinste“. TG. OCNA Oituz : „O zi mai lungă decît un an“. MUNICIPIUL BACAU e Muzeul de științele naturii — strada Karl Marx nr. 3. ® Muzeul de istorie și artă — strada Karl Marx nr. 24. Casa,George Bacovia” . Secția de literatură a Muzeului județean de istorie și artă (strada G. Bacovia nr. 13). A Casa muzeu „Nicu Enea” (strada Nufărului nr. 31). Ore de vizită 10—18. Luni închis. Tel. 32381. RACACIUNI : „COlecția Vasile Heisu" — expoziție de artă populară a Muzeului județean de istorie și artă. PRĂJEȘTI — COM. TRAIAN « Muzeul sătesc. © IN ACTIVITATEA DE PREVENIRE ȘI COMBATERE A fenomenului infracțional, organele de miliție primesc un sprijin prețios din partea cetățenilor corecți, cinstiți, oameni ai muncii care iau atitudine, adoptă o poziție hotărîtă față de faptele antisociale pe care le comit unele elemente certate cu legalitatea. Sunt numeroase exemple care atestă aceste calități morale ce caracterizează omul de azi al societății noastre. Din aceste exemple ne-am oprit la unul dintre cele mai recente: In noaptea de 29 spre 30 octombrie a. c., în jurul orei 2,00, muncitorii Dănuț David și Constantin Olaru, din cadrul Trustului de construcții Bacău, șantierul de utilaje-transport, au surprins în flagrant delict de furt doi minori — Arsene Gheorghe și Ciurea Liviu — care, cu ajutorul unui clește, forțaseră ușa unui chioșc de produse zaharoase din cartierul Cornișa I — Bacău, de unde au sustras diferite produse. Cei doi muncitori au intervenit prompt și hotărît, reținîndu-i pe infractori, după care au anunțat organele de miliție. . O faptă care merită toate laudele. Conducerea miliției municipiului Bacău adresează, pe această cale, cele mai sincere mulțumiri muncitorilor Dănuț David și Constantin Olaru, la care adăugăm și felicitările noastre. • NERESPECTAREA REGULILOR DE CIRCULAȚIE poate determina producerea unor situații deosebite, ca cea din ziua de 22 octombrie, cînd autoturismul nr. 111-416, proprietatea lui Eugen Andronic, (care îl și conducea) din Călărași, circulind spre Bacău, pe raza comunei Orbeni s-a angajat în depășirea unui alt autovehicul ce rula în aceeași direcție. Nefiind atent la efectuarea acestei manevre, l-a lovit pe cetățeanul Dumitru Chiorcea. Victima a trebuit să fie internată la Spitalul din Bacău, cu fracturi grave. TENTATIVA de crima. Într-una din zilele de sfîrșit de octombrie, seara, în jurul orei 23,30, în timp ce Ion Ifarapu , elev la Liceul industrial din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, aștepta autobuzul în stație — în comuna Oituz, au sosit doi cetățeni turbulenți — Gheorghe Gogu și Aglaia Harapu. Intre aceștia s-au purtat discuții contradictorii, iar la un moment dat Gheorghe Gogu, fără nici un fel de avertisment, a scos cuțitul și i-a aplicat lui Harapu Ion o lovitură la gît, părăsind imediat locul faptei. Victima a fost transportată la spital în stare de comă. Organele procuraturii continuă cercetările, pentru a stabili gravitatea și cadrul săvârșirii infracțiunii, în funcție de care se va aplica și pedeapsa. INCA UN EXEMPLU DE NESUPRAVEGHERE a copiilor vine să se adauge șirului de pierderi de vieți omenești ori distrugeri de bunuri materiale, consecințe care se produc în asemenea situații. Astfel, în ultima parte a lunii octombrie, a izbucnit un incendiu la locuința cetățeanului Ioan Udai, din comuna Cleja, incendiu care a provocat pagube în valoare de peste 9000 de lei. Cauza producerii incendiului ? Copiii, lăsați nesupravegheați, s-au jucat cu focul. • S-A DISPUS ÎNCEPEREA URMĂRIRII PENALE împotriva Vasilicăi Bricheș — care în calitate de gestionară la Centrul de legume și fructe nr. 63 din Municipiul Gheorghe Gheorghiu- Dej, a sustras din gesiune peste 4000 de lei. Pentru a acoperi lipsa, a introdus în magazin, fără acte legale, circa 400 kg bulion, în valoare de peste 2400 lei, procurat de la Gheorghe Constantin, preparator de bulion la secția Filipești a C.S.F. din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Intre alte întrebări care se pun, este și aceasta , cum a fost posibil ca o asemenea cantitate de bulion să fie scoasă din secție, fără forme de însoțire ? Cercetările pentru definitivarea cauzei continuă. Rubrică realizată cu concursul Inspectoratului județean Bacău al Ministerului de Interne Se înalță un nou bloc de locuințe. BUCUREȘTI JOI 8 NOIEMBRIE 1973 PROGRAMUL I 15.00 Buletin de știri. 15.05 Tribuna radio. 15.15 Muzica de estradă. 15.40 Formații participante la concursul coral interjudețean „Cintare patriei”. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Melodii populare. 16.30 Știința la zi. 16.35 Muzică ușoară. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Antena tineretului. 17.25 Concertul în Re major pentru flaut și orchestră op. 27 de Lugi Boccherini. 17.45 Din înregistrările Măriei Lătărețu. 18.00 Orele serii. 20.00 Zece melodii preferate. 20.45 Consemnări. 20.50 Jocuri populare. 21.00 Revista șlagărelor. 21.25 Moment poetic. 21.30 Bijuterii muzicale. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 24.00 Buletin de știri. PROGRAMUL H 15.20 Opt piese mici pentru pian de Vasile Herman. 15.30 Radio școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Formația „Phoenix“. 16.30 Intermezzo simfonic. 16.50 Pe teme medicale. 17.no Buletin de știri. 17.05 Cîntece populare. 17.30 TEATRU SERIAL. „La răscruce de vînturi“ de Emily Bronte. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Cvartetul de coarde nr. 2 de Gabore Nica. 18.35 Săptămîna în pagini de avancronică muzicală. 19.no Buletin de știri. 19.05 întîlnire cu romanța. 19.20 Ediție radiofonică. 19.50 Noapte bună, copii ! 20.00 Transmisiunea concertului mchestrei simfonice a Radioțelei 7.1unii. 22.no Momente muzicale. 22.30 Tezaur* de suflet românesc. 22.50 Pasini corale. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Jazz. 23.27 Cvintetul în fa minor cu pian de César Franck. 24.00 Album Rossini — muzică de operă. VINERI 9 NOIEMBRIE 1973 PROGRAMUL 1 9.00 Buletin de știri. 9.38 Memoria pămintului românesc. 9.50 Uverturi la operele. 18.08 Buletin de știri. în.ns Melodii populare din Banat. 10.30 Cîntece de Sile Dinicu, Gelu Solomonescu și Mișu Iancu. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Din muzica popoarelor. 11.15 Litera și spiritul legii. 11.30 Tineri ni-sanii, tînăr ni-i clntul. 12.00 Discul zilei — Angela Similea. 12.15 Recital de operă Cesare Slepi. 12.30 întîlnire cu melodia populară și Interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Concert de print. 14.40 Compozitorul săptămînii — Wolfgang Amadeus Mozart. 14.40 Fanfara reprezentativă a Armatei. PROGRAMUL II 9.00 Cîntecele noastre : „Limba noastră” de Nicolae Oancea. O.1o Opereta „Doamna Luna" de Paul Lincke (selecțiuni). 9.30 Buletin de știri. 9.33 Orchestra de muzică populară „Danubius“ din Drobeta-Turnu Severin. 9.45 Matineu teatral : „Othello“ de W. Shakespeare. 11.15 Stiinta la zi. 11.30 Recitalul tinereții : Ioana Negriloiu. Jurgen Marcus. Severine Si Iuliu Merca. 12.00 Buletin de știri. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.13 Din țările socialiste. Emisiune de la Moscova. 12.45 Recital de violoncel Alfons Capitanovici. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Rondouri și intermezzo din opere. 13.30 Din comoara folclorului nostru muzical. 14.00 Buletin de știri. 14.03 Varietăți muzicale. 14.30 Odă limbii române. 14.30 Tonomatul succeselor. IAȘI JOI 8 NOIEMBRIE 1973 PROGRAM DE SEARA 17.00 Cotidian sonor. 13.00 Dumbrava minunată. 18.10 Amatori la microfon. 18.30 Preocupări cetățenești. 18.40 Cîntecul care mi-e drag. 19.00 Grai $1 suflet românesc. 19.20 Din liedurile lui Johannes Brahms. 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.00 Teatru la microfon : „Profesorul de franceză’’ de T. Mușatescu. 21.30 Program de madrigale. 21.40 Selecțiuni din opereta :,Cele trei valsuri” de Oscar Strauss. 22.00 Radiojurnal și sport. 22.30 Soliști și formații de muzică ușoară. 23.00 închiderea emisiunii. PIERDERI Guliman S. Mircea, pierdut diploma contabil 15/18.291/1956 Trustul extracție Moinești. O declaranlă. Oi de frecvnnCie Familia Pătrășcanu, anunță cu adîncă durere decesul iubitului lor Spiridon Pătrășcanu 73 ani înmormântarea, astăzi 8 noiembrie ora 14. Cortegiul pornește din strada Muncii 1, cartierul Șerbănești Vreme ușor instabilă cu cerul mai mult noros. Local se vor semnala averse slabe de ploaie, iar la munte ceață. Vîntul va prezenta unele intensificări din sectorul nordic. Temperatura aerului ușor variabilă , minimele vor oscila între plus 1 și plus 6 grade, iar maximele între 3 și 9 grade, izolat mai coborîte. u*..