Steaua Roşie, septembrie 1967 (Anul 18, nr. 205-230)

1967-09-16 / nr. 218

V Programul manifestărilor sportive CICLISM. „ Azi, in jurul orei 17 va sosi în oraşul Tg.Mureş caravana ciclistă participantă la „Turul României“ etapa a V-a. Duminică dimineaţa de la ora 9 se dispută etapa a VI-a, contracronometru, pe traseul Tg.-Mureş — Acăţari — Tg.-Mureş, iar marţi, in jurul orei 14, se va da plecarea în etapa a Vil-a: Tg.Mureş — Cluj. ★ ŞAH. — Azi, în sala clubului studenţesc din Tg.-Mureş, de la ora 16,30 continuă întrecerile rundei a VIII-a a semifinalei campionatului republican individual masculin de şah. Se vor desfăşura partidele: Ionescu — Vaida; Nagy — Günsberger; Fischer — Follert; Soos — Marcovici; Buza — Coculeanu; Mellau — Pupinici; Pogorevici — Müller; Ghizdaru — Stelia. Duminică, de la ora 9, se vor continua partidele întrerupte. K HANDBAL. — In cadrul categoriei B, seria a II-a, a campionatului republican de handbal, mîine, cu începere de la ora 11, în parcul sportiv Voinţa din Tg.-Mureş se vor întîlni echipele masculine Mediana Tg.-Mureş — Universitatea Craiova. LUPTE. — Duminică de la ora 9, în sala clubului întreprinderii ,, Electro-Mureş“ din Tg.-Mureş, se vor desfăşura întrecerile fazei regionale a campionatului republican de lupte libere la care vor participa sportivi din Odorhei, Tîrnăveni şi Tg.-Mureş. FOTBAL. — Echipele noastre divizionare susţin duminică următoarele întâlniri: în divizia naţională A, echipa A.S.A. Tg.-Mureş joacă în deplasare cu Progresul Bucureşti, în divizia naţională C, seria Nord, Medicina Tg.-Mureş se deplasează la Salonta pentru meciul cu Steaua roşie, iar Chimica Tîrnăveni joacă acasă cu Metalul Copşa Mică. ★ Etapa a IV-a a campionatului regional de fotbal programează următoarele întîlniri: Azi: terenul mic din Tg.-Mureş, ora 16,30: Viitorul Tg.Mureş — Flamura roşie Sinsimion. Mîine, pe acelaşi teren, ora 10: Lemnarul Tg.-Mureş — Viitorul Gheorghieni; ora 11,45: Gloria Tg.-Mureş — Metalul Vlăhiţa; în regiune, ora 11: Energia Iernut — Oţelul Tg.Mureş; Mureşul Luduş — Energia Fîntinele; Mureşul Topliţa — Apemin Borsec; ora 11,30: Voinţa Reghin — Ciocanul Tg.-Mureş; ora 16,30: Unirea Tîrnăveni — Avîntul Reghin (teren Sticla); Voinţa Tîrnăveni — Tractorul Sărmaş (teren „23 August“); Nirajul — Stăruinţa Tg.-Mureş; Minerul M. Ciuc — Lemnarul Odorhei; Minerul Bălan — Voinţa Cristur. In etapa a IV-a a campionatului de fotbal al oraşului Tg.Mureş, sunt programate următoarele meciuri: Voinţa Sîncrai—Fabrica de zahăr; Comerţul—Voinţa Tg.Mureş; C.F.R.—Oţelul roşu; Mureşul Cristeşti — Mureşul Confecţii, Surdo-Muţii—întreprinderile comunale. TENIS DE CÎMP. — In cadrul campionatului republican de tenis de cîmp pe echipe, sîmbătă, de la ora 16 şi duminică de la ora 9 pe terenurile din parcul sportiv „23 Augusti" din Tg.-Mureş, se vor întîlni formaţiile Mureşul Tg.-Mureş— Progresul Bucureşti. ★ ★ k PAGINA 2 STEAUA ROȘIE GOLURI ÎNTR-UN STIL DE MUNCĂ (Urmare din pag. 1) cercetare din anul trecut, din care nu s-a rezolvat nimic „din lipsă de mijloace materiale“. Dacă cineva din comitetul de partid ar fi avut măcar curiozitatea să treacă pe la serviciul de cercetări, ar fi aflat că, pe lingă puținele inițiative personale finalizate, cea mai mare parte a temelor atacate au fost abandonate la jumătatea drumului, n-au dat rezultatele scontate, sau vor fi finalizate, probabil ...la calendele greceşti. Aducînd la cunoştinţa secretarului comitetului de partid aceste constatări, el ne-a răspuns că „numărul de şedinţe, de analize ale comitetului sunt limitate, nu putem sta tot in şedinţe“. Este foarte adevărat. Dar, credem că, fără a convoca comitetul in şedinţă, prin controlul şi îndrumarea personală, secretarul comitetului de partid poate da un sprijin mai eficace atit sectorului de cercetare cit şi altora din combinat. Prin reducerea numărului de şedinţe, a duratei acestora se creează posibilitatea organelor de conducere, de partid sau administrative, să se ocupe cit mai mult de treburile sectorului de care răspund. Pentru organele de partid, aceasta presupune prezenţa activă la locurile de muncă, ajutor concret şi competent în organizaţiile de bază. Or, secretarul comitetului de partid de la C.I.A., neavind un plan de muncă zilnic (plan ce nu este obligatoriu, desigur, deşi in munca multor activişti este util), se angrenează in rezolvarea, in birou, a tot felul de probleme şi sarcini mari sau mici. Din această cauză prezenţa dinsului in secţii, la şedinţele organizaţiilor de bază, este sporadică. La secţia amoniac, unde există o organizaţie de partid cu aproape 70 de membrişi unde sunt serioase greutăţi de fiecare dată când trebuie convocată o adunare de partid, secretarul comitetului de partid n-a trecut încă în acest an. De ce ? Pentru că aici există un membru (în treacăt fie spus — onorific) al comitetului de partid, care răspunde de această organizaţie. Aceasta nu exclude obligaţia secretarului de a controla activitatea la acel loc de muncă. Deficienţele semnalate mai sus îşi au însă rădăcina in stilul de muncă, nu tocmai bine pus la punct al comitetului de partid, al secretarului său. Ne satisface, desigur, faptul că azi am rezolvat un număr de probleme. Dar să ne întrebăm şi ce eficienţă au acestea în ansamblul activităţii noastre, dacă au fost cele mai importante, mai urgente. Spre a evita concluziile negative este bine ca secretarul să-şi fixeze sarcinile mai importante pe zile, şi numai după îndeplinirea acestora să treacă la rezolvarea celorlalte, de mai mică importanţă. Credem că ar fi binevenită reactivizarea comitetului de partid, secretarului creîndu-ise posibilitatea ca să se ocupe mai mult de munca politică, de îndrumarea concretă a organizaţiilor de bază. Ştiri sportive • PRAGA 15 (Agerpes). — Continuîndu-şi pregătirile in Cehoslovacia, echipa de hochei pe gheaţă Steaua Bucureşti a jucat la Kosice cu formaţia locală „V.S.J.“. Hocheiştii cehoslovaci au obţinut victoria cu scorul de 4—2 (1—0, 1—1, 2—1). • NEW YORK 15 (Agerpres). Anul acesta, trofeul pentru cel mai bun tenisman din lume a fost atribuit la New York intr-un cadru festiv australianului Newcombe. El a totalizat 208 puncte în cele 5 mari concursuri de tenis incluse în regulamentul acestei cupe. Pe locurile următoare s-au situat Roy Emerson (Australia) — 80 puncte, Graebner (S.U.A.) şi Bungert (R.F. a Germaniei) cu cite 60 de puncte. John Newcombe a cîştigat în acest sezon Wimbledonul şi concursul de la Forest Hills. 9 HAVANA 15 (Agerpres). — După 16 runde în turneul internaţional de şah de la Havana pentru „Memorialul „Capablanca“ conduce danezul Larsen cu 13 puncte, urmat de Smîslov (U.R.S.S.) — 11,5 puncte, Taimanov (U.R.S.S.) — 11,5 puncte, Polugaevski (U.R.S.S.) — 10,5 puncte, Filip (Cehoslovacia) — 10 puncte, Gligorici (Iugoslavia) — 9,5 puncte, Donner (Olanda) — 8,5 puncte etc. In runda a 16-a, Larsen l-a învins pe Rodriguez. 9 VIENA 15 (Agerpres). — La 20 septembrie va avea loc la Graz meciul internaţional de fotbal dintre echipele de tineret (jucători sub 23 de ani) ale Austriei şi României. In vederea acestei întilniri, federaţia austriacă de specialitate a alcătuit un lot de 22 de jucători. Din acest lot fac parte Konzilia, Keipel, Kordesch, Schlicher, Sara, Fak, Ettmayer, Wallner, Schmidradner, Parizs, Lengyel, Kaiser, Peindl, Kreuz, Hohenwarter, Leitner, Koeglberger, Boehmer, Peintinger, Weidinger, Messner şi Vogel. Cei mai mulţi jucători provin de la echipele Rapid Viena, Sport Klub şi Austria Viena. 9 PRAGA 15 (Agerpres). — Timp de două zile, la Praga s-au disputat întrecerile întîlnirii internaţionale de atletism dintre echipele masculine ale Cehoslovaciei şi Suediei. Au cîştigat cu scorul de 107—105 puncte atleții cehoslovaci. Organizare mai mai concreta pe (Urmare din pag. 1) Ca un fapt pozitiv în activitatea organizaţiilor de partid, a consiliilor de conducere este că pentru însoţitorii, mînuitorii de semănători ei au selecţionat cei mai buni ţărani cooperatori, care de ani de zile execută această lucrare. De asemenea, în scopul ridicării răspunderii personale, recepţia semănăturii se face nu numai după terminarea lucrării ci şi după răsărire. In caz că se constată unele goluri, completarea lor se face pe cheltuiala celor care au lucrat superficial, nu au pus accent pe calitatea lucrării. In aceste zile în raionul Ciuc s-a început și scosul cartofilor de pe cele 3.408 ha, unde urmează să fie semănat griul, bună și îndrumare , ogoare! Cu toate aceste măsuri, lucrările pregătitoare a campaniei nu sunt la zi. Sunt încă cooperative agricole printre care Ciucsîngeorgiu, Cîrţa, Dăneşti, Plăieşi, Sîndominic, Tomeşti care încă nu au trimis probe de seminţe la Laboratorul regional pentru controlul seminţelor. La C.A.P. Sîntimbru, preşedintele Balla Iuliu şi ing. Ilie Cîmpean nu au controlat modul cum s-a condiţionat sămînţa. Din această cauză peste 70 tone de grîu au primit buletin negru. Această superficialitate pune în situaţie C.A.P. să mai amine începerea semănatului. Buletine negre pentru seminţe slab condiţionate au mai primit şi C.A.P. Siculieni, unde este inginer László Ioan, C.A.P. Satul Nou etc. CINEMA SIMBATA, 16 SEPTEMBRIE TG.-MUREŞ — Arta: filmul Marele restaurant. Progresul: filmul Pantera neagră. Steagul roşu: filmul Şapte băieţi şi o ştrengăriţă. Tineretului: flmul Jandarmul la New York. Muncitoresc: filmul Diplomatul gol. Flacăra: filmul Intre doi. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Succes, Charlie Luduş — Flacăra: filmul Juana Gallo. Miercurea Ciuc — Harghita: filmele Lady Macbeth din Siberia şi Sărmanii flăcăi. Odorhei — Muncitoresc: filmul Căutătorii de aur din Arkansas. Reghin — Patria: filmul Lady Macbeth din Siberia. Victoria: filmul Dacii. Tîrnăveni — Melodia: filmul Compartimentul ucigaşilor. Topliţa — Muncitoresc: filmul Maiorul şi moartea. Alte manifestări în sala de dans a Casei de cultură a sindicatelor, azi, la ora 20. va avea loc o seară distractivă pentru tineret. TELEVIZIUNE SIMBATA, 16 SEPTEMBRIE 16,00 — Cupa Europei: Atletism; 18,00 — Emisiunea pentru femei; 18,30 — „La şase paşi de o excursie"; 19,30 — Telejurnalul de seară; 20,00 — Teleenciclopedia; 21,00 — Al IV-lea Concurs şi Festival Internaţional „George Enescu“ — 1967; 22,00 — Film serial: „Evadatul“; 22,50 — La balul de sîmbătă seara; 23,20 — Telejurnalul de noapte, telesport. RADIO DUMINICA, 17 SEPTEMBRIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 8,00 — Teatru radiofonic pentru copii. La început de an şcolar; 10,30 — Concert de muzică populară românească; 11,03 — De la A la Z — muzică uşoară; 12,00 — De toate pentru toţi; 13,10 — Estrada duminicală; 14,13 — Programul orchestrei de muzică populară a Radioteleviziunii; 14,40 — Melodii mereu tinere; 15,45 — Sport şi muzică; 19,30 — Muzică de estradă; 20,10 — Melodii populare; 20,20 — Teatru scurt. Premieră: „Pumnalul de vînătoare“ de Lev Seinin; 21,00 — Dans pentru toate vîrstele; 22,20 — Formaţia Petre Magdin. Programul II: 7,20 — Scenă din opereta „Ana Lugojana“ de Filaret Barbu; 8,00 — Caleidoscop muzical; 9,00 — La drum cu muzica uşoară; 10,03 — Radio atlas; 11,00 — Al IV-lea Festival Internaţional „George Enescu“ — 1967. Transmisiune din Studioul de concerte al Radioteleviziunii a concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii de stat „George Enescu“; 13,18 — Concert de prînz; 14,30 — Pagini orchestrale din operete; 15,10 — Concurs cu public; 16,05 — Suită de şlagăre; 16,30 — Jurnalul celui de-al IV-lea Concurs şi Festival Internaţional „George Enescu“ — 1967; 17,15 — Muzică populară; 18,00 — Opereta „Frumoasa mea doamnă" de Loewe (montaj muzical-literar); 19,20 — Oameni de seamă: Dimitrie Cuclin; 19,50 — Muzică populară; 20,15 — Din cele mai frumoase cîntece . .. cele mai frumoase; 20,30 — Concert de melodii româneşti; 21,05 — Al IV-lea Festival International „George Enescu“ — 1967. Transmisiune din sala Palatului a concertului orchestrei Filarmonicii din Los Angeles. ★ TG.-MUREŞ. 8,30—9,00 în limba maghiară: Emisiune pentru copii. 9,00—9,30 în limba maghiară: Emisiune pentru pionieri şi şcolari. FABRICA DE ZAHAR DIN TG.-MUREȘ. Acest agregat servește la arderea varului. Animalele nu pot ierna la adăpostul justificărilor. (Urmare din pag. 1) narea construcţiei. Din păcate critica n-a avut prea mult efect. Grajdul pentru porci a fost construit în roşu, i s-a pus acoperişul şi lucrările s-au oprit aici. Din cauză că nu e încă terminat, nu are geamuri şi nu e podit, grajdul nu poate fi dat în folosinţă, iar porcii continuă să fie ţinuţi în condiţii cu totul necorespunzătoare. In aceeaşi situaţie sunt ţinuţi şi porcii cooperativei agricole din Iara de Mureş. Aici construcţia este aproape terminată, îi lipsesc „doar" jumătate din boxele necesare. Nu înţelegem cum se poate împăca cu această situaţie fostul brigadier zootehnic, tov. Tamaş, azi preşedinte al cooperativei de aici? Şi cooperativa agricolă din Beica a mai fost criticată în ziarul nostru pentru tărăgănarea construcţiilor zootehnice. Şi de astă dată însă, în locul obiectivelor planificate ni se oferă justificări ca şi cum acestea ar putea să le ţină animalelor de cald. Pentru gradul de bovine abia a fost turnată fundaţia, întârzierea este pusă pe seama lipsei de ciment, material lemnos şi fier-beton. Anul însă a fost mare şi multe unităţi interesate în terminarea construcţiilor au alergat unde au ştiut şi unde au putut şi şi-au rezolvat greutăţile. Aici, atât preşedintele cit şi ceilalţi factori de răspundere, au încrucişat neputincioşi mîinile şi aşteaptă poate, poate pică de undeva niscaiva materiale de construcţie. Dar materialele nu vin singure. Nici măcar lemnele nu vor să vină netransportate. Cooperatorii din Lueriu s-au păcălit singuri. Ei au împrumutat cărămida lor sfatului popular din Suseni, luînd de bun cuvîntul preşedintelui că o va restitui cînd va avea cooperativa nevoie. Cuvîntul însă a fost uitat şi grajdul viţeilor stă din primăvară numai cu fundaţia turnată. La sfîrşitul primăverii, conducerea cooperativei agricole din Crăieşti ne justifica tărăgănarea începerii construcţiilor planificate (silozuri de suprafaţă şi bucătăria furajeră) prin lipsa de pietriş. Justificarea am luat-o de bună, deoarece era crescut nivelul Mureşului , şi nu se putea scoate pietriş. De atunci însă au trecut lunile unei veri secetoase şi credeam că s-au schimbat multe. Din păcate nu s-a schimbat nimic, pînă şi justificarea a rămas aceeaşi: lipsă de pietriş. Noi credem mai degrabă că lipseşte interesul şi răspunderea tovarăşilor din consiliul de conducere. Un lucru trebuie să înţeleagă toate consiliile de conducere din cooperativele agricole rămase în urmă cu construcţiile şi anume: că animalele nu vor putea ierna la adăpostul justificărilor, ele au nevoie de grajduri. S.M.T. Miercurea Ciuc — director ing. Wilhelm Schuler — nu satisface la timp cererile C.A.P. privind maşinile. Astfel, cooperativa agricolă din Minsentea, deşi are 120 ha pregătire pentru semănat şi un stoc pentru fiecare ha 200 kg superfosfat şi 100 kg azotat de amoniu, din lipsa unei maşini de împrăştiat îngrăşăminte nu poate începe semănatul griului. La 12 septembrie ing. Herman din C.A.P. Ciucsîngeorgiu nu avea încă întocmit planul operativ pentru campania de toamnă. In aceeaşi zi se duceau încă discuţii cu brigadierii, nimic nu era definitivat. Brigăzile nu ştiau ce au de făcut. Slab se desfăşoară şi schimbul de seminţe. Din 130 tone grîu au fost ridicate de către C.A.P. Dăneşti, Topliţa, Bancu, Minsentea doar 20 tone. Cooperativele agricole din Plăieşii de Jos, Cozmeni, Sînsimion şi Tuşnad mai au de schimbat între 9—34 tone. Cu toate că sînt rămaşi în urmă cu această lucrare, vineri pînă la amiază nici o cooperativă ''nu s-a prezentat la baza de recepţie pentru a schimba sau a lua împrumut sămînţa de grîu necesară. Desigur că aceste lipsuri sînt cunoscute şi de către organele raionale. Dar tovarăşilor ing. György Antal, preşedintele consiliului agricol raional, Hajdú Albert, preşedintele U.R.C.A.P. şi altora le place să se laude cu unele realizări şi trec cu vederea în controlul ce-i efectuează pe teren lipsurile care frînează intensificarea lucrărilor de pregătire a terenului și însămînțarea griului. LOTO La tragerea Loto din seara zilei de 15 septembrie 1967 au fost extrase numerele: 61, 15, 7, 46, 20, 75, 47, 77, 37, 14, 21, 54 Fond de premii: 914.835 lei. Intratăm ml găd III 1 vînzători pentru difuzarea ziarului în oraşul Tg.-Mureş. Solicitanţii se vor prezenta la administraţia ziarului „Steaua roşie", I Piaţa Eroilor Sovietici I nr. 2. Telefon: 26-89, de strada A In atenția cooperativelor agricole de producţie! Bazele de recepţie cumpără orice cantitate de subproduse rezultate din condiţionarea cerealelor, la preţul de: 1 leu kg rapiţă sălbatică 0,80 „ neghină 0,80 „ măzăriche din grîu Valorificaţi cantităţi cit mai mari de subproduse rezultate din condiționarea cerealelor. Ansamblu de stat de cîntece şi jocuri din Tîrgu-Mureş ANUNŢA CONCURS pentru ocuparea posturilor vacante, după cum urmează: Orchestra, violoncel, contrabas Corpul de balet: dansatori şi dansatoare, în vîrstă pînă la 25 de ani. Concursul va avea loc în ziua de joi, 28 septembrie 1967, ora 10, la sediul Ansamblului de stat de cîntece şi jocuri din Tg.-Mureş, str. Bolyai nr. 30. înscrierile se primesc la secretariatul instituţiei pînă în ziua concursului. Informaţii suplimentare prin telefonul 52—51. Întreprinderea 10 instalaţi montaje Braşov şantierul 1.015 Tîrgu-Mureş ANGAJEAZA : pentru loturile din Gorneşti, Ungheni şi Tg.-Mureş: — MAISTRU INSTALATOR ÎNCĂLZIRI CENTRALE — MAISTRU INSTALATII ELECTRICE — TEHNICIAN I NORMATOR INSTALAŢII — TEHNICIAN II NORMATOR INSTALATII — MUNCITORI CALIFICAŢI ÎN MESERIILE: TINICHIGIU INSTALATOR ELECTRICIAN. Se asigură cazare sau transport la domiciliu şi cantină. Doritorii se vor prezenta la sediul şantierului din str. Budiului nr. 70, în incinta întreprinderii „Metalotehnica" din Tg.-Mureş. Sfatul popular regional grupurile şcolare sanitare Tîrgu-Mureş şi Odorhei ANUNŢA pe cei interesaţi că pentru anul şcolar 1967—1968 va ţine concurs de admitere în Şcoala tehnică sanitară pentru următoarele specialităţi: LA TÎRGU-MUREŞ (str. Vörösmarty nr. 8) 1. — Asistent medical (fete şi băieţi) 2. — Asistent de ocrotire (fete) 3. — Asistent medical de igienă (fete şi băieţi) 4. — Asistent medical de laborator (fete şi băieţi) 5. — Asistent medical de tehnică dentară (fete şi băieţi) 6. — Asistent de farmacie (fete şi băieţi). LA ODORHEI (str. Lenin nr. 2) 1. — Asistent medical (fete şi băieţi). Primirea în şcoala tehnică se va face pe bază de concurs de admitere, în ordinea descrescîndă a mediilor obţinute, in limita locurilor planificate pentru fiecare specialitate. înscrierile se fac între 1—22 septembrie a. c. la sediul şcolilor, în baza unei cereri însoţită de următoarele acte: — certificat de naştere în original şi copie (copia se certifică de şcoală şi se păstrează anexată la cerere, iar originalul se restituie); — diploma de bacalaureat sau certificatul de absolvire a liceului (şcolii medii de cultură generală) în original; — buletin de analiza sîngelui, care a fost efectuată cu maximum 3 săptămîni înainte de concurs); — rezultatul examenului radiologie pulmonar (radioscopie, radiografie sau microfotoradiografie), efectuat cu cel mult 3 luni înainte de concurs; — certificat medical eliberat de circumscripţia medicosanitară la care candidatul se află în evidenţă. Candidaţii care au absolvit liceul începînd cu anul 1966, vor prezenta, în locul acestui certificat, fişa de control medical, întocmită în timpul liceului. La concursul de admitere se pot prezenta absolvenţi de liceu cu examen de bacalaureat sau cu certificat de absolvire, care au domiciliu în regiunea Mureş-Autonomă Maghiară, indiferent de vîrstă. Concursul de admitere se va ţine între 23—30 septembrie 1967, la Tîrgu-Mureş şi Odorhei, după cum urmează: — vizita medicală în zilele de 23—24 septembrie; — probele scrise în zilele de 25—26 septembrie; — probele orale în zilele de 27—30 septembrie. Concursul se va da din materia cuprinsă în programele școlare ale claselor VIII—XI, respectiv IX—XII de liceu (școala medie de cultură generală). Obiectele la care se ţine concursul de admitere, sunt : — anatomia şi fiziologia omului (scris şi oral); — chimie (oral); — la profilul de farmacie, în loc de anatomie se dă din botanică (oral) şi chimie (scris şi oral). Elevii beneficiază de burse în timpul şcolarizării, în condiţiile legislaţiei în vigoare. Informaţii detailate se pot primi la secretariatul şcolilor tehnice sanitare din Tîrgu-Mureş şi Odorhei.