Steaua Roşie, ianuarie 1969 (Anul 20, nr. 1-25)

1969-01-14 / nr. 10

„ . Luni, intr-o atmosferă de puternic entuziasm, au început in întreaga ţara propunerile de candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Naţională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaţilor în forul suprem al ţării, precum şi în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor faţă de conducătorul său încercat în opera de construcţie socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste, propuşi în însufleţitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripţii electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., şi alţi conducători ai partidului şi statului nostru. Totodată, participanţii la adunări au propus drept candidaţi numeroşi muncitori, ţărani, intelectuali, oameni ai muncii din rîndurile naţionalităţilor conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcţia socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid. In cadrul adunărilor de propunere a candidaţilor în diferite circumscripţii electorale, adunări care s-au ţinut în mari întreprinderi industriale, în unităţi socialiste din agricultură, în instituţii, numeroşi participanţi au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcţiei socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei ţări în plin proces de dezvoltare materială şi spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcţiei socialiste, al unităţii moral-politice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanţi la aceste adunări, au dat glas voinţei ferme a întregului popor de a-şi consacra capacitatea de muncă şi creaţia realizării măreţelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea şi Conferinţa Naţională a P.C.R., de a sprijini cu toate forţele înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la Uzinele „23 August“ Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei româneşti, uzinele „23 August“ din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă şi multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însufleţirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5.000 de cetăţeni din circumscripţia electorală nr. 1 „23 August" s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unităţii Socialiste în alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. In noua şi imensa hală de prelucrări mecanice,., animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenţi metalurgişti de la uzinele „23 August", „Republica", Fabrica de maşini-unelte şi agregate, muncitori, ingineri şi tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice şi de industrie uşoară, săteni din comunele Pantelimon şi Dobroieşti, cercetători ştiinţifici, medici şi profesori, pensionari, gospodine. In cadrul adunării a luat cuvintul tovarăşul DUMITRU POPA, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., membru al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un prilej de adîncă reflecţie asupra realizărilor obţinute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în faţa poporului nostru pentru înfăptuirea în continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele: Suntem mîndri de succesele pe care le-am obţinut sub conducerea partidului comunist, de faptul că am reuşit, cu braţele şi mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al ţării, să sporim avuţia poporului, să asigurăm creşterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independenţa şi suveranitatea patriei noastre. După ce s-a referit la realizările dobîndite în agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul şi pacea umanităţii, vorbitorul a spus: Apropiatele alegeri pentru Marea, Adunare Naţională şi consiliile populare sint intîmpinate cu entuziasm de întregul nostru popor. îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, să propun drept candidat în circumscripţia dv. pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională pe tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, preşedintele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenţi cu deosebită bucurie. Minute în şir, în uriaşa hală au răsunat puternice aplauze şi ovaţii pentru conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu emoţie, cu bucurie şi mindrie, numeroşi vorbitori au susţinut călduros candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul căruia este întîmpinat evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la oraşe şi sate îşi află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forţele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naţionale, de perfecţionare a relaţiilor socialiste, de transpunere in fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român. CICERONE GORUNESCU, directorul general al uzinelor „23 August“, ION BADEA, laminarist la uzinele „Republica", ION DRAGU, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., DUMITRU SAVULESCU, maistru la Fabrica de încălţăminte „Progresul“, MARIUS STOICOVICI, strungar la F.M.U.A.B., şi MOISE TUDOR, turnător la uzinele ,,23 August“, au relevat importantele succese obţinute in ultimii ani în întreprinderile lor, însufleţirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri au răspuns chemării organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti pentru realizarea şi depăşirea planului de dezvoltare a economiei naţionale pe 1969, an hotărîtor al cincinalului. Profesoara AURELIA SASU de la Liceul nr. 29, pensionarul GHEORGHE GEORGESCU, ION ROMAN, directorul Institutului de cercetări tehnologice pentru construcţii de maşini, şi TIBERIU CIOROIANU, medic primar la spitalul T.B.C. Pantelimon, au subliniat că, dezvoltînd necontenit economia, sporind acumulările socialiste, politica partidului (Continuare în pag. a 3-a) Tovarăşi din conducerea de partid şi de stat propuşi candidaţi pentru Marea Adunare Naţională In aceeaşi zi, au avut loc însufleţite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuşi drept candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională alţi conducători de partid şi de stat. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, a fost desemnat candidat în circumscripţia electorală nr. 1 „Universităţii“ din Cluj. Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripţia electorală nr. 1 Galaţi-Est; Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, în circumscripţia electorală nr. 1 Iaşi-Nord-Vest; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripţia electorală nr. 1 Ploieşti-Sud; Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R. în circumscripția electorală nr. 1 Timişoara-Nord; Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Piteşti-Nord; Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, în circumscripţia electorală nr. 2 Hunedoara-Nord; Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, în circumscripţia electorală nr. 1 Tractorul Braşov; Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripţia electorală nr. 1 Tg. Jiu; Petre Lupu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului de Stat pentru problemele de organizare şi salarizare, în circumscripţia electorală nr. 1 Suceava; Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Economic, în circumscripţia electorală nr. 1 Tîrgovişte; Vasile Vîlcu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, în circum(Continuare In par, a 3-a) TEjiuji ! PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ ! Organ al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R. şi al Consiliului popular județean provizoriu Pe tot cuprinsul ţării entuziaste întruniri pentru propunerea de candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste în alegerile de la 2 martie Tovarăşul IOSIF BANC propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 din Tîrgu-Mureş Ieri după-amiază, spre Palatul culturii din Tg.-Mureş, s-au îndreptat sute de alegători, muncitori, tehnicieni, ingineri, ţărani cooperatori, activişti de partid şi de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, salariaţi de la Iprofil „23 August“, I.I.S. „Mureşul“, D.R.T.A., P.T.T.R., I.P.C.I., Poli grafie, lucrători ai cooperativelor meşteşugăreşti Textila Mureş, Metalul, Unitatea, Igiena, ai întreprinderilor şi organizaţiilor comerciale, cadre didactice şi studenţi de la I.M.F., Institutul pedagogic şi Institutul de teatru, oameni ai muncii de la alte instituţii tîrgumureşene, pensionari, gospodine, români, maghiari şi de alte naţionalităţi, pentru a-şi propune candidatul în alegerile de deputaţi in Marea Adunare Naţională. Deschizînd adunarea, tovarăşul Nicolae Vereş, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, a arătat că alegerile de deputaţi in Marea Adunare Naţională — forul suprem al puterii de stat — precum şi, în organele locale ale puterii de stat, constituie un moment de mare însemnătate politică în viaţa întregii ţări. Pregătirea alegerilor se desfăşoară în condiţiile muncii însufleţite a întregului popor pentru înfăptuirea măreţului program elaborat de congresul al IX-lea al partidului, a sarcinilor planului pe acest an și a angajamentelor luate în întrecerea socialistă, pentru întimpinarea celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei și a celui de-al X-lea Congres al Partidului Comunist Român cu realizări cit mai semnificative în toate domeniile de activitate. Trecînd în revistă succesele dobîndite de poporul nostru, de oamenii muncii din judeţ în ultimii patru ani, în toate domeniile de activitate, vorbitorul a subliniat că aceste succese constituie o dovadă elocventă a realismului şi caracterului mobilizator al programului stabilit de partid. Obiectivul central al politicii economice a partidului şi guvernului îl constituie continuarea în ritm susţinut a industrializării socialiste. In ultimii ani, judeţul Mureş a înregistrat succese deosebit de însemnate în dezvoltarea sa economică şi va continua să înregistreze şi în următorii ani. Anul acesta, bunăoară, producţia industrială va creşte cu circa o jumătate de miliard lei faţă de anul 1968. Se vor construi noi capacităţi de producţie şi obiective social-culturale. In acest scop s-a prevăzut un volum de investiţii de 840 milioane lei. Tovarăşul Nicolae Vereş s-a referit în continuare la realizările şi perspectivele în domeniul agriculturii, ştiinţei, artei şi culturii, la hotărîrea oamenilor muncii din judeţ — români, maghiari, germani — de a munci înfrăţiţi pentru înfăptuirea politicii partidului şi guvernului. In aplauzele puternice ale sutelor de participanţi la adunare, tovarăşul Nicolae Vereş a propus, din însărcinarea Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, drept candidat în alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională, in circumscripţia electorală nr. 1 Tg.-Mureş, pe tovarăşul Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România. Susţinînd cu căldură propunerea, tovarăşii Vasile Rus, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Tg.Mureş, Ioan Florea, director al Iprofil „23 August“, prof. doctor docent Puskás Gheorghe, rector al I.M.F. Tg.Mureş, muncitorul Sabin Păcurar, secretarul comitetului de partid de la I.I.S. „Mureşul“, criticul literar Gálfalvi Zsolt, director al Teatrului de stat, Nagy Vasile, muncitor la întreprinderea de panificaţie şi morărit, Victoria Buda, profesoară la Liceul „Unirea", Gheorghe Opriş, preşedintele C.A.P. Sîngeorgiu de Mureş, Tőkés Iosif, preşedintele Tribunalului judeţan, Varga Victoria, asistentă la Institutul pedagogic, Fazekas Martin, secretarul comitetului U.T.C. de la cooperativa „Textila Mureş", au vorbit, cu mîndrie patriotică, despre realizările dobindite în ultimii patru ani în ţară, în judeţ, in municipiul Tg.-Mureş şi în unităţile în care îşi desfăşoară activitatea, despre hotărîrea colectivelor de oameni ai muncii de a nu precupeţi nimic pentru realizarea exemplară a sarcinilor planului de stat şi a angajamentelor luate. In cuvîntul lor, vorbitorii şi-au exprimat adeziunea la politica internă şi externă a partidului şi guvernului, au subliniat largul democratism al orînduirii noastre, unitatea de nezdruncinat a întregului popor în jurul partidului şi guvernului. Reprezentind colective de oameni ai muncii, vorbitorii au încredinţat candidatul că la 2 martie îi vor da cu încredere votul şi-l vor sprijini pentru îndeplinirea mandatului încredinţat. (Continuare în pag. a 3-a) mvs . ", - la adunarea din sala Palatului culturii din Tg.-Mureș Din nou la şcoală După o frumoasă şi prelungită vacanţă de iarnă — bucuria elevilor dar şi a cadrelor didactice — ieri dimineaţă s-a auzit primul clinchet al clopoţelului, anunţînd prima oră a celui de al doilea trimestru al anului şcolar curent. Cu feţele fericite, cei aproape 100.000 de elevi, şi 7.700 cadre didactice din judeţul nostru şi-au reluat activitatea de instruire şi educare a tinerei generaţii în opera de afirmare a şcolii în permanentă ascensiune a societăţii noastre. Sirguinţa se citeşte pe chipul tuturor şcolarilor din clasa I de 6 ani de la Şcoala generală nr. 9, învăţătoare Elisabeta Balde, chiar din prima oră de curs. (Fotografia de sus). Bucuria revederii îşi împărtăşesc impresiile in prima pauză elevi ai Liceului „Bolyai“. (Fotografia de jos). Măsuri de rentabilizare La Fabrica de cărămizi şi ţigle „7 Noiembrie“ din Sighişoara sunt în curs elaborarea şi aplicarea unor măsuri tehnicoorganizatorice şi studii de organizare superioară a producţiei, care vor contribui la îndeplinirea planului de producţie şi a angajamentelor luate în acest an. In vederea ridicării gradului de rentabilizare al produselor, îndeosebi a blocurilor uşoare din beton, se va executa un transportor cu şnec care să permită descărcarea şi încărcarea mecanizată a vagoanelor C.F.R. şi a autobasculantelor. Astfel se va realiza o economie de circa 20.000 lei. Vizînd creşterea substanţială a productivităţii muncii la prese şi uscătorii, precum şi reducerea efortului fizic, se va aplica studiul privind mecanizarea transportului cu vagoneţi Keller. Alte măsuri urmăresc îmbunătăţirea factorului de putere prin montarea unor condensatori statici și utilizarea filierelor cu plăcuţe mineraloceramice la presele de ţiglă. Anul XXI. Nr. 10 (3.365) Marti, 14 ianuarie 1969 4 pagini, 30 bani Simpozion pe tema: Conducerea şi organizarea modernă a producţiei şi a muncii Cabinetul judeţean pentru probleme de organizare ştiinţifică a producţiei şi a muncii, în colaborare cu cabinetul municipal Sighişoara organizează în zilele de 13— 14 ianuarie a. c, în oraşul Sighişoara, un interesant simpozion pe tema: „Conducerea şi organizarea modernă a producţiei şi a muncii“. Cu acest prilej se prezintă şi se dezbat mai multe probleme privind: principiile elaborării structurii organizatorice ale întreprinderii, funcţiile şi sarcinile conducerii acestora, rolul şi locul compartimentului O.S.P.M., sistematizarea întreprinderilor ca factor important al organizării ştiinţifice a producţiei şi a muncii, informarea conducerii şi luarea deciziilor şi altele. La simpozion sunt prezente cadre de conducere din unităţile economice ale oraşului Sighişoara: directori şi directori adjuncţi, ingineri şefi, şefii compartimentelor de organizare a producţiei şi a muncii şi alţi specialişti cu munci de răspundere din întreprinderi. Publicul tîrgumureşean a salutat recenta înfiinţare a unor linii de autobuze, care leagă noi cartiere între ele, cu centrul şi cu zona industrială a oraşului, îndeosebi locatarii cartierului in construcţie Tudor Vladimirescu se bucură de această măsură. Ceea ce pare curios însă, este felul în care au fost numerotate noile trasee. Se vede că cei ce fac această treabă au o deosebită predilecţie pentru numărul 12. Altfel cum se explică numerotarea in serie cu această cifră: 12 negru, 12 barat, 12 roşu, 12 albaştru... Dacă acest gust va persista, vom asista probabil la apariţia în viitor a unor linii 12 galben, 12 verde, 12 portocaliu, 12 indigo şi aşa mai departe pînă la epuizarea tuturor culorilor curcubeului, şi apoi, cine ştie? şi a celor care rezultă din combinarea culorilor de bază, dacă o dată cu creşterea oraşului vor fi necesare trasee ale transportului in comun. Ţin-te public, învaţă culorile, că altfel rişti să te încurci în circulaţie. Noroc că daltonismul nu e boală prea frecventă! E. LOR