Steaoa Dunărei, 1858 (Anul 3, nr. 69-107)

1858-11-19 / nr. 81

SGOR DUMANIEI. Această foaie esă în toate zilele, stelarii. În București la librarul C.A. sinistrația și espediția sănt la viuroul Stelei Dunărei, mir ML 777 trci se face în Iași li biuroul Stelei Dunărei, ulița Sf. Spiridon, afară de Duminică. -Abonamentul Roseti. Prețul pe unu anu este Știrile comunicate anomimu nn IASSI, MENRSURI se primescu. -Cerănd 19 NOEMVNCI 185u. -În ținuturi la D.D. espeditori ai nu de trei galbini, și pe trei luni 30 lei, posta franco. -Răndul de înștiințare se plătește un leu, autorul, numele seu va rămănea știutu numai Redașiției. -ADANCUI IP. Aste Otistațe, Secretariatulu de Statu împărtășește următorele acte spre publicare: RAPSIRATELN UNITE MOVDONA UN STAPAS SAL. SACIA MM MINISTERIULUI JUSTIȚIEI. În conformitatea Art. 10, vențiune, emvrie 6. zile, 1858. me atingătoare de din conreorganizarea Principateloru, prin ofisul de semene în videre acelui Ministeriu a ordona tuturoru Tribunalelor, ca pe actunile Jiudecătorești se poarte titlulu de Principatele Unite Moldova și Valachia, Căimăcămiea Moldaviei. V. Sturza. „((Subescriși.) (I. S A. Panu, D. D. Meleghie. Secțiunea I-ia din Depart. Dreptăței. Notață, viitoriîn PRINCIPATELE UNITE. Moldova și Valahia. CĂIMĂCĂMIA MOLDOVVEI. DOMNULE ADMINISTRATORU. Luăndu în privire că terminulu de cinci săptămăni, prescrisu de art. Convenției, publicarea instrucțiiloru pentru aplicarea stipulațiiloru electorale au adusu deși prin acele instrucții au ficsatu terminalu de 20 zile pentru pregătirea li sa pune osebită activitate și stăruință pentru a pregăti asemine liste și a le comunica neamintitu Ministeriului din Lăuntru la 20 ale curentei luni pănă la 12 oare.subscriși V. Sturza, A. Panu, nistratoru, Secția I la zile. 1858. din Depart. se apropie, iar împărțirea loru leloru și trimiterea la din Lăuntru, dar pentru a strictu cu rostirea art. 49. venite, invită pe Dta, Domnule (L. P.) 49 Căimăcămia, se D. D. A. Teriachiu. alu întărziere Ministeriulu conforma din ConAdmidin Lăuntru. Noemvrie a ÎNALTEI CĂIMĂCEĂDLII. Prin reglementulu Organicu, capulu al 3 le, Anecsa litera S, se se lua o parte din veniturile Monastirești în somă de 450 mii lei seau 12,500 galbini. Pe acestu temeiu fostul Domnu Mihailu Sturza, la anul 1848, asupra anaforalei Sfatului Admi. Estraordinaru sub No. 1571, din 25 Iulie acel an,urmatu după Ofisul cu No. 16, au însemnat următoarea rezoluție: „În privirea neînchipuirei de față a Vistiriei, și în privire că proestoșii Monastirilor „cuviințează a se face grabnică aducere întru împlinire, pe temeiul împărtășirei Împărătescului Consulatu din 117. „al Roșiei Fevruarie tras subvenția de la Monastirile închinate locurilor de josu, regulatu, pănă în anul 1855. Cănd după lucrările Guvernului urma a se trage o mai mare parte din veniturile Monastirești, ca unele ce se folosescu de un venit colosal, lucrări care au fost întiinse pănă și la înalta Poartă, de unde apoi au venit o scrisoare din partea Ministeriului pricinilor străine din Constantinopoli cătră fostul Dommu Ghica cu data din 12 Maiu 1856, mijlocitoare de a lăsa în Statucvo această chiestie. Asupra aceștii scrisori ,fostul Domnu Ghila, au însemnatu următoarea rezoluție: „Dlui Vornicul Departem. Lucrărilor publice va mănținea Statucvo, neînplinind mai multu de la Monastirile închinate, de căt acei 12,500 „galbini pe ani ce săntu hntăriți a se „da, și fiindcă după cum neam în„credințat posesorii amănă plățile, apoi „Departamentul pe lăngă secresorul „pus, va executa și de a dreptul pe„gumeni. „ În temeiul acestora dizlegări, în temeiul hotărărilor Sfatului Administrativ, din anul 1857, împărtășite prin adresele Secretariatului de Stat, sub No. 1466 și 4712 și a rezoluției fostului Caimacamu Prințu Vogoridi, însemnată asupra anaforalei Depart, lucrări publice cu No. 3,845 în cuprindere:” Depar, din Lăuntru va răndui un Ofițeru de jandarmi, care din preună cu „un revizoru al Departamentului lucrăriloru publice va edzecuta împlinirea „banilor. Acel Depart. necontenit au stăruit, pentru încăluirea subvenției, care acum să suie aproape de 28 mii galbini, și nici unu rezultatu n'au capatat, necunoscănd motivul după care au remasu amănate lucrările înaintate pentru împlinirea banilor din care împrejurare astăzi se vede învăluitu, și în neputință de ași înainti lucrările sale. Aceasta dar, supuinduse cunoștinței Sfatului Administrativ Estraordinar prin referatul sub No. 5015, zisul Depart. al lucrărilor publice au mijlocitu de a se lua în considerație nevoile sale și a se hotărim cele de cuviință pentru încăluirea subvenției și a dobănzei, vreme că nu nu s'au plătit, așa precum și acelu Depart, au plătit dobănzi. Prin urmare, Sfatul luăndu în tratație descrisele împrejurări, este de socotință a se eczecuta împlinirea subvenției cuvenită de la Monastirile închinate locurilor de josu, pentru care cu onoare referează Onorabilei Căimăcămii spre definitivă Hotărâre. (Subscriși) Memorii Consiliului Administrativ d. I. A. Cantacuzino. V. Alecsandri. A Cuza. A. Teriachi, D. Meleghie. G. Dulcescu. P. Donici, scrisoare Stefan Catargiu, membru al Căimăcămiei cătră Vornicii Vasilie Sturza și Anastasie Panu bii Căimăcămiei. „au fost „No. 9.” hotărește de următori împărtășirilor După această hotărâre, s'au „li s'au făcut, întru aceasta, se face însub A doua a Logofătului Pe meniRezoluția Onorari. Căimăcămii pe raportulu Consiliului Administrativu estraordinar din 1 Noemvrie 185u. sub N. 516u. Rezoluția Caimacamiei Se încuviințază împlinirea sumeloru rămășelnice din subvenția Monastirilor Grecești, luănduse măsuri tătu cătră Egumenii căzu și cătră Posesorii Monastirilor; iar aceasta se va publica. 1858. Noimvrie 7 zile. (Subscriși ) V. Sturza. A. Panu, serioase a scop DOMNILOR În scrisoarea pere care acum faptă îndeplinită, socoteam de a mea datorie a vă face cunoscut personalele mele cugetări în privirea răstălmăcirei dreptelor mele oservări și laceririlor legale cătră poziția fiecăruia dintre noi, dacă Dumnezoastră, veți stărui a urmări che calea în protiva țărmurilor mandatului nostru, în protiva convenției din 19 Augustu, în protiva setipulațiilor organice, în ceea ce se atinge de dreptățile Ministeriilor noastre. Acest apel ce am făcut cu țintire de împăceluire în numele legalităței, n'au fost luat în băgare de samă, și mă vădu silitu astăzi a declara că eu încetezu a lua parte la toate acturile Dv, că mă dispororez înaintea țerii, înaintea Curței Suzerane și înaintea Puterilor garante de toată răspunderea personală, pentru toate măsurile, ce ați luat de la eșirea mea din camera Căimăcămiei, precum și pentru acele ce veți lua pe viitorime. Că eu rămănu în așteptare și în desăvărșită rezervă pănă la primirea înaltelor poronci.Dv. ați bine-vroitu foarte îndelungatu ȘI COLEȚI. ce am vă adresa mai înainte, și ami face un respunsu avutu este în onoare care avea a de a preveni rumperea între noi, cum