Táncművészet, 1984 (9. évfolyam, 1-12. szám)
1984-01-01 / 1. szám
Budapesti Művészeti Hetek keretében — és a Táncfórum szervezésében - október 17—24. között táncművészeti bemutatósorozat zajlott le a fővárosi színházakban. Az Állami Operaház balettje A próba és egy gálaest előadásával kapcsolódott a szemlébe, a Pécsi Balett a „Svéd balettestet’’ adta elő, felléptek hivatásos együtteseink, az amatőr néptáncegyüttesek pedig közös esten mutatkoztak be. A látottakról a Magyar Táncművészek Szövetsége két alkalommal szakmai vitát rendezett, a szocialista országokból érkező megfigyelők és a hazai szakmabeliek részvételével. A Táncművészet hasábjain ezúttal hely hiányában nem vállalkozhatunk a teljes előadássorozat tükrözésére; beszámolóinkban elsősorban a ritkábban látható darabokról és műsorokról, illetve premierről kívántunk hírt adni. - Szerk. NAPHÍVOGATÓ A Budapesti Művészeti Hetek egyhetes táncművészeti szemléjén a Budapest Táncegyüttes új műsorral mutatkozott be okt. 17-én a Nemzeti Színházban. Míg az együttes 1982-es bemutatója a művészeti vezető, Kricskovics Antal alkotóművészetét reprezentálta, az új programban három koreográfus - Szilcsanov Mária, Kricskovics Antal és Simon Antal - művei sorakoztak fel. Az estet Szilcsanov Mária tisztán folklór kompozíciói nyitották meg. (Zenei kíséretüket Vavrinecz Béla készítette; az élő zenekíséret Daróczi B. Tamás vezényletével szólalt meg.) Szilcsanov alkotói karakterét leginkább a táncokat egyöntetűen jellemző, robbanékony dinamikából érzékelhettük. Az egyformán pattogó ritmus, a hatalmas lendület és áradó jókedv azonos hangulatú, szinte egyetlen táncfolyamattá olvasztotta az egymástól igencsak távoleső táncdia- TÁNCMŰVÉSZET ’83 Kricskovics: Játék két táncosra