Trybuna Robotnicza, listopad 1951 (VII/285-310)

1951-11-01 / nr. 285

Watica o «rladietne pierwszeństwo trwa W. Markiewka wykonuje 379 °|o normy brygady ścianowe Tunk3 i Zebry dają 139 i 147 °J0 normy Nowa forma współzawodnictwa w przemyśle węglowym zainicjowana w miesiącu wrześniu, zmobilizowała do szlachetnej rywalizacji ponad 40,000 górników. W Ili kwartale br. górnicy osiągnęli wspaniałe sukcesy, niejednokrotnie przekraczając wysoko podjęte zobowią za ni a. Górnicy nie zadowolili się dotychczasowymi osiągnięciami, podwyższając podjęte zobowiązania; aby je ponownie przekraczać, prowadzą szlachetną rywalizację o tytuł najlepszego w zawodzie za IV kwartał br. Znany w całym kraju chodnikowiec Wiktor Markiewka z kop. „Polska” wykonuje obecnie 379 proc. normy, tj. o 75 proc. więcej, aniżeli wykonywał w III kwartale br.f przekraczając tym samym pod wyższone zobowiązanie o 29 proc. Co na to Ignacy Piekarski z kop. „Ludwik”? Piękną rywalizację prowadzą z sobą 20 osobowe brygady ścianowe Franciszka Zebra i Józefa Tunka tej samej kopalni. Postanowiły one przekroczyć normę o 30 proc. i przekraczają podjęte zobowiązanie, tak że brygada Zebra wykonuje przeciętnie 147,5 proc normy, zaś brygada Tunka 139,4 proc. W kop. „Dębieńsko” chodnikowiec Maksymilian Potysz przekracza. podjęte zobowiązanie o 30 pron wykonując przeciętnie 245 proc. normy. Rywalizujący z nim Jan Knopek wykonuje przeciętnie 175 proc., zamiast zadeklarowanych 140 proc. Również _ górnicy z prac pozaprzodkowych nie pozostają w tyle. Wrębiarz Teodor Skupień z kop. „Marcel” przekracza podjęte zobowiązanie o 52 proc., wykonując 202 proc. normy. Jego partner Ign.a cy Uner wykonuje 140 proc. normy, zamiast zadeklarowanych 120. Wreszcie sztygar oddziału I Andrzej Kliżewski z kop. ,,Dębieńsko” wykonuje oddziałowy plan w 108 proc. zamiast 104 proc. Jego partner natomiast Franciszek Łanu za, który na podstawie zobowiązań górników postanowił przekroczyć oddziałowy plan o 8 proc., wy konuje 114 proc. feli’) Posiedzeń ie Izby Ludowej MW BERLIN, środa W środę Izba Ludowa NRD zebrała się na swe XIII posie dzenie plenarne. Obrady będą kontynuowane następnego dnia na XIV posiedzeniu. Na porządku dziennym tej dwudniowej sesji figurują: ustawa 0 planie 5-letnim NRD, sprawozdanie rządu o wpływach 1 wydatkach w roku budżeto wym 1950 oraz ustawa o niemieckim banku emisyjnym. PROLETARIUSZE WSZYSTKICH Jg® IPll St M I 0 li M KRAJÓW, ŁĄCZCIE SIĘ! Jgf M Jf pif m~Jt§ B ffl SmíÉ ifi Numer 285 (2374) S M Hf JÉp^ir fff Iff /BiPf «JwH Czwartek, I listopada 1951 r. I MfDUlĘM ćn io gr. itr ROBOTNICZA BIELSKO ______________ „ ■ CZĘSTOCHOWA « n ORGAN KW POLSKIEJ ZJEDNOCZONEJ PARTII ROBOTNICZEJ Sejm Ustawodawczy R*P. zatwierdził ustawę o ochronie i ureguloiraniu irłasności gospodarstw chłopskich na Ziemiach Odzyskanych oraz szereg innych ustaw Obywatelu Prezydencie] 98 posiedzenie Sejmu Ustawodawczego RP. Młodzież polska uroczyście obchodzi 33 rocznicę powstania EComsomsiu 29 października minęły .33 lata od chwili powstania Wszech związkowego Leninowskiego Komunistycznego Związku Mto dzieży. Młodzież polska uroczy ście obchodziła dzień rocznicy powstania Komsomołu — awan gardy postępowego młodego po kolenia całego świata. Centralna akademia w Łodzi odbyła się w młodzieżowym Domu Kultury. Po referacie, który często przerywały okrzyki na cześć Komsomołu i wielkiego przyjaciela młodzieży ca lego świata — Józefa Stalina —. zebrani z entuzjazmem uchwalili tekst listu do komsomolców bohaterskiego miasta — Stalingradu. W liście tym młodzież łódzka pisże, że w pra cy i nauce będzie czerpać wzory z komsomolców. Manifestacyjny przebieg mia ła uroczysta akademia zorganizowana przez młodzież zakładów przemysłu bawełnianego im. J, Marchlewskiego. Uczestnicy akademii wysłali serdeczny list do komsomolców leningradzkich. WARSZAWA, środa 98 posiedzenie Sejmu Ustawodawczego RP. w dniu 31 października br. otworzył wicemarszałek Barcikowski. Po załatwieniu formalności wstępnych Izba przystąpiła do pierwszego punktu porządku dziennego. Sprawozdanie Komisji Gospodarki Komunalnej i Miesz kaniowej o rządowym projek cie ustawy o zmianie ustawy 0 ochronie przeciwpożarowej 1 jej organizacji złoży! pos. Dura (ZSL). Ustawa rozszerza zadania ochrony przeciwpożarowej oraz wprowadza rozróżnienie trzech rodzajów ochrony: stra ży zawodowej, ochotniczej i obowiązkowej. Sejm ustawę jednomyślnie uchwalił. Sprawozdanie Komisji Kultury i Sztuki o rządowym pro jekcie ustawy o przekazani!’ ministrowi kultury ł sztuki za kresu działania ministra, oświaty w przedmiocie bibliotek i zbiorów bibliotecznych złożyła posłanka Jaworska (PZPR). Projekt ustawy przekazuje opiekę i nadzór nad bibliotekami i zbiorami bibliotecznymi ministrowi kultury i sztuki. dążąc w ten sposób do skupienia prac w zakres'e czynnego uaktywnienia kultury w jednym pionie organiza cyjnym. W dyskusji zabierali gł03 pos. Rękas (ZSL) oraz pos. Za górski (SD). Pos. Rękas dokonał przegią du wkładu Państwa Ludowego w stworzenie pełnej sieci bibliotek publicznych i powszechnych. Obecnie istnie,« w Polsce 77.110 punktów Bibliotecznych posiadających przeszło 39 milionów tomów.. Mówiąc o istniejących jeszcze brakach w biblioteK&rstwie, pos. Rękas wyrażał nadzieję, że zreorganizo .vane centralne władze biblioteczne usuną usterki. W glosowaniu Sejm jednomyślnie uchwalił ustawę o przekazaniu ministrowi kultury i sztuki zakresu działania ministra oświaty w przedmiocie bibliotek i zbiorow bibliotecznych. Sprawozdanie Komisji Prawniczej i Regulaminowej o rządowym projekcie ustawy o warunkowym przedterminowym zwolnieniu osób odbywa jących karę pozbawienia wolności zreferował pos. Wenchk (SD). Poseł-sprawozdawca stwier dził, że wniesiony przez Rząd projekt ustawy daje samemu więźniowi możliwość wpływa nia na swój los i uzyskania przedterminowego, warunkowego zwolnienia, jeśli jego zachowanie się i sumienny stosunek do pracy stwierdzone opinią władz więziennych pozwalają przypuszczać, że po zwolnieniu będzie prowadził uczciwe życie. Warunkowe zwolnienie może być. odwołane, jeśli zwolniony zawiedzie pokładane w nim zaufanie. U- stawa nie ma zastosowania w stosunku do skazanych za szpiegostwo, zamachy terrorystyczne lub sabotaż. Kończąc mówca stwierdza, że ustawa oparta jest na wierze w człowieka, w możliwość jego wychowania i pełnego włączenia do twórczej pracy oraz na głębokim przekonaniu o wychowawczym oddziaływa niu ustroju budującego się socjalizmu. W głosowaniu Sejm jednomyślnie uchwalił ustawę. Pos. Chadej (ZSL) omówił sprawozdanie Komisji Handlu Wewnętrznego i Spółdzielczości o dekrecie Rządu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 września 1951 r. o targach i targowiskach. Sprawozdawca wskazał, że dekret ma na celu usprawnie(Dokończenie na str. 2) Jeden 2 drugim, kolejno chłopi Lgoccy składają swe podpisy pod meldunkiem do Prezydenta UP. W skąpieniu I i uwagą słuchają chłop! tekstu listu do Prezydenta RP. tow. B. Bieruta. Nasz obowiązek wobec Ojczyzny spełniliśmy Mało i średniorolni chłopi z Lgoty Murowanej meldują Prezydentowi R.P. o całkowitym wykonaniu wszystkich zobowiązań Pracujący chłopi z gromady Lgota Mu-! rowana w pow. zawierciańskim, którzy pierwsi w Polsce wywiązali się całkowicie ze wszystkich swych zobowiązań państwo-, wych, na zebraniu gromadzkim postanowili wysłać list do Prezydenta RP. towarzysza BIERUTA z meldunkiem o spełnieniu ich o-. bowiązku obywatelskiego. Oto pełny tekst listu do tow. Bieruta: „Obywatel Prezydent Polski Ludowej Bolesław BIERUT Warszawa — Belweder My mało i średniorolni chłopi z gromady Lgota Murowana, gmina Kroczyce, pow. Zawiercie donosimy Ci, Gospodarzu naszej ukochanej Ojczyzny, że do dnia 27 października br. sprzedaliśmy dla naszych braci robotników zamiast 1719 kg. zboża — 2984 kg. oraz zamiast 3500 kg. ziemniaków — 3640 kg. Spłaciliśmy w stu procentach wszystkie należności finansowe, jak podatek gruntowy, FOR i Pożyczkę Narodową, a plan kontraktacji żywca na pierwszy kwartał 1952 roku wykonaliśmy w 133 proc. Rozumiemy, że wypełniając w terminie nasze zobowiązania zacieśniamy nasz sojusz z kia są robotniczą, że każdym ponadplanowym kg. zboża i ziemniaków przyspieszamy wykonanie Planu 6-letniego i umacniamy naszą Ludową Ojczyznę. Pamiętamy lata nędzy za czasów sanacyjnych, gdy nasze dzieci nie miały szkoły, a my ledwo wegetowaliśmy na naszych mizernych zagrodach. Nie możemy także zapomnieć, że w ciągu siedmiu lat władzy ludowej zbudowaliśmy w naszej zniszczonej przez wojnę wsi 102 nowe domy mieszkalne. W roku 1947 zapoczątkowaliśmy budowę budynku szkolnego, którego przed wojną nie mieliśmy. Budynek szkolny składający się z sali oraz dwu izb dla nauczycieli, został oddany do użytku w 1948 r. Ponieważ sala okazała się ni? wystarczająca, przeto w roku 1949 postanowiliśmy przybudować do istniejącego budynku 1 większą salę. Tę nowoczesną salę postaramy się wybudować jak najszybciej, aby dzieciom naszym, przyszłym budowniczym Polski Ludowej stworzyć jak naj lepsze warunki do nauki. Na dzisiejszym zebraniu postanowiliśmy sprzedać Państwu dodatkowo 550 kg ziemnia ków.“ (Reportaż z zebrania drukujemy na stronie 3). Drużyna piłkarska Dynamo (Tbilisi) przybyła do Katowic W środę przyjechali do Kato■wic piłkarze tegorocznego wicemistrza ZSRR — Dynamo Tbilisi którzy w niedziele, 4 bm. rozegrają w Zabrzu mecz z reprezentacją Zrzeszenia Sportowego „Górnik”. Plac Dzierżyńskiego w Katowi each, gdzie odbyło się oficjalne po witanie naszych radzieckich goécif wypełniła kilkutysięczna rze sza sportowców. Wśród witających wyróżniały się barwne kostiumy sportowe i regionalne stroje ludowe, grupy przedstawicieli wszystkich zrzeszeń sportowych i młodzieży szkolnej. Gości radzieckich w imieniu społeczeństwa katowickiego powitał przedstawiciel TPPR tow. Stępniewski, „Niezrównane osiągnięcia sportowców radzieckich — powiedział tow. SLępniewski — ich przodująca pozycja w dziedzinie kultury fizycznej, są wynikiem troski i opieki, jaką otacza sport rząd radziecki, partia i osobiście tow. Stalin. Naród polski, obchodząc obecnie Miesiąc Pogłębienia Przyjaźni Polsko - Radzieckiej, w jeszcze szerszym stopniu przyswaja sobie V/asze przykłady i do świadczenia. Wasz przyjazd do Polski będzie niewątpliwie jednym z silnych ogniw, które jeszcze bardziej zwiążą nas głęboką przyjaźnią z narodami radziec kimi i ich bohaterską młodzieżą” Na zakończenie mówca wzniósł okrzyk na cześć Wielkiego Przyja cielą Polski Generalissimusa Stahna i Prezydenta Bieruta Okrzyki te podchwycone zostały przez zaromadzonveh. którzy diuno i en tuz i a stycznie skandowali Stalin — Bierut. Za serdeczne powitanie podziękował kierownik ekipv sportowców radzieckich— Goglidze zape\V niając, że sportowcy polscy zawsze mogą liczyć na braterska przyjaźń i pomoc sportowców radzieckich. (Z.Od Na pierwszym planie widzimy kierownika ekipy — Goglidze (drugi z prawej), najlepszego Strzelca w 1 lidze ZSRR Gogoberidze (trzeci z prawej). Foto Dziurzycki Juź za 6 cliii samochód „M-20 Warszawa" opuści Żerań Ostatnie meldunki z terenu budowy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu donoszą, że załoga dotrzyma swych zobowiązań podjętych dla uczczenia 334 rocznicy Rewolucji Październikowej i pierwszy samochód już za 6 dni opuści mury fabryki. W dniu 30 ub. m. ekipa „Mostostalu“ uruchomiła na 2 dni przed przyjętym w zobowiązaniu terminem pierwszy kompresor. Reszta kompreso* rów. których montaż również zakończono, uruchomiona została w dn. 31 ub. m. Ärmia Lodowa w zaciętych bojach zadaje ciężkie słrały agresorom PEKIN, śrola Dowództwo naczelne koreań skiej Armii Ludowej w komu nikacie ogłoszonym w Phenianie dnia 31 października donosi, że oddziały Armii Ludowej, współdziałając ściśle z oddziałami ochotników chińskich, odpierają skutecznie na wszystkich frontach ataki interwentów amerykańsko-angielskich oraz wojsk lisynmanow skich, zadając im ciężkie straty w ludziach i sprzęcie. Oddziały Armii Ludowej operujące na wchodnim froncie kontynuowały na północ od Jangu zaciekłe walki z atakującymi wojskami nieprzyjaciela, zadając mu . znaczne straty w ludziach i sprzęcie. 31 października oddziały artylerii przeciwlotniczej i strzel ców - niszczycieli samolotów zestrzeliły 6 samolotów nieprzyjaciela, który kontynuował barbarzyńskie bombardowanie i ostrzeliwanie z broni maszynowej cywilnej ludności w rejonie Hwandżu Anżak, Andżu, Kinczak, Phenlanu i innych miast Delegacja radziecka na VI sesję Zgromadzeń ia Ogólnego ONZ MOSKWA, środa Rada Ministrów ZSRR mianowała delegację radziecką na szóstą sesję Zgromadzenia Ogólnego ONZ, która rozpoczyna pracę w Paryżu 6 listopada 1951 r. W skład delegacji wchodzą: minister spraw zagranicznych ZSRR A. Wyszyński jako prze wodniczący oraz wiceminister spraw zagranicznych i przedstawiciel ZSRR w Radzie Bezpieczeństwa J. Malik, ambasa dor ZSRR w Wielkiej Brytanii G. Zarubin, ambasador ZSRR w Polsce A. Sobolew i ambasador ZSRR we Francji A. Pawłów’, jako członkowie dek gacji. Rząd Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej oraz rząd Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej zatwierdziły również swoje de (egację na szóstą sesję ONZ. Sziab armii pokoju rozpoczyna obrady WIEDEŃ, środa Dnia 1 listopada rozpoczyna w Wiedniu obrady sesja Światowej Rady Pokoju. Na sesję przybywają delegaci ze wszystkich krajów świata. W środę przybyła do Wiednia delegacja polska na sesję Swia towej Rady Pokoju. W skład delegacji wchodzą członkowie Światowej Rady Pokoju: prof. Jan Dembowski, prof. Leopold Infeld, Ostap Dłuski i Leon Kruczkowski. Do Wiednia przybyli już — przewodniczący Biura Światowej Rady Pokoju Fryderyk Joliot-Curie oraz delegaci radzieccy pisarze: Aleksander Fa diejew, Mikołaj Tichonow, Iłja Erenburg, Aleksander Korniejczuk, Wanda Wasilewska, wiceprzewodnicząca Antyfaszy stowskiego Komitetu Kobiet Radzieckich Gagarina, przewodniczący Antyfaszystowskie go Komitetu Młodzieży Radziec kiej Koczemasow, metropolita Kruticki Kołomenski Mikołaj i dziennikarz Guliajew. Przybyli także przedstawicie le Chin — Kuo Mo-żo, Emi Siao i Mao Dun, pisarz brazylijski Jorge Amado, poeta chilijski Pablo Neruda, przewodnicząca Światowej Demokratycznej Federacji Kobiet Eugenia Cotton i b. minister rządu francuskiego Yves Farge, fran cuscy działacze społeczni laureat Casanova i Gilbert de Chambrun, pisarz francuski Jean Laffitte, pisarze niemieccy Johannes Becher, Arnold Zweig, Berthold Brecht, członkini Australijskiej Rady Pokoju Jessie Street, dziennikarz an gielski Ivor Montagu i inni. Na sesję przybyli także liczni dziennikarze reprezentujący największe agencje prasowe i dzienniki wszystkich krajów świata. Bezprawna próba niedopuszczeni a NENNIE'GO na sesję ŚRP Znad granicy włosko - austriackiej donoszą, że wiceprze wodniczący Światowej Rady Pokoju Piotro Nenni, udający się do Wiednia na sesję Rady, został brutalnie zatrzymany przez policję austriacką i śkie rowany z powrotem na teryto rium włoskie. Należy podkreślić, że obywa tele włoscy nie potrzebują wł zy przy wjeździe do Austrii. Jednakże — jak oświadczył cynicznie przedstawiciel poselstwa austriackiego w Rzymie — austriacka policja graniczna „została upoważniona do wydalania wszystkich osób uznanych za niepożądane“, Przed obradami Światowej Rady Pokoju w Wiedniu UJ przeddzień rozpoczęcia sesji Światowej Kady Pokoju w Wiedniu opublikowano komunikat, który stwierdza, że czwarta* część ludności kuli ziemskiej podpisała apel Światowej Rady Pokoju w sprawie zawarcia paktu pokoju między pięcioma wielkimi mocarstwami Świadczy to o wzroście sił obozu pokoju i o wzroście prężności organizacyjnej obrońców pokoju. Kampania zbierania podpisów pod apelem o pakt pokoju pięciu wielkich mocarstw nie została jeszcze zakończona, a już liczba zebranych dotychczas podpisów przewyższa wyniki osiągnięte w akcji zbierania podpisów pod apelem sztokholmskim. Opublikowanie tego komunikatu wiąże sic nie przypadkowo ze zbliżającym się dniem otwarcia sesji Światowej Rady Pokoju w Wiedniu Obrady te .które podsumują dotychczasowe osiągnięcia w zakresie propagandy, agitacji i wzmożenia sił organizacyjnych obozu pokoju, odbywać się. będą w okresie napiętej sytuacji międzynarodowej. Na Korei, mimo podjęcia rozmów zmierzających do zawieszenia broni, agresorzy amerykańscy kontynuują działania ofensywnie przy użyciu iście barbarzyńskich środków. Ostatnio prasa doniosłą o dwóch wydarzeniach z frontów koreańskich, które dają miarę zezwierzęcenia napastniczych armii. Amerykańskie wojska interwencyjne użyły na jednym z odcinków’ frontu gazów trujących, a samoloty amerykańskie zbombardowały obóz jeniecki, położony z dala od Unii frontów, z dala od wszelkich ośrodków przemysłowych i obiektów wojennych. W Niemczech zachodnich trwają zabiegi faszystowskich odwetowców i rewizjonistów popieranych przez amerykańskich okupantów zmierzające do wskrzeszenia Wehrmachtu. Według planów amerykańskich imperialistów właśnie hitlerowcy mają stanowić główną silę uderzeniową w planowanej wojnie przeciwko krajom demokratycznym; oni też mają być powiernikami interesów amerykańskich w Europie. Wall-Street pragnie cofnąć wskazówki zegara dziejów, pragnie nawrotu okupacji hitlerowskiej nad całą Europą, okupacji wraz z jej wszystkimi okropnościami. Masy pracujące Stanów Zjednoczonych i Europy zachodniej uginają się pod brzemieniem kosztów wyścigu zbrojeń. Z rozkazu Waszyngtonu rządy satelickie przestawiają gospodarkę swych krajów na tory zbrojeniowa. Oznacza to likwidację przemysłu pokojowego, a w związku z tym wzrost bezrobocia, oznacza wydatkowanie olbrzymich sum na cele nieprodukcyjne, oznacza dokręcanie śruby podatkowej i wzrost cen. W Niemczech zachodnich 82,6 proc. wszystkich podatków płacą ludzie pracy, a zaledwie 17,4 proc. przedsiębiorcy. Wszystkie zaś zyski płynące ze wzmożenia produkcji zbrojeniowej płyną rzecz jasna do kas koncernów zbrojeniowych. Rząd Stanów Zjednoczonych wzmaga politykę dyskryminacji w handlu międzynarodowym, wymierzoną przeciw Związkowi Radzieckiemu oraz tym krajom, które utrzymują ze Związkiem Radzieckim przyjazne stosunki. Tę linię polityczną narzucili imperialiści amerykańscy krajom od siebie uzależnionym. Izba Reprezentantów Kongresu amerykańskiego przyjęła w sierpniu bieżącego roku projekt ustawy grożący przerwami dostaw amerykańskich tym państwom zależnym, które by nie zerwały stosunków handlowych z ZSRR i krajami demokracji ludowej. Takie są fakty budzące poważną troskę ń'szy stkich narodów. Dlatego też oczy całego świata zwracają się do Wiednia, w którym obradować będzie sztab Światowej Armii Pokoju. Obrady wiedeńskie będą mieć olbrzymie znaczenie, gdyż wskażą dalszy kierunek ataku obrońców pokoju i dadzą ocenę wszystkich palących zagadnień międzynarodowych w przeddzień otwarcia sesji ONZ w Paryżu. Jak głębokie i potężne jest dążenie do likwidacji napięcia międzynarodowego i do przywrócenia zdrowej wymiany handlowej między krajami świadczą informacje mówiące o zakończeniu prac przygotowawczych przed Międzynarodową Konferencją Gospodarczą w Moskwie. Konferencja ta odbędzie się w kyyietniu 1952 roku. Ma ona rozważyć dwa zagadnienia, a to: możliwość podniesienia poziomu życia szerokich mas ludności drogą pokojowej współpracy między poszczególnymi krajami, niezależnie od ich ustrojów gospodarczo - społecznych; t środki przywrócenia i rozbudowy normalnych stosunków gospodarczych między wszystkimi krajami. W konferencji tej wezmą udział działacze gospodarczy, ekonomiści, przemysłowcy, rolnicy, handlowcy i działacze ruchu związkowego i spółdzielczego różnych przekonań. Ludzi tych łączy jedynie głębokie przekonanie, że istnieje możliwość pokojowego współistnienia dwóch systemów — socjalistycznego i kapitalistycznego, Ludzie ci poszukiwać będą praktycznych sposobow przezwyciężenia trudności na drodze do podwyższenia poziomu życia narodów i normalnej wymiany pomiędzy krajami. Warto przypomnieć, że nawet tak zagorzały wróg Związku Radzieckiego, jak eksminister brytyjski sir Hartley Shawcross, mówiąc o znaczeniu wymiany handlowej Wielkiej Brytanii z Europą wschodnią, stwierdził: „Podkreślić trzeba ogromną wartość tych towarów, które Anglia otrzymuje w zamian za swój eksport do krajów bloku radzieckiego— Anglia z trudem tylko może się obejść bez tego importu.“ Z poglądem tym zgadzał się wówczas obecny wicepremier Wielkiej Brytanii Anthony Eden. Powodzenie prac przygotowawczych poprzedzających Międzynarodową Konferencję Gospodarczą w Moskwie stanowi wyraz przekonania niezliczonych milionów ludzi wszelkich przekonań na wszystkich kontynentach, że pokój można uratować pod warunkiem zjednoczenia wysiłków wszystkich ludzi dobrej woli.