Új Ember, 1976 (32. évfolyam, 1/1539-52/1590. szám)

1976-01-04 / 1. (1539.) szám

Mindenki Vízkereszt ünnepe az egyház minden néphez szóló, általános és egyetemes küldetésének is ünnepe. Ez a küldetés ma ne­künk magától értetődő, de nem volt egészen így az apostoli időkben. Szent Pálnak lépten­­nyomon hangsúlyoznia kell, hogy Isten megváltó akarata minden népre és minden em­berre kiterjed, Jézus Krisztus üdvözítő szeretete mindenkihez szól. Isten országába nemcsak az ószövetségi választott nép hivatalos, hanem a pogányok is. (Vízkereszt ünnepének szentleckéje: Ef 3, 2—3­. 5—6.) Ők is meg vannak híva, hogy Krisztus testének, az egyház­nak tagjai és az üdvösség társ­­örökösei legyenek. Szent Pál a pogányokhoz szóló meghívást az Úr kinyi­latkoztatásából tudja. Az apos­tolok a kinyilatkoztatott igaz­ság letéteményesei, ők a taní­tást és a feladatokat közvetle­nül az Űrtől kapták. (Mi az írás és az apostol utódok köz­vetítésével kapjuk.) Hitünk szerint az apostoliságot az egy­ház örökölte, s vele együtt az apostolok misszióját is. Isten hívó szavát, mely végérvénye­sen elhangzott Jézus Krisztus által (vö. Zsid 1, 1), hirdetni hivatalos az idők végezetéig. Az egyház örök feladata, hogy az ember­szerető Isten felismerhető, tisz­ta jeleként ragyogjon a világ­ban. Az egyház minden időben érthető, hívogató jelekkel vá­laszol az emberi kérdésekre, benső igényekre és Istenhez törő vágyakra. Krisztus eljö­vetelének, epifánia ünnepének jelentésében ez a feladat is benne foglaltatik, ezért lett az újabb időkben vízkereszt kife­jezetten a katolikus missziók­ról való megemlékezés alkal­ma is. Szeretettel és tisztelet­tel vállalták az apostoli kül­detést a népek között. De ha az egész egyház örököl­te Isten egyetemes szeretetének hirdetői „hivatalát”, mi, akik az egy test tagjai vagyunk már, nem tartozunk-e mind­nyájan tudatosan és tevőlege­sen beállni ebbe a munkába? Rengeteg lehetőségünk van ar­ra, hogy Urunk szeretetének hívogató jeleként mutatkoz­zunk a világ előtt. Legtöbbször nem szóval kell ezt tennünk, hanem hitünk és krisztusi élet­formák sugárzásával. A sza­vakra nem biztos, de a jóságra mindenkinek van „vevő­készü­léke”. (CSANÁD) A Szent Margit egyházközség ünnepe A budapesti Árpádházi Szent Margit plébániatemplom szen­télyét a hívek adományaiból a II. Vatikáni Zsinat szellemében az új liturgikus előírásoknak megfelelően átalakították a szembemiséző oltár létesítésé­vel. Ugyanekkor korszerű vilá­gítást is kapott a templom és az egyes képeket is restaurál­ták. Lékai László esztergomi apostoli kormányzó áldotta meg az új oltárt december 14- én a 10 órai szentmise előtt. A főpásztort a templom bejáratá­nál a papság élén Szkladányi Ákos kerületi esperes és Simon Gyula, a templom plébánosa, a munkálatok irányítója, fogad­ta, a szentélyben az egyház­­község elnöke Natter-Nád Mik­sa botanikus köszöntötte. A szembemiséző oltárt és tarto­zékait dr. Bardon Alfréd ny. egyetemi tanár, műépítész ter­vezte. Az új Etiópia vallási helyzete Az etiópiai kopt ortodox egy­ház hivatalosan mintegy 15 millió hívőt számlál. Katholi­­kusa, pátriárkája, I. Theophi­­los, a rendszerváltozás óta két­szer is titakozott a kopt orto­dox egyház kiváltságos helyze­tének alkotmányjogi eltörlése ellen, de az új katonai vezetés megvalósította minden vallás és egyház egyenlő jogait az or­szágban. A lakosság 40 száza­léka tartozik az eddig kiváltsá­golt ortodox egyházhoz, 35 szá­zalék mohamedán, 20 százalék pogány, a többi katolikus, pro­testáns, örmény és zsidó. Az új kormány kisajátította az óriási kiterjedésű egyházi föld­birtokokat. A hivatalos kopt egyházi vezetés most hallgat, de nem meggyőződéssel tűri az új társadalompolitikát. Az al­sópapság részéről azonban egy­re nagyobb támogatásban ré­szesül a kormány. Két pap tag­ja van a forradalmi tanácsadó testületnek is. . (Ijlmter.­­Katolikus hetilap Felelős szerkesztő: Magyar Ferenc Főszerkesztő: Pénzes Balduin Felelős kiadó: Várkonyi Imre Szerkesztőség és kiadóhivatal: 1053 Budapest, Kossuth L. u. 1. I. 1. Postacím: 1364 Budapest Pf. 111. Telefon: 188—098, 185—414, 189—306 Csekkszámla: OTP 511-16.820 Laptulajdonos: Actio Catholica Terjeszti: Új Ember Kiadóhivatala Utcai árusítás: Posta Központi Hír­lap Iroda Előfizetési díjak: negyedévre 35.— Ft, félévre 70.— Ft egész évre 140.— Ft Indexszám: 25 835 75.3748 Athenaeum Nyomda, Budapest Rotációs magasnyomás Felelős vezető: Soproni Béla vezérigazgató Töredék Saint-Exupéry naplójából Szombat Ha ettem, érzem éhedet. Ha ittam, szomjad éget. A mindenség oly kicsi lett, nem bújhatok előled. Veled fázom az ég alatt.. Veled viszem a terhet. A sorsod inge rámtapad. Lapockád bennem reszket. Legyőztek minket — mosolyogj! Nálunk szánalmasabbak. Temetkezünk az éjbe. Hallgatunk, mint a magvak. Vasárnap mert az elárulás tantételét ki Ember mind megismeri magánya beiratkozik a poroszlók ütéseivel s levetkez minden találkozást kivéve az éjszaka álarcát minek sötétje akár az elvetett csiráig pusztuló magé mígnem halála kipergeti érett gabonák holnapját Pálos Rozita A leningrádi és zagorszki teológiai akadémia három pro­fesszora befejezte római ta­nulmányait a Gregoriana egyetemen és a Keleti Inté­zetben. Egyháztörténeti és val­lásfilozófiai disszertációkat készítettek. A csehszlovákiai Most 16. századi gótikus Mária-templo­mát 900 méterrel arrább tol­ták a műemlékvédelmi ható­ságok, mert­­ alatta nagy bar­naszén-telepet találtak. A templomépületet több méterre felemelték és percenként 2—3 méteres „sebességgel” vontat­ták el. A művelet mintegy 30 napot vett igénybe.­ HALÁLOZÁS Dér Gyula c. prépost ny. plé­bános, az Ecclesia Szövetkezet megalapítója és volt elnöke december 20-án, szombaton reggel váratlanul, de a szent kenet tudatos vétele után el­hunyt. Beszentelése a Farkas­réti temető halottasházában ja­nuár 8-án, csütörtökön de. 1212 órakor lesz, majd a Remete­kertvárosi Szentlélek templom kriptájába temetik. A Szent József plébániatemplomban ja­nuár 5-én este V26-kor, a Fel­sőkrisztinavárosi és az Élmun­kás téri Szent Margit templom­ban január 8-án este V26 óra­kor mondanak érte szentmisét. Szendeczki István SJ életének 79., szerzetesi hivatásának 53. évé­ben december 12-én elhunyt. Te­metése december 16-án volt a szegedi Belvárosi temetőben. Megbékélt szívvel közöljük, hogy Dr. Kovács Barnabásné, sz. Pi­linszky Erika életének 56. eszten­dejében visszaadta lelkét Teremtő­jének. Beszüntetése január 13-án */­10 órakor lesz a Farkasréti teme­tő halottasházából, engesztelő szentmisé­re február 14-én délelőtt 10 órakor a Piarista gimnázium ká­­polnáj­ában.­ ­ Karácsony fénye „Azért nem veszítjük el bá- Amikor Szent Pálnak alap­társágunkat, mert bár a kül­ső ember romlásnak indult bennünk — a belső napról napra megújul” (2 Kor. 4, 16) Szent Pál szavai azoknak vá­laszolnak, akik felteszik ne­künk a kérdést: vajon pusztu­lásnak alávetett testünk, fo­kozatosan leromló szellemi ké­pességeink milyen tapasztala­ti bizonyosságot tudnak nyúj­tani arról, hogy mi mégis az örök élet felé tartunk? — Mi­vel tudjuk, mi keresztények, igazolni azt, hogy tönkrement testünkkel nem pusztul el mindenestül szellemi életünk? Mit is jelent konkrétan, hogy örök életünk már ebben az életben elkezdődött? — fordult hozzám nemrégen egy sok két­ségekkel küszködő ismerősöm. Az olasz Adige völgyében élt Giuseppe Ravagni, a vak Jó­zsef. Kisfiú korában egy há­borúból visszamaradt gránát­tal játszott. Kezében felrob­bant és elvesztette látását. Mint felnőttet, sokszor biztat­ták, hogy keressen fel kiváló szakorvosokat, ma annyi új eredmény és lehetőség van, hátha legalább részlegesen visszaadhatnák látását. Meg­tette, de eredménytelenül. Mégsem esett kétségbe, sőt így beszélt: boldognak érzem ma­gam, hogy viselhetem ezt a ke­resztet. Biztos vagyok benne, azért történt ez velem, hogy így folytonosan kinyilvánuljon bennem Isten irántam való szeretete. Giuseppe külsőleg vak volt, azaz a külső ember már rom­lást szenvedett, de bensőleg an­nál jobban észrevette a dol­gok lényegét. Jobban megta­pasztalta azt a láthatatlan va­lóságot, ami számos éleslátású ember előtt — de nem akarata ellenére — megközelíthetetlen marad. A másik példa napjainkban, térben is közelben játszódott le. Buzgó, tevékeny, életvidám papi embernek hosszú, fájdal­mas és végül kilátástalan elő­kezelések után le kellett vágni az egyik lábát. Tudatosan, bre­viáriummal a kezében indult a műtét előkészítésére. Amikor a csonkolás után visszanyerte emlékezetét, elsők között azt mondta: „Visszaadtam az Ur­nak azt, amit tőle kaptam és önmagamat is teljesen rendel­kezésére bocsátom”. Ezek a mélységes meglátá­sok azok a ,,kézzel foghatóan” tapasztalható tanulságok, amikből az emberek felisme­rik, hogy a feltámadásnak kez­dődő jelei a belső ember kisu­gárzásából már itt közöttünk felismerhetők. Nem csoda, hogy sok, látszólag egészséges ember a kétségek gyötrődései­­ben ilyen tanúságtevőkhöz for­dul erősítésért; nem csoda, hogy Giuseppe-t Luce-nak, Fé­nyességnek nevezték, vető tanításán ilyen példák se­gítségével elmélkedünk, akkor az élet adventi sötétjébe bevi­lágító karácsonyi Fénynek nyi­tunk utat. Ez a Fény pedig elő­legezi számunkra feltámadt életének fényét. Ha pontos megkülönböztetést teszünk, azt látjuk: van ben­nük az érzékszervekkel megta­pasztalható külső valóság, ami alá van vetve a pusztulásnak és szétesésnek. De ugyanúgy jelen van egy láthatatlan, de szellemi képességeinkkel meg­ragadható belső valóság. És ez a valóság annál igazabb, minél gazdagabban és mélyeb­ben van az ember Istenbe és megtestesült Fiába, Krisztusba beoltva. A belső élet ereje fokoza­tosan bontakozik ki bennünk, nyilvánul meg rajtunk, tehát feltámadásunk már fejlődő­ben van. Ez a fejlődés nem egyforma mindenkiben. Soka­kat a szenvedés inkább aka­dályoz. Másokban viszont éppen a külső romlás miatt felgyorsult lesz a belső ki­bontakozás. Ennek az egyéni életritmusnak a titka: a ke­gyelmi ajándék befogadása és együttműködésünk mélysé­ge. Az egyes emberek tehát kü­lönböző úton jutnak a halá­lig, hogy a fokozatos, végül a teljes önátadás után a belső élet lángja magába izzítsa mindazt, ami idődimenziónk­ban pusztulásra ítélt. A lebom­lás és a beteljesülés egyensú­lya mindinkább a végső átala­­kulás felé tolódik. Akik hisznek a Krisztusba oltott életben, azok a testi le­romlásban is képesek a szellem átsugárzó erejével tanúskodni. Az üdvösség miközöttünk is jelen van. A betegség, fájda­lom, szorongás, elhagyatottság, sikertelenség hosszú küzdelme ráncot vet arcunkra, az idő is könyörtelenül halad és tudato­sítja a bennünk végbemenő bomlást. Ezek a jelek önma­gukban senkinek sem tetsze­nek, a keresztényeknek sem. De számukra mégsem lehetnek abszurdok és értelmetlenek. A karácsonyban közénk testesült Üdvözítővel vállalják szenve­déseiket, hogy kinyilvánuljon rajtuk Isten szeretete. Ez az örömhír meghozza a boldog belső felismerést. A kétségek homálya feltisztul, az elfátyo­lozott titok feltárul, és átsu­­gárzik rajta a bennük jelen­levő Üdvözítő.­­ maga a fá­tyol, az ajtó, amelyen túl fel­tárul mindaz, amit földi szem meg nem láthat, fül nem hall­hat, de benső bizonyosságuk megtapasztalt, mert létük min­den szikrájával erre a boldog­ságra, az örökkévalóságra vá­rakoznak. Széll Margit A lengyel Pietrzak-díj odaítélése Huszonnyolcadik alkalommal kerül sor a lengyelországi ka­tolikus PAX szövetség által alapított W. Pietrzak-díj ki­osztására. A Jan Dobraczynski író el­nökletével összeült bírálóbi­zottság az 1975. évi díjat a kö­vetkezőknek ítélte oda: — Romuald Kostecki do­monkosrendi szerzetesnek „A természetfeletti élet titkai” c. művéért, — Wladislaw Paciak-nak, egyházművészeti tevékenysé­­­géért, mindenekelőtt „Boldog­asszony” témájú alkotásáért, — Luigi Santucci olasz író­nak lengyel fordításban megje­lent szépirodalmi művéért,­­ Wladimir Solovchin szov­jet írónak „Találkozás az iko­nokkal” című könyvéért. A díjakat a jutalmazottak január végén ünnepélyes kere­tek között veszik át Varsóban. Mint ismeretes, 1972-ben­ a Pietrzak-díjat Rónay György író, a Vigilia felelős szerkesz­tője kapta. Pápua-Ujguinea egyháza a függetlenség után Szeptember 16-án vált füg­getlen állammá Pápua-Ujgui­­nea. A vatikáni rádió akkor azt hangsúlyozta, hogy a leg­fontosabb feladat az ország egyháza számára: jobban al­kalmazkodni a helyi kultúrá­hoz. Újguinea délkeleti része és egy sor kisebb sziget tarto­zik a csendes-óceáni állam­hoz. 1970-ben VI. Pál pápa ázsiai és óceániai útja során szentelte fel az első pápua-új­­guineai bennszülött püspököt. Sok egyházi iskola van, és sok vezetőember került ki ezekből az egyházi iskolákból. Köztük van Lamare miniszterelnök is. A hárommillió lakosból 700 ezer a katolikus, 17 egyházme­gyében élnek összesen 500 pappal, akik közül 40 a benn­szülött. A vasárnap egyházi zenéje Budavári Nagyboldogasszony (Mátyás) templom 10­6. Mozart,: Koronázási mise. Belvárosi főplé­bániatemplom 10 ó. Beliczay: F-dúr mise, Harmat: Speciosus forma, Dominus regnavit, Deus enim firmavit. Árpádházi Szent Margit templom (Élmunkás tér) 10 6. Zavodszky: Karácsonyi mi­se, Ismeretlen: Angelus pastori­­bus, Rakusz: A szép szűz. Szent Erzsébet templom (Rózsák tere) 12­6. Haydn-művek. Közreműkö­dik dr. Simonyiné Groh Klára hegedűművész, orgonán kísér Ra­kusz Ferenc. Szegedi székesegyház 11.30 ó. Halmos: Karácsonyi mise. Bár­dos: Bölcsődal. Farkas: Dél-ame­rikai karácsonyi ének. Halmos— Ady: Kis karácsonyi ének. 17 ó. Népek karácsonya, énekösszeál­lítás a Tátra téri templomban. Szeged-felsővárosi plébániatem­plom 9 ó. Tamás: Magyar misia. Kerekes: Az ősi jóslat. Graff: Az angyal énekel. Praetorius: Zeng­jétek. 10 ó. Orgonazene: Lisznyai: Twot Hungarian Pastoralis. Mis­kolci Nagy­boldogasszony plébá­niatemplom 11.15. ó. Halmos: a­­moll mise. Hollósi: O­dulcis Virgo Maria, Gárdonyi: Karácso­nyi ének. Jászberényi főplébánia­templom 11.30 ó. Halmos: Kará­csonyi mise, Dicsőség. Tóth: Víz­­keresztre. Meditáció Till Aron váli szobrai előtt A KÍSÉRŐ végigjárja a láto­gatóval az utat, a keresztutat a templomban és a keresz­tek útját a­­ temetőben. Egyik-másik rézfeliratról le­törli a port, kinyitja a kriptát, lámpát gyújt Éjszakai mun­káikról mesél, gyötrelemről és keserűségről, a segédmunkás nyakába befolyó esőről, aztán a sorsformáló csendről és a magányos percekről, amelyek titokban megszólaltak neki. Mindezt azoknak a beavatot­taknak a hangján, akik meg­tudták, mi az alkotás csodája. A KERESZTÜT viaskodás a halál testével, a vérből és meg­­szégyenülésből gyúrt halál bá­­bútestével, egy jól megtiporva­­meztelen személyével. A meg­dicsőülés fájdalma és a sírba forrás csendje. Bronztest és fatest párvia­dala. A JERIKÓI VAK karjával a kielégítetlen boldogságvágy és tehetetlenné sorvadt sóvárgás. Kinyúlik a „műből” a látogató felé. Kutyaarc, bizakodó viny­­nyogás. Nyugtalanító nyújtóz­kodásában testi nyomorúság és lelki sötétség. Van, aki meg­riad tőle, van, aki átkarolja. MADÁRGYÁSZ — ÁRVA MADÁR képletszerű alapszi­tuáció; a sakkfigurák helyzete is kifejezhet tragédiát. Álló és fekvő mértani testek — ez már rokonság a keresztúttal. Nem élőlények — élőlényeket jelentő tárgyak ábrázolásai. Matematikai tétel. MEDITÁCIÓ. Az élen Jere­miás jár, hangosan jajgatva. Lelke a küldetést boncolja, ég tőle, hiábavalóságától, kiáb­rándultan omlik össze. De sza­badulni képtelen és akarata ellenére már újra füleli a ké­retlen titkos Suttogást. Aztán a Penseur következik. Célja vesztett bolyongásai vé­gén, a világszakadék partján gubbasztva, a semmi poklába mered, a jeges gödrökbe. Nézi a kudarcot és haszontalan iz­mai miértjét. Hallja a lelán­­colt angyalok hargere Végül a kiról. . .tökbe ros­­kadt Meditáció. Legyőzték. Túl a lázadáson, a rend alázatában átéli mindazt, amit elveszített és amit teherként újra meg­kap: erejét­ meghaladó hangot kell kiadnia majd. A körforgás újrakezdődik. Addig pedig, míg az idő el nem jön, be nem telik hallgat. Szolgál de nem álcselekvések, véget nem érő ismételgetésével, hanem léte mozdulatlanságával és átadásával. A felismerés tragé­diája után a felismerés ünne­pélyével.­­ ÁTVERT KÉZ, mely lassan és elkerülhetetlenül összemar­­kolja a világot. Átvert kéz, mely saját, elszakadni induló lelkébe kapaszkodik: íme, a megrázkódtatott, legszélső pil­lanat. Mert most különböztet­jük meg a testet a létektől, holott erről eddig nem beszél­hettünk. A lét utolsó előtti rándulása é­s az ujjak szét­tépett rúdjai begörbülten moz­dulatlanok maradnak. Egy fel­tört test tátongó ajtaja Majd ha elfordulsz, ugyanez a kéz utánad nyúl és keresgél­ve végigsimít. És lelked frissen vasalt ruháján öt hosszú véres csík marad. Olyan lettél, akár egy élet­­fogytiglanra ítélt testvérgyil­kos. GLOSSZA. Mindnyájan va­­kok-süketek-némák vagyunk. A bronz, a vasbeton és a fa ir­galmatlan súlya az olvadási hő, a durva szilárdulás, revés és sarjás felületek, a kiránga­­tott szögek helyei , vala­mennyien az érzéketlenség át­töréséhez szükséges erő képei. Láttatni a vakot, beszéltetni a némát, a süket fülét megnyit­ni... Ulrich Ágoston HIRDETÉSEK SZŐRMEBUNDÁK gallérok—kalapok—kucsmák Somogyi szűcs V., Kossuth L. u. 1. Udvarban. ORGONÁK és HARMÓNIUMOK portalanítását, hangolását, kar­bantartását, javítását garanciával vállalja NAGY ADÁM orgonaké­szítő. 6000 Kecskemét, Tóth László u. 2. Faredőny és vászonroletta javí­tása. Sárközi 1027 Bp. Tölgyfa u. 14. T.: 150—332 8—16 óráig. CSILLÁRT legjobban VÁRADI MESTERNÉL vehet. Új cím vm., Luther u. 1/c. Erkel Színháznál. T.: 132—281. Cse­re. Javítás. Szyl csillárt veszünk. Érdemes eljönni. Címre ügyeljen! ZONGORA-PIANINO HARMONIUM eladás-vét­el-javítás-szakbecslés garanciával. SASVARI mesternél, Bp. Lenin krt. 21. Tel.: 426—819. Régi irhabundák teljes felújítása modern fazonra, szőrmebundák átalakítása, javítása. BART szűcs 1073 Bp., Lenin körút 23. bent az udvarban. T.: 222—531. AJ­­AS-VÉTEL Figyelem! Régi fém- és papír­pénzeket, kitüntetéseket veszek. Gyűjtő. T.: 382—054, vagy „Vi­dékről is 018” jeligére. Egy darab jó karban levő gyász­kocsi, egy lóval is húzatható és egyéb­­ ravatalozási kellékek is el­adók. „Gyászkocsi 0121” jeligére. „Keresztény Remekírók” c. soro­zatot tanulmányainkhoz megvá­sárolnánk. „Kispapok 013” jeligé­re. Régi ezüst- és rézpénzeket, pa­pírpénzt, kitüntetéseket, emlék­érmeket veszek. Gyűjtő. Tel.: 888—731. Ajtai 2011 Budakalász, Szentendrei út 10. II. kerületben építendő társasház­­ban 56 nm-es panorámás örökla­kás OTP előtt átadó. Tel.: 499— 932. Keresem megvételre Koszter atya könyvei közül „Lurkó”, „Iluska”, „Fulgur”, „Három gyermek 0120” jeligére. Hangerősítő berendezés kifogás­talan állapotban 12,5 W teljesít­ményű hangszóróval, MV 3-as tí­pusú 2 csatornás német erősítővel négyezerért eladó. 5700 Gyula Plébánia. Villanyfú­jtató egy és három fázis­ra orgonához, harmóniumhoz el­adó. ..Zajtalan 1290” jeligére. ALLAS Heti egyszeri, később esetleg többszöri takarításra keresek ren­des, tiszta asszonyt. Tel.: 163—782. Rácz. Gyermekek rajz korrepetál.­sát kézügyesség-fejlesztését, kézimun­ka-tanítását vállaló fiatal grafi­kusnő. „Művész 019” jeligére. Január 6-tól heti 3 délutánra (bölcsőde után) gyermekszerető nénit keresek kisfiam mellé. Te­lefon munkahelyemen 330—OTOTT mellék. Dr. Jolber, vagy lakáson 180—175. Könnyebben elhelyezkedhet, ha gépírást 20 órás intenzív, gyors módszerrel megtanulja. Tel.: 884— 570. Óbudai lakótelep, Kiscelli u. 20. I. 1. 18 hónapos kisfiam­ mellé pót­nagymamát keresek. Érdeklődni lehet egész nap a lakáson. Juhász Péter 1148 Bp. Örs vezér tere 19. VI. 24. A Semmelweis Orvostudom­ányi Egyetem Radiológiai Klinikája Budapest, am„ Üllői út 78. fel­vesz szakképzett ápolónőket ágy melletti munkára. Fizetés szolgá­­­ati időtől függően, plusz ágy melletti és veszélyességi pótlék. Esetleges nővérszállási elhelyezés megbeszélés szerint. Jelentkezés személyesen vagy írásban az In­tézet gazdasági vezetőjénél. LAK­ÁS Lakáslehetőséget keres műszaki gyermektelen házaspár életjára­dékra, eltartásra. „Felebaráti se­gítség 0110” jeligére. Különbejáratú albérleti szobát ke­resek. Leveleket „Vallásos 12121** kérek. Elcserélném rózsadombi másfél­szobás -4- hallos, földszintes, össz­komfortos, erkélyes, cserépkály­­ha-gázfűtéses, telefonos 51 négy­zetméteres lakásomat hasonló mi­nőségben, egyszobás -1 hallosra zöldövezetben. „Sürgős 016” jel­igére. Fiatal házaspár hosszabb időre albérletet keres. „Minden megol­dás érdekel 014” jeligére. Albérleti szoba. V. kerületben garancia biztosításával meghatá­rozott időre lehetőleg egyetemis­tának ideiglenes bejelentővel ki­adó. „Azonnal 012’* jeligére. Különálló szép lakás kiadó Ve­­csésen. „Némi készpénz szükséges 01” jeligére. 2 fiatal diplomás házaspár lakást bérelne vagy eltartási szerződést kötne. Tel.: 368—533, csak este 6 és 9 között. Összkomfortos lakásban különbe­járatú szoba kiadó vallásos, dol­gozó értelmiségi nőnek, fürdő­szoba- és konyhahasználattal. „Jó közlekedésnél 0123” jeligére. Eltartási szerződést kötne lakásért 49 éves, egyedülálló tisztviselőnő, későbbi beköltözéssel is. ..Segít­sünk egymáson 1240” jeligére. VEGYES Németnyelvű társalgáshoz partne­reket keresek. „Középkorú ma­gányos tanár 0111” jeligére. 23/160 érettségizett leány társaság hiányában ezúton keresi korban hozzáillő fiatalember ismeretsé­gét házasság céljából. „Szeretet 015” jeligére. IS éves magasabb termetű, barna, érettségizett, vidéki tisztviselőnő házasság céljából megismerkedne szolid, vallásos férfival. Lakhely nem játszik szerepet. Leveleset ,.Holtomiglan 0122” jeligére kérek a kiadóba.

Next