Új Pedagógiai Szemle, 1993. január-június (43. évfolyam, 1-6. szám)

Vámos Ágnes: Amikor a tanítás két nyelven folyik.............................. 11 11 Vámos Ágnes: Bevezető gondolatok.................................................... 11 10 Vámos Ágnes: Töredékek a kétnyelvű iskoláztatás múltjából - Angol gimnázium Sárospatakon (1931-1949).............................................. 11 19 Vargáné Fónagy Erzsébet: A gyermekek fejlődése külszolgálatban élő családokban ......................................................................................... 1 25 van Velzen, Boudewijn A.M.: A probléma megoldása: a komprehenzív iskolarendszer..................... 12 23 Victor András: Iskolások környezeti nevelése . . ................... 10 5 Vincze László: Az iskolában való sok romlásnak okairól................... 5 20 Zlinszky László: Pedagógia a Nagy Elbeszélések után - A posztmo­dern bizonytalanság ............................................................................. 6 8 NÉZŐPONTOK „A semmitől nem lehet elmenekülni...” Beszélgetés Karátson Gábor­ral (Both Mária-Csorba F. László) .................................................... 6 42 A tantervkészítés lassú, evolúciós folyamat - Interjú T. Neville Postlethwaite professorral (Szemere Pál-Schi­ttler Tamás)............ 12 50 „A veszélyek az egész Földet fenyegetik” - Részletek egy középiskolás diákklubban a Föld Napja alkalmából rendezett beszélgetés szövegé­ből (Schüttler Tamás) ......................................................................... 6 35 H. Bánáthy Béla: Rendszerkutatás az oktatásban (Ford.: Bajomi Lázár Péter) ......................................................................................... 2 52 Báthory Zoltán: Kísérlet a Nemzeti Alaptanterv államosítására . . 4 73 „Hol keresné az arcomról eltűnt mosolyt? - Beszélgetés Fehér Mártá­val (Both Mária-Csorba F. László) .................................................... 10 41 Kedves Kovács József László! (Takács Géza) ..................................... 1 57 Kovács József László: Fohászkodás megértésért............................... 1 55 Metaszemlélet, önreflexió, kritikai beállítódás — Zsolnai Józseffel beszélget Schüttler Tamás................................................................... 9 32 Nyolc kérdés Thorsten Husén professzorhoz (Szabó László Tamás) : 7—8 128 Orosz Zsuzsa: 73-as törvény, 85-ös tanterv, avagy meddig a dilettan­tizmus útjain......................................................................................... 1­58 Szerkesztőségünk „vendége” volt Majzik Lászlóné I. (Lukács Judit-Tal­lós Géza)......................................................................................... 3 75 Szerkesztőségünk „vendége” volt Majzik Lászlóné II. (Lukács Judit-Takács Géza)......................................................................................... 5 42 Szerkesztőségünk „vendége” volt Majzik Lászlóné Ш. (Lukács Judit— Takács Géza)......................................................................................... 7­8 134 Szerkesztőségünk „vendége” volt Majzik Lászlóné IV. (Lukács Judit-Takács Géza)......................................................................................... 9 46 „Te nem is vagy olyan, mint egy cigány”­­ Beszélgetés Péli Tamás festőművésszel (Farkas EndreSchüttler Tamás) ............................ 5 30 Tudunk-e együtt élni ezen a bolygón? — Beszélgetés Leimdorfer Tamással, az ENCORE magyarországi összekötőjével (Szekszárdi Ferencné)............................................................................................... 10 35 Zsolnai Anikó: A kisgyermekkori kötődések szerepe a személyiségfej­lődésben ............................................. 2 65 2

Next