Új Pedagógiai Szemle, 1993. január-június (43. évfolyam, 1-6. szám)

LÁTÓKÖR Andorka Rudolf: A magyar társadalom szerkezetének fejlődése és az oktatás.......................................... 12­57 „Az ember büszke lehet rá, hogy egyike a döglött hangyáknak” - avagy valóban baj van-e a pedagógiával? — Beszélgetés Koch Sándor biológusprofesszorral (Both Mária-Csorba F. László) ...................... 1­46 Bóra Ferenc: A szeretet és a nevelés néhány összefüggése............... 7­8 147 Gazsó Ferenc: A társadalmi szerkezet változása és az oktatási rend­szer ........................................................................................................ 12 64 Kovács Géza: Jövőproblémák és az oktatás........................................ 6 52 Kozma Tamás: Látjuk-e az alagút végét?........................................... 12 70 Magyari Beck István: A kreativitás mint cél és módszer a korszerű pedagógiában.................................... 5­57 Mihály Ottó: A neveléstudomány a pedagógia és a pszichológia kap­csolatáról ............................................................................................... 5 66 Pőcze Gábor: Az önismeret a szociálisasszisztens-képzésben .... 9 63 Rókusfalvy Pál: Pszichológia és neveléstudomány............................ 5 63 Széchy Éva: Korunk globális problémái és az oktatás ..................... 6 61 Sziklai László Péter: A humanisztikus kooperatív tanulás ............ 12 73 VILÁGTÜKÖR Az oktatás tartalmának megújulása a fejlett ipari országok iskolái­­­ban (Kiss Katalin) ................................................................................ 5 70 Bényei Sándor: Egy nemzetközi gyermekmozgalom megjelenéséről, esélyeiről Magyarországon ................................................................ 2­86 Cs. Czachesz Erzsébet-Lesznyák Márta: Nyelvoktatás a Waldorf-is­kolában............................................................................ 11 52 Horváth Jenő: Jövőkutatás és pedagógia - Amerikai tapasztalatok . 2 91 Horváth Zsuzsanna: Vallástörténeti stúdium a francia közoktatási intézményekben .................................................................................. 1 77 Koska Árpád: Híradás Ausztrália közneveléséről ............................ 1 66 Lesznyák Márta-Cs. Czachesz Erzsébet: Nyelvoktatás a Waldorf-is­kolában.................................................................................................. 11 52 Majzik Lászlóné: A reformpedagógia és Petersen a lengyelek szemé­vel ........................................................................................................... 10 54 Majzik Lászlóné: Interkulturális nevelés és multikulturális társada­lom ........................................................................................................ 6 85 Mayerné Bartal Andrea: Tények és tapasztalatok a kanadai iskoláról 7-8 175 Molnár Katalin: Európai Iskola.......................................................... 11 46 E. Szabó Zoltán: „Európa kihívásai” ................................................. 9 94 Széchy Éva: Nevelés, demokrácia és fejlődés..................................... 1 59 MŰHELY Apáczai-díjasok bemutatása (Ligeti Csákné, Pásztor János, Reiman István, Rozgonyiné Molnár Emma, Szávai István, Szőnyi Erzsébet) : 7—8 159 Barlai Róbertné: Társak a nevelésben .............................................. 3 61 3

Next