Új Szárnyak, 1992 (1. szám)

1992-01-01 / 1. szám

4 KÖLTSÉGVETÉS A lap terjedelme: 32 oldal (4 oldal színes, 28 oldal fekete-fehér) Színes oldalak: 120 gr-os matt műnyomó Fekete-fehér belívek: 80 gr-os ofszet Példányszám: 4.000 db A.) Nyomdaköltség: 190.000,- Ft + 7.000,- Ft színbontás, oldalanként Nyomdaköltség 4 színes oldal esetén: 218.000,- Ft B.) Postaköltség: bélyeg vidékre: 24,- Ft bélyeg helyben: 16,-Ft boríték (kb.): 5,- Ft Postaköltség 3.000 darab lapra: (Feltételezve, hogy 80% vidékre, 20% helyben.) 2.400x24 = 57.600,- Ft Megjegyzés: 600x16 = 9.600,-Ft 3.000x5= 15.000,- Ft 82.200,-Ft 82.200,- Ft A postázásra kb. 3 személy, minimum 3 munkanapja kell, a számítógépes program és adatbázis kezelésére sem számítottunk költséget. C.) Szedési költség: 1.000 n/900,- Ft megközelítőleg: 1 napra 20.000,- Ft (15%-ot változhat az n számtól, sürgősségtől függően) D.) Egyéb költség: tördelési honorárium 600,- Ft/oldal 19.200,- Ft szokásos honorárium 1.000,- Ft/oldal fotó honorárium 400,- Ft/oldal 8.000,- Ft írás honorárium 400,- Ft/flekk (szokásos honorárium 1000-1500 Ft flekkenként) 33.600,- Ft 60.800,- Ft A+B+C+D költség összesen: 381.000,- Ft Nem forintosítottuk az állandó munkatársak bérét, bérjárulékát, a szerkesztőségi helyiségek rezsijét (telefon, fűtés stb.). Budapest, 1992. február 27. Több nyomdai szakember és nyomda megkeresése után azt a nyomdát választottuk természetesen, amelyik a legolcsóbb árat mondta. Ha valaki ennél is jobb (olcsóbb) nyomdai ajánlatot tud hozni, szívesen várjuk a szerkesztőségben. H­armadik évében jár az újjáalakult Magyar Repülő Szövetség. Más­fél év telt el azóta, hogy az MHSZ megszűntével an­nak különféle állami fel­adatait is fel kellett vállal­nia anélkül, hogy mind a mai napig rendszeres tá­mogatása megoldódott volna. Az is köztudomá­sú, hogy egy és háromne­gyed évi vergődés után az Új Szárnyak, a szövetség lapja megszűnt. Két éve a repülőbálon osztottuk szét az MRSZ Info első számát, amely különböző okokból utána egy dara­big szünetelt, de lassan már egy éve újra megin­dult. Némi támogatás ré­vén ingyenszámok jut­nak el minden klubhoz egy-két példányban. Ez azonban most már kevés, amikor a magyar repülés hivatalos tájékoztatás nélkül maradt. Az MRSZ működésé­nek a súlyos anyagi gon­dok mellett egyik legna­gyobb problémája az in­formációk rendszeres el­juttatása mindenkihez. Az MRSZ Infót sajnos gyakran a címzettek sem olvasták el, ami nem azt jelenti, hogy akiket infor­málnunk kellett volna, azok nem olvasták volna szívesen. Információs lapunk csak akkor töltheti be maradéktalanul „hivatá­sát”, hogyha eljut minden egyes MRSZ-taghoz. Ezért remélem, min­denki üdvözli és támogat­ja azt a kezdeményezést, hogy egy olyan lapot in­dítsunk, amely több az MRSZ Infonál, más, mint az Új Szárnyak, sokré­tűbb, mint a néhány hó­napja terjesztett Madár­­toll. Ebben a kiadvány­ban, amelynek a nevét még nem döntöttük el (de lehet pl. Repülő Info is), valamennyi szakmánk legfontosabb híreit közzé­­tennénk, lehetőleg fris­sen - ez azonban anyagi kérdés is­­. Mivel többe­zer MRSZ-taghoz kell el­juttatni a lapot, aminek komoly munkaigénye, já­rulékos és postaköltsége van, a következő megol­dást látjuk lehetséges­nek: havi 100 Ft MRSZ- tagdíj befizetése ellené­ben minden MRSZ-tag ha­vonta, lakcímére postáz­va megkapná az MRSZ in­formációs lapját Ennek az újságnak a következetes és minél alaposabb információk útján a repülő szövetség egységét is kell szolgál­nia. A gazdasági, továbbá az információhiányból eredő bajok következmé­nye az a törekvés is példá­ul, amely a szövetség

Next