Új Szárnyak, 1992 (1. szám)
1992-01-01 / 1. szám
4 KÖLTSÉGVETÉS A lap terjedelme: 32 oldal (4 oldal színes, 28 oldal fekete-fehér) Színes oldalak: 120 gr-os matt műnyomó Fekete-fehér belívek: 80 gr-os ofszet Példányszám: 4.000 db A.) Nyomdaköltség: 190.000,- Ft + 7.000,- Ft színbontás, oldalanként Nyomdaköltség 4 színes oldal esetén: 218.000,- Ft B.) Postaköltség: bélyeg vidékre: 24,- Ft bélyeg helyben: 16,-Ft boríték (kb.): 5,- Ft Postaköltség 3.000 darab lapra: (Feltételezve, hogy 80% vidékre, 20% helyben.) 2.400x24 = 57.600,- Ft Megjegyzés: 600x16 = 9.600,-Ft 3.000x5= 15.000,- Ft 82.200,-Ft 82.200,- Ft A postázásra kb. 3 személy, minimum 3 munkanapja kell, a számítógépes program és adatbázis kezelésére sem számítottunk költséget. C.) Szedési költség: 1.000 n/900,- Ft megközelítőleg: 1 napra 20.000,- Ft (15%-ot változhat az n számtól, sürgősségtől függően) D.) Egyéb költség: tördelési honorárium 600,- Ft/oldal 19.200,- Ft szokásos honorárium 1.000,- Ft/oldal fotó honorárium 400,- Ft/oldal 8.000,- Ft írás honorárium 400,- Ft/flekk (szokásos honorárium 1000-1500 Ft flekkenként) 33.600,- Ft 60.800,- Ft A+B+C+D költség összesen: 381.000,- Ft Nem forintosítottuk az állandó munkatársak bérét, bérjárulékát, a szerkesztőségi helyiségek rezsijét (telefon, fűtés stb.). Budapest, 1992. február 27. Több nyomdai szakember és nyomda megkeresése után azt a nyomdát választottuk természetesen, amelyik a legolcsóbb árat mondta. Ha valaki ennél is jobb (olcsóbb) nyomdai ajánlatot tud hozni, szívesen várjuk a szerkesztőségben. Harmadik évében jár az újjáalakult Magyar Repülő Szövetség. Másfél év telt el azóta, hogy az MHSZ megszűntével annak különféle állami feladatait is fel kellett vállalnia anélkül, hogy mind a mai napig rendszeres támogatása megoldódott volna. Az is köztudomású, hogy egy és háromnegyed évi vergődés után az Új Szárnyak, a szövetség lapja megszűnt. Két éve a repülőbálon osztottuk szét az MRSZ Info első számát, amely különböző okokból utána egy darabig szünetelt, de lassan már egy éve újra megindult. Némi támogatás révén ingyenszámok jutnak el minden klubhoz egy-két példányban. Ez azonban most már kevés, amikor a magyar repülés hivatalos tájékoztatás nélkül maradt. Az MRSZ működésének a súlyos anyagi gondok mellett egyik legnagyobb problémája az információk rendszeres eljuttatása mindenkihez. Az MRSZ Infót sajnos gyakran a címzettek sem olvasták el, ami nem azt jelenti, hogy akiket informálnunk kellett volna, azok nem olvasták volna szívesen. Információs lapunk csak akkor töltheti be maradéktalanul „hivatását”, hogyha eljut minden egyes MRSZ-taghoz. Ezért remélem, mindenki üdvözli és támogatja azt a kezdeményezést, hogy egy olyan lapot indítsunk, amely több az MRSZ Infonál, más, mint az Új Szárnyak, sokrétűbb, mint a néhány hónapja terjesztett Madártoll. Ebben a kiadványban, amelynek a nevét még nem döntöttük el (de lehet pl. Repülő Info is), valamennyi szakmánk legfontosabb híreit közzétennénk, lehetőleg frissen - ez azonban anyagi kérdés is. Mivel többezer MRSZ-taghoz kell eljuttatni a lapot, aminek komoly munkaigénye, járulékos és postaköltsége van, a következő megoldást látjuk lehetségesnek: havi 100 Ft MRSZ- tagdíj befizetése ellenében minden MRSZ-tag havonta, lakcímére postázva megkapná az MRSZ információs lapját Ennek az újságnak a következetes és minél alaposabb információk útján a repülő szövetség egységét is kell szolgálnia. A gazdasági, továbbá az információhiányból eredő bajok következménye az a törekvés is például, amely a szövetség