Ujság, 1926. május (2. évfolyam, 98-120. szám)

1926-05-30 / 120. szám

VASÁRNAP, 1926 MÁJUS 30 ÚJSÁG SZERKESZTŐI ÜZENETEK Intelligencia. Úgy vesszük észre, hogy levele csak egy választ kivált és ez, hogy bontsa fel az eljegyzését. Ter­mészetesen egyoldalú a beállítás, amiben vőlegényét is­­merteti s nem tudjuk, hogy kellőképen objektív-e, de az a tény, hogy elfogult s még­hozzá antipatikusan el­fogult iránta, azt mondatja velünk, amit levele után vár: ne menjen férjhez, ha oly nagy distanciát érez jövendő­belije és ön­maga közt. Ez jóra nem vezethet. Egyet azonban nem hallgathatunk el: vizsgálja meg önmagát és teljes objektivitással s talán rájön, hogy még nincs olyan sok fokozat kettőjük között. Egy ember értékét nem a diploma és nem a műveltsége, hanem emberi szolidari­tása, megértő­ volta s esetleges formálhatósága, jóvá­­hajlandósága adja. Ha ezek megvolnának, úgy egy okos és kedves nő mellett igen jól elképzelhető a házasság. Ha ő nem értékeli az ön zongoratanárnő mivoltát és kultúrértékét, erre rávezetheti a kölcsönösség elvén: ön értékelje az ő kereskedői mivoltát, s tőle aztán várja az ön hivatásának megbecsülését. Egy rátermett kereskedő is lehet olyan érték, mint egy rátermett zene­pedagógus. Ezt természetesen csak teóriának mondottuk, s ha a gya­­korat rácáfol, úgy bontsa fel eljegyzését. Érdeklődő 21­. Használjon új vukovári krémet és szappant, azonkívül arcát langyos kamillateával boro­gassa. Sajnos, nem ismerjük azt a versét és így nem tudunk szolgálatára lenni. Igt a levele végén említett do­log fontos, tessék megírni, szívesen utánanézünk és azon­nal elintézzük. L. fi., Szeged. A forgalmi adó végrehajtási utasí­tása szerint a zenészek tányérozása forgalmi adó alá esik, s így elvileg jogorvoslatnak módja nincsen. Kísé­relje meg azonban az önre visszamenőleg megállapított forgalmi adó fizetésére részletfizetési kedvezményt kiesz­közölni. I­­ irányú kérvényét a kivető hatóság útján a pénzügyi m­­inisztériumhoz intézze. Az ön által említett 21964/1922 számú rendeletét helyszűke miatt részletesen nem ismertethetjük, azonban az ön esetére nem tartal­maz oly intézkedést, amely alapon a forgalmi adó fizeté­sétől mentesíthetné magát. V. A. .11. Annyi igaz az egészből, hogy azon a helyen valóban volt egy téglagyár, a többi azonban mind mese. A sorsjegyek, sajnos, nem nyertek. Sorsüldözött !?. Az Újság kölcsönkönyvtárába­l igen sok jó könyv van. Egyszer mindenesetre be­ kellene néznie, hogy tájékozódhasson a könyvek felől, ha kívánja, postán megküldik önnek a cím­jegyzéket. Legjobb, ha telefonon beszélget a könyvtár vezetőjével, aki szívesen informálja mindenről. Realism­. Iskolai feladatok elkészítését nem vállal­hatjuk. Tóváros. A vas huszfilléresek beváltásáról szó sincs N. V.. Budapest. Értékpapírok Csehszlovákiába való kiviteléhez pénzügyminiszteri engedély kell. Ugyanilyen engedély kell a Csehországból kivinni szándékozott érték­papírokhoz is. (I. H., Rákospalota. A rajzot rendeltetési helyére jut­tattuk és hamarosan megkapja a Választ. Ami a levelében említett kérést illeti, sajnos, egyelőre teljesíthetetlen a viszonyok miatt. Torontáli: Ami férjével történt, az rossz és szomorú. Azt tanácsoljuk, várjon még egy kis ideig, valahogy ki kell alakulnia a helyzetének. Nem mondhatjuk, hogy gon­dolkozás nélkül váljon el férjétől, akivel jól élt, aki finom­­lelkű, jó férj, csak könnyelmű, s talán nem is egészen a saját hibájából vesztette el vagyonukat, elvégre sokat je­lent az, valakivel öt éven át harmóniában — ha nem is szerelemben! — élni. Nagyon respektáljuk azt, hogy szülei­nél rosszul érzi magát, s élénken el tudjuk képzelni a hely­zetét, szemrehányások, idegeskedés s azonfelül az a mód, ahogyan még mindig mint gyermeket s nem mint öt éven át férjes asszonyt kezelik. Ezen a lehetőség szerint segít­sen, az ilyen feszült atmoszféra és otthoni nyugtalanság mindennél rosszabb. Igyekezzék valami házonkívüli elfog­laltság után nézni, higgye el, beleszokik és idegen emberek közt több nyugalmat kaphat. Semmi foglalkozást ne szé­gyenen. Amilyen intelligens és okos — leveléből gondol­juk —, könnyen kaphat irodai elhelyezkedést. U­nokabátyjá­­val a kibékülést csinálja humorosan, írjon neki egy köny­­nyed hangú levelezőlapot, kérdezze, hogy emlékszik-e még magára, vagy ilyesmit, szóval ne mélyítse most már ezt az ügyet egészen addig, míg ő nem kezdi. Ha lehet, jöjjön vele össze, a személyes beszélgetés egymásra való hatás többet ér száz levélnél. H Ha meg tud­ja csinálni, hogy talál­koznak, akkor legyen vele egészen őszinte, ez még a leg­­­­jobb politika, ha bizonytalanok az érzései, azt is mondja el s ennek fejében kérjen tőle ugyaníly fokú őszinteséget. .sS’Eiord­ elérte, hogy megtudja, mit érez a férfi az iráni a k­icsik’ lány iránt és eléri, hogy megtudja, mit érez mafla­y+Hihe. Ha aztán a dolgok benn vannak a rendes kerékvágás­ban s érzése az, hogy e mellett a férfi mellett boldogabb lehet, régen ismeri és bízik benne, akkor váljon el férjétől és menjen hozzá. Ezek a dolgok időbe, kitartásba kerülnek, mindig hazárd játék, de végül is néha menni kell az em­bernek s kockáztatni: ezt alig kerüli el Valaki is az élet­ben. Keresse a férfivel a személyes találkozást, ez sok min­denre fog vála­szt hozni! Természetesen arra, hogy a jö­vője melyik ember oldalán alakulna jobban, semmi bölcses­ség nem adhat választ, de mindent tegyen meg, amiről úgy hiszi, hogy jobb boldogulását elősegíti. — Végkielégítés csak annak jár a törvény szerint, akit vállalata elbocsát. Bármily hosszú ideig volt is a magántisztviselő szolgálat­ban, ha saját akaratából távozik, se nyugdíj, se végkielégí­tés nem illeti meg, kizáróan jóakaratra számíthat csak, amire pedig vajmi keveset lehet építeni. Nem irta meg,­­ hogy az illető intézetnél mennyire van bizositva az öreg k úr és igy nem tudjuk megmondani, hogy mit remélhet. Álmodozó lélek. Versei hangulatosak és bizonyos készséget tükröztetnek vissza, ezidőszerint azonban nem felelnek még meg lapunknak. Érdeklődő: Spanyolországgal már a múlt évben meg­kötöttük a kereskedelmi szerződést, amely a múlt hónap­ban már életbe lépett. A spanyol vám­mérséklést­ Német­ország is élvezi, Csehszlovákia a fótiban nem, mert az utóbbival kereskedelmi egyezményünk nincsen. W. E., Budapest. Golyvát nem szükséges azonnal ope­ratív beavatkozással gyógyítani, igen sok esetben sikerül megfelelő belső therápiával visszafejleszteni, különösen akkor, ha az kezdődő stádiumban van. Az a jelenség, hogy sógornőjén különben 16 a hízás jelei mutatkoznak, valószínűvé teszi azt, hogy golyvája a pajzsmirigy nem elégséges működésével van összefüggésben. Ez esetben pajzsmirigykivonat és jód adagolásával a baj a legtöbb esetben kedvezően befolyásolható. Mindenesetre vizsgál­tassa meg egy jó belgyógyásszal, esetleg valamelyik bel­klinikán, ott tüzetes vizsgálat után elő fogják írni a keze­lés legcélravezetőbb módját és legnagyobb valószínűség szerint nem fogják szükségesnek találni az operatív be­avatkozást. M. H. H. Az élelmiszerüzleteket kivéve minden egyéb üzletet karácsony, húsvét és pünkösd első napján, vala­mint vasárnapokon zárva kell tartani. Ily üzleteket ünnep­napokon, Szent István napját és Űrnapját kivéve, déli 12 óráig lehet nyitva tartani. Élelmiszerüzleteket bármely ünnepen vagy vasárnap reggel 9 óráig lehet nyitva tartani. Tanácstalannak. Az ügy nagyon is kicsinyes és seké­lyes hétköznapi kellemetlenség, igazán nem kell tragikusan felfogni. Azzal a fiúval, akivel maga kacérkodott ugyan, s aki magát minden bizonnyal szerette is, de Aki most hajlandó magára rosszat, sőt becszéleztt mos­dani, igazán a legokosabb nem törődni. Ha tanúja van rá, hogy vala­hol hazug állítást tett, följelentheti, minden bizonnyal el is fogják ítélni, de jobb az ilyen ügyeket békében hagyni. Ifa mindenáron azt akarja, hogy az öreg néni tisztán lás­son, írhat neki egy levelet és megírhatja a helyzetet úgy, amint az volt, de szerintünk ez fölösleges, mert zavartalan baráti érintkezés a történtek után úgy sem valószínű. Ne érintkezzék velük, de azért kerülje az ellenségeskedést, egyszerűen ne vegyen tudomást ezekről a szomszédairól­, járjon más társaságba s úgyis Valószínű, hogy kis idő múltán, ha a kölcsönös keserűség lecsillapodott, ki fognak békülni, mert egy házban lakóknak haragudni igét­ biztos és kellemetlen. Takarítónő. A bejáró-takarítónőnek éppen úgy két­hetes felmondása van, mint a háztartási alkalmazottnak. Ezen nem változtat az, hogy Csak délelőtt dolgozik. R. A., Budapest. Legutóbbi üzenetünkben, amelyre ön is hivatkozik, világosan elmagyaráztuk, hogy a szóban közölt felmondás nem érvényes. Teljesen közömbös, hogy a főnök úr milyen okoskodással nem akarja önnel írás­ban közölni a felmondást. Ha perre kerül a sor és ön a bíróság előtt kijelenti, hogy önnek nem­ mondtak fel írásban és a főnök nem tudta az ellenkezőt bizonyítani, nem is tárgyal tovább a bíró, mert a gyakorlat az, hogy a bíróság nem megy bele abba a vitatkozásba, tör­tént-e felmondás vagy nem­, hanem kívánja a felmondó levél felmutatását. Mindennek pedig semmi összefüggése nincs a végkielégítéssel. A végkielégítés az 1910 1920. M. E. számú rendelet 9. szake.sza szerint mindenkinek jár, aki legalább öt évet töltött ugyanazon vállalatnál és pedig minden háromévi szolgálat után egyhavi fizetés­nek megfelelő összeg. Ha megállapodásszerűen jár önnek évente bizonyos szabadságidő, akkor az is illetménynek számít és meg kell kapnia, ha a nyár, amikor a sza­badságot kapni szokta, beleesik a szolgálatban töltött idejébe. Ha nem akarják megadni, forduljon a munka­ügyi bírósághoz és kér­je jogának megállapítását, illetve azt,­­közben ugyanis szolgálati viszonya megszűnhet, hogy kártérítést állapítsanak mag­az ön számára. AUTOMOBIL: Megjelenik minden vasárnap. Rovatvezető Síró György. A lillafüredi erdőkincstár a világ legnagyobb és legszebb maléra hegyi versenypályáját építi a cikkben. - Külföldi autógyárak is érdeklődnek a hegyi versenypálya-építés iránt. A hegyi körpálya világnevezetességé teszi Lillafüredet. Lillafüred, május 28. (Az Újság kiküldött tudósítójától.) Amint jelentettem már az Újság­nak, a lillafüredi erdőkincstár a napokban kö­zölte Belitska Sándor volt hadügyminiszterrel, a Kir. Magyar Automobil Club alelnökével, hogy a Blikkben rövidesen ötvenkilométeres hegyi autóút építését kezdik meg. A modern hegyi versenypálya építése a ma­gyar autósportban egészen új korszakot je­lent. — Tudatában vagyunk annak — mondották nekünk Lillafüreden illetékes helyen —, hogy a Blikkben megépülő versenypálya igen jó üzlet lesz az állam számára, éppen ezért nem sajnáljuk a szükséges sok milliárdos költséget. Egészen rö­vid időn belül a versenypálya meg is nyílik. Cso­dálatos dolog, hogy csak egy hete publikáltuk szándékunkat és már külföldi gyárak megbízottai jelentkeztek nálunk, akik a hegyi versenypálya építésének tervét tudakolják és azt, vajjon a ver­­senypálya építésénél közreműködhetnek-e. — Hogyan vetődött fel az autóút építésének terve? — kérdeztük. — Az erdőkin­cstár eddig hegyi vasúton szállí­totta a kitermelt fát. A vasút azonban megbíz­hatatlan volt, télen életveszélyessé vált a szaka­dékok feletti vonatjárat. Autókon akarjuk szállí­tani a fát, ehhez utak kellenek, autóutak. Tehát mindjárt speciális utakat építünk, olyant, ami egyenesen hegyiversenyek megtartására alkalmas. — Kik fogják vezetni az építést? — Még az építések előtt bekapcsolódik a KMAC, mint a legilletékesebb tényező autóutak ügyében; természetesen a kereskedelmi miniszté­rium illetékes osztálya is közbeszól az útirány A lillafüredi hegyi autóversenypálya térképes kijelölésébe. Külföldi autóutak építésében kipró­bált mérnökök és szakemberek jönnek majd le és vezetik az építést. Az út anyaga ugyanaz lesz, mint az alpesi autóutaké, a fordulónál a kellő nívóemelkedéssel. (Autóút az őserdőkön át) A versenypálya útvonala az eddigi tervek sze­rint Hámorból, a tó partjáról indul el. Idáig Miskolc, Diósgyőrön át széles országút vezet. Ennek az útnak kiépítését a miskolci államépíté­­szeti hivatal e héten kezdi meg és előreláthatóan egy hónap alatt be is fejezik. Hámorból Lillafüredre, innen Répáshutára, majd Répásra kerül az út. Répástól a Bükk erdő­ségeinek kellős közepébe hajlik az útvonal, Ré­pásig most is jókarban tartott út vezet, csak innen kell teljesen alapjától megépíteni az új utat. Valóságos őserdő közepébe, a vadonba jut majd az utas, olyan helyre, ahová eddig csak turisták kerülhettek el. Jávorkúttól Ómassáig, Felsőhám­orig tart a teljesen új útszakasz, szik­lák, bércek, magaslatok közepette. Háromszáz méternyire vezet ez az út a magasban, honnan tiszta időben egészen jól látni a magas Tátra büszke ormait. Felsőhámortól az út visszatorkol­lik a kiindulási helyre Hámorba... Ennél szebb, szabályosabb hegyipálya sehol nincs a világon. (Ide települnek a versenyzők...) Lillafürednek ez a versenypálya ad majd világnevezetességet és teszi rentábilissá az itt megépülő hatalmas kincstári szállodát is. Egé­szen bizonyos, hogy az autógyárak az állandó versenyek miatt garázsokat, javítóműhelyeket ál­­líttanak majd, de természetes az is, hogy ide települnek a világ minden részéből a hivatásos versenyzők, hogy kitanulják, megismerjék a világ legnagyobb hegyi versenypályáját és azon állandóan trenírozhassanak. Amikor megkaptam ezt a hivatalos tájékozta­tót, elvinek egy autóidra: tíz kilométert láttam az­ útszakaszból, leírni nem lehet azt a szépséget, amit az erre járó a természettől ajándékul kap. A levegő magaslati, éles, tiszta, üdítő, a tájék, mindenütt zöldelő Bükkös erdő. Sok romantika, sehol gyalogos, sehol szekér, sehol ló... Erre csak motor élhet, ez a vidék erre van predeszti­nálva. Amikor visszatérek, még egy kérdésem van: — A kincstári fa-szállítóautók nem teszik majd tönkre az autóutat? — Nem — hangzott a válasz —, mert ballon­­gummis és nem tömörkerekű­ autóink lesznek. Ha Répásnál egy húszkilométeres útvonalat körbeépítenek — ami később ugyancsak elkészül —, akkor Eger felől, Felsőtárkányon át, fél óra alatt eljuthat majd autón az utas. Eger Miskolc között éppen harminc kilométerrel rövidül meg az út és mivel erre kizárólag motorosjárművek közlekedhetnek majd, a speciális autóúton 40 perc alatt el lehet majd jutni Egerből Miskolcra. A lillafüredi autóút körpálya lesz, aminek szakaszain a hegyi pályák minden jellegzetessége feltalálható. (A tréningek és versenyek alatt lezárható a hegyi pálya.) A körversenypálya olyan lesz, mint egy hatal­mas hippodrom. Az egész útvonal a kincstári erdők területébe esik, itt minden az államé, a pár száz lakosú néhány útvonalba eső falvacska lakói mind erdészek és állami alkalmazottak. — Itt az állam és mi leszünk az urak — hall­juk —, mi rendelkezünk az autóúttal, azt bár­melyik percben elzárhatjuk és addig tartjuk zártan, míg ezt szükségesnek tartjuk, így a tré­ningek és versenyek alatt ki van zárva, hogy ide­genek zavarhassák, vagy alkalmazkodjanunk­ a versenyek résztvevőinek, kizárt a szerencsétlenség is. Emellett nyilván tudjuk tartani a pályára be­menő autókat és a közönséget itt ESSEX a­utó hathengeres, 30 lóerős, ballongummis, komoly, négy-öt üléses gépkocsi 114.000.000 korona BÁRDI Kossuth Lajos­ utca 6. Mintegy hetven indulója lesz a KMRC turantjának. Még egy hét választ el bennünket a Királyi Magyar Automobil Club turantjától, de a ver­seny hatalmas arányaiban máris tökéletesen ki­bontakozott. Megjelent már a turant végrehajtási utasítása is, mely néhány eddig ismeretlen ren­delkezést is tartalmaz egynémely változtatással együtt. Az indulás vasárnap reggel lesz az Apponyi­­térről, mégpedig a motorkerékpárosok számára öt órakor, az automobilok számára pedig hat órakor. Az útvonal első részlete más, mint aho­gyan eddig tervezték és mint ahogyan a hivata­los térkép is mutatja. Gödöllő körül ugyanis nem készültek el az országút javításával és ezért a túrázók Budapestről Újpestre, onnan Vácra, Váchartyánra, Aszódra mennek és itt kapcsolód­nak az eddig közzétett útvonalba, mely Hatvan és Gyöngyösén keresztül a gyöngyös—parádi or­szágút hetes kilométerkövéig vezet. A 7­—74 kilo­méterkövek között lesz a hegyiverseny. A ver­seny után a résztvevők nem várnak egymásra, hanem egyenként haladnak tovább Miskolc felé, ahol a Korona-szállóban ebéd lesz egyórai pihenővel. Miskolcon Siposs Géza intézi az ebé­­delés ügyeit. Ebéd után Szerencs—Tárcái—Tokaj érintésével jutnak a résztvevők Nyíregyházára. Az út hossza idáig 375 kilométer. Nyíregyházán Kállay Miklós főispán és Bencs Kálmán polgár­­mester vezetésével a Tiszántúli Automobil Club fogadja ünnepélyesen a résztvevőket és látja vendégül azokat. Este ünnepi bankett a Korona­­szállóban. . Június 7-én reggel öt és hat óra között indul­nak tovább a túrázók Debrecen felé. Debrecen és Hajdúszoboszló között tartják meg a kétkilo­­méteres sebességi versenyt, melyen az időket a KMAC új hivatalos villamos kronométerjével mé­rik. Valószínű, hogy ezúttal alaposan megjavít­ják az eddigi rekordokat. A rekordjavításra gé­peik folytán leginkább Albrecht kir. herceg és Delmar Walter hivatottak. A síkverseny után a motorkerékpárosok elvál­nak az automobiloktól és Törökszentmiklóson, Püspökladányon, Szolnokon, Cegléden keresztül Budapestre mennek az üllői­ úti vámnál levő cé­lig. Az autók Békéscsabát, Hódmezővásárhelyt, Makót érintik és így jutnak el Szegedre, ahol a kultúrpalota előtt várják be egymást. Szegedről este nyolc órakor indulnak tovább és reflektor­fény mellett jönnek Kecskeméten és Örkényen keresztül a Soroksári-úton lévő fegyvergyárig. Az eredmények kihirdetése és a díjak kiosz­tása szerdán este nyolc órakor lesz a Margit-­ szigeti Sziget Clubban. Eddig a következők neveztek autóval: József királyi herceg, Albrecht királyi her­ceg, Delmár Tihamér, Rónay Endre, Mándy, László, Vay László gróf, Zerki Károly, Lyka Ist­ván, Baráth Leó László, Daróczi József, Spola-: Kisseh Károly, Heisler Imre, Kellner Alfréd, Far­­­kas Boris, Goldmann Oszkár dr., Goldmann Jenő, Renault taxik Reiman Vörösmarty-tér , Friese Curf, Schmiedt Gyula dr., Fesztetics Sán­­dor gróf, Fesztetics Pál gróf, Bárány Ervin, Haupt Károly lovag, Károlyi Ferenc gróf, Franti­sek Imre, Szmik Viktor, Delmár Walter, Delmár Walterné, Walter Ferencné, Halmágyi Béla dr., Hüti Tivadar dr., Reimann Andor dr.,­ Heteés Sándor, Silberleitner József, Steinfeld István, Barna Frigyes dr., Ungár Ferenc, Szelnár Aladár dr., Heteés Alfréd, Schmidt Béla és Szentléleki László. Motorkerékpárok: Biller­ Lajos,­ Szentgyörgyi László, Majlátti Mihály, ifj. Vargha Mihály, Máté Lajos, Suszter, Rezső, Stunecs Lipót, Bugyi István dr., Wolf Fes Jenc, Pápay István, Landau Ernő, Hajós Imre­ dr., ifj. Király Andor, Király Miklós, Hild Ká­roly, Manó József, Erdélyi Endre, Kübek József, Schwartz Géza, Biró Jenő és Bauer József. Különös versenyek Angolországban. Köz­ismert dolog, hogy a motorkerékpározás a sziget­­országban van leginkább elterjedve és ott gyárt­ják a legkitűnőbb gépeket is. A nagy fejlettséggel együtt jár, hogy a állandóan a legeredetibb ver­senyeket rendezik. Egy ilyen legutóbbi versenyen abban mérkőztek a motorkerékpárok, hogy me­lyik csapja közülük a legkisebb lármát. A ver­seny nem is egészen észszerűtlen, mert a nagy­­közönség körében mutatkozó tagadhatatlan ellen­szenvnek egyik fő oka, hogy a motorkerékpárok a modern automobilokhoz viszonyítva nagy zaj­jal működnek. Az angol versenyen az első díjat a Matchless motorkerékpárok nyerték meg. Új vezérképviselet, Wilhelm Sándor, egyike legkiválóbb autószakértőinknek, megszerezte a Ballott és Brassier autógyárak vezérképviseletét. A két világhírű gyár gépei egyesítik magukban a modern technika minden előnyét, a legtetszetősebb és elegánsabb külalakkal. Ki ismeri valamennyit? Úgy látszik, ezúttal feladott rejtvényünk nehezebb volt az eddigieknél, mert az eredeti megfejtési terminusig, ma estig egyetlenegy teljesen helyes megfejtés sem érkezett be. Éppen ezért a megfejtési határidőt június 5-ig meghosszabbítjuk. Száz Essex-autó Magyarországon. Az amerikai automobilok magyarországi terjedésére jellemző, hogy az fissí­r­ gépkocsik száma közeledik a százhoz. Ami tulajdonképpen nem is csodálatos, ha tekintetbe veszük, hogy ez az amerikai gyárt­mány milyten elejé ég dacára ennek, mennyire alkalmas minden teljesítményre. De különösen jutányos az ára akkor, ha meggondoljuk, hogy­ az Essex hathengeres gép és rugózása speciálisan rossz utakra készü­lt. 37 a legkisebb típusú teherautók, amelyek az utak­nak nem ártottak. De emellett nem zavarják majd a versenyzőket és a többi autósokat sem, mert az utak olyan szélesek lesznek, hogy azokon há­rom autó is mehet egymás mellett... Megkérnek még arra, írjam meg, egyelőre ne jöjjenek erre a budapesti autósok, mert Miskolc­ról szinte járhatatlanul rossz az út. Egy hónapig tart a javítás, azután: tessék, legyen Lillafüreden, a magyar Svájcban szerencsénk. Hogy mikortól­­ lehet defekt nélkül kijutni Lillafüredre, az erdő­kincstár az Újság útján publikálja. Soltész Imre dr. W l­s z X ír EErtS túraautó*­­ 108.000.000 Vezérképviselet: WiLtim SÁNDOR mintaterem, Budapest, V., József­ tér 11. ^

Next