Út és Cél, 1978 (30. évfolyam, 1-9. szám)

1978-01-01 / 1. szám

1978. január ÚT ÉS CÉL AZ ÚT ÉS CÉL KIADÓ KÖZLEMÉNYE Kedves Testvérünk, Kedves Olvasónk! A világra kiterjedő infláció miatt mindennek ára, így a lapelőállí­táshoz használatos anyagok ára is többszörösé­re emelkedett. Ebben a rossz anyagi helyzetben is szeretnénk tartani a lapot, és ahogy eddig is volt, függetlenségünket is. Ezen túl, ebben az összekuszált világ­­politikai helyzetben fontos lenne az Út és célt legalább havonta rend­szeresen megjelentetni. Mi el vagyunk szánva az áldozatos, önzetlen munka végzésére, de a lapot kézbeadni csak úgy tudjuk, ha a lap elő­állításához szükséges anyagit megkapjuk. Kérjük tehát testvéreinket és olvasóinkat, szíveskedjenek a lap fenntartását biztosító anyagit a kiadó címére megküldeni. Ajándékban lapot senkinek sem tudunk küldeni, mert az anyagokért, a drága posta­bélyegekért, a gépek karbantartásáért nekünk is fizetni kell. Kedves olvasói karácsonyi jókívánságait köszönettel nyugtázza, s mindnyájuknak Boldog Újévet kíván MEGADJA FERENC Út és Cél Kiadó 3 ciklusban, ugyanígy a tudatalatti mélységből felkerülő, romboló szán­dékú éjszülöttek (Nachtalben) a hatalomért való küzdelemben meg­dönt­ik a korrupttá vált tudat (Wo­tan) uralmát, de ők is elvesznek a katasztrófában. Talán érdekes itt megemlíteni, hogy a jelenkori válság okainak kutatása során nagy keresztény gondolkodók ugyanarra az okra mu­tatnak rá, mint a zsidók. De amíg a keresztények rezignált hangon állapítják meg a tényt, a zsidók részéről felismerhető az ujjongó reménykedés. Ami nekünk rossz, az nekik jó­. Emlékszünk a zsidó Jehoudára, aki megelégedetten állapítja meg, hogy a kereszténységet a 3 R tette tönkre: a Reformáció, Renaissance és Révolució. E három révén nyílt meg az út a zsidó Világállam felé. Spengler azt mondja, hogy a nyu­gati, fausti kultúra a renaissance­­szal lépett a végzet útjára, az értelem hovatovább túlsúlyos lett az akarat rovására és a francia forradalomban teljesen nyilvánva­lóvá vált az összeomlás elkerülhe­tetlensége. A reformációval kapcso­latban pedig Jung szinte megismétli Spengler véleményét, amely szerint itt az ember ledöntötte maga körül a vallás korlátozó, de egyúttal védő falát is s az ember min­­­den közvetítő nélkül most már szem­től szembe néz a kozmikussal (Jung­­nál, tudatalatti), az Ismeretlennel, amelynek titáni hatalmasságától és erejétől végül is megzavarodik. Ami eddig rend volt, káosszá változik.­­ Hasonlattal szólva: az ember nincs berendezve a nagyfeszültségig a védelem nélkül rátörő­ á­ram elé­gette vezetékeit. A kihamvadt lelkű, minden belső lehetőségre képtelen proletár már semmi titkot sem lát a tudatnak és­ intellektusnak sivataggá égett vi­lágéban, így aztán hasztalan ke­reste a szovjet űrhajós az űrben Istent és angyalait. Manapság - mondja Jung - a min­denható állam veszi át a Gondvise­lés szerepét. Valami hasonlót is­mert föl már Napóleon is, amikor azt írta, hogy az, ami a görögség világában a végzet volt, az napja­inkban a politika. Amint láttuk, a mindenható állam egyenesen ideálja a proletárnak. A tudat alatti mély­ségekbe száműzött Gondviselés "sö­tétté" változva, az Állam (Világ­állam) despotikus szörnye formájá­ban tér vissza a tudati világba. Azt is mondtuk, hogy a proletár egyetlen o­rációja az erőszak. Az erőszak és fanatizmus maga a kétel­kedő ész. Ebben a megvilágításban ez azt jelenti, hogy a tudat nem ért egyet a tudatalatti impulzussal. Az eredmény azonban változatlanul a káosz. Talán most jobban érthető, hogy a nemzetiszocializmus miért tartja elsőrangú feladatnak a proletariá­­tus felemelését és visszahelyezését a nagy család, a Nemzet hagyományos értékei közé. Nemcsak egyedileg emeljük fel a proletárt, hanem a proletariátus megszűntével a zsi­dóságtól megvonjuk a tapadófelüle­tet, amint az előbbiekből már lát­tuk. Ezt a politikánkat nevezi joggal a marxista reakciósnak. Ami döbbenetes a körülöttünk végbemenő rombolásban az az, hogy ezt a rombolást látszólag tökéle­tesen normális, józan, tisztességes, jószándékú emberek kényszerítik ránk. Amikor pedig itt-ott trage-

Next