Vas Népe, 1976. április (21. évfolyam, 78-102. szám)

1976-04-01 / 78. szám

Rata ok­la,a onbersnyers A kőszegi kisegítő iskola és nevelőotthon 62 fős KISZ­­. szervezete mintegy 4 és fél ezer forintot ajánlott fel a balatonberényi úttörőtábor építéséhez. A tagok önkénte­sen személy szerint 50—100 forinttal járulnak hozzá a befizetendő összeghez. _________________________ Műanyag szélességelzők Április 4-ig megyénkben a 8-as, a 84-es és a 87-es főút­vonalon mindenütt kihelye­zik a fóliás műanyag széles­ségjelzőket, amelyek fényre világítanak is. A régi, beton­ból készült szélesség­jelzők balesetveszélyesek voltak, ezeket majd a kisebb forgal­mú utakra helyezik át (utai) 1976. ÁPRILIS 1. CSÜTÖRTÖK XXI. ÉVFOLYAM 78. SZÁM­ÁRA 80 FILLÉR VILÁG PROLETÁRJAI. EGYESÜLJETEK! * AZ MSZMP VAS MEGYEI BIZOTTSÁGA ÉS A MEGYEI TANÁCS LAPJA ★ Bolgár-magyar toátsági gyűlés Kádár János hazaérkezett Szófiából A bolgár testvérpárt kongresszu­snak harmadik munkanapja Kádár János, az MSZMP KB első titkára, a BKP XI. kongresszusán résztvevő ma­gyar küldöttség vezetője szerda délelőtt elutazott Szó­fiából. Búcsúztatására a szófiai repülőtéren megjelent Todor Zsivkov, a BKP KB első tit­kára, az Államtanács elnö­ke, valamint Konsztantin Tellalov és Crisa Filipov, a BKP KB Politikai Bizottsá­gának tagjai. Ott volt Szé­nási Géza szófiai magyar nagvkövet is. Kádár János szerdán dél­előtt hazaérkezett Szófiából. A küldöttség vezetését Szó­fiában Nemes Dezső, a Poli­tikai Bizottság tagja vette át.Kádár Jánost a Ferihegyi repülőtéren Biszku Béla, Óvári Gyiiklós, a Központi Bi­zottság titkárai, az MSZMP Politikai Bizottságának tag­jai. Gyenes András, Győri Imre, Pullai Árpád, a Köz­ponti Bizottság titkárai. Bru­­tyó János a Központi Ellen­őrző Bizottság elnöke. Pója Frigyes külügyminiszter. Benkei András belügymi­­niszter, a Központi Bizott­ság tagjai. Bödönyi Károly közlekedés és postaügyi mi­niszter és dr. B­ere­cz János, a KB külügyi osztályának vezetője fogadta. Jelen volt Hriszto Markov, a Bolgár Népköztársaság bu­dapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője. Szófiában szerdán reggel harmadik munkanapját kezd­te meg a Bolgár Kommunis­ta Párt XI. kongresszusa. A kongresszus munkája iránt változatlanul igen nagy az érdeklődés. Csaknem két­száz külföldi újságíró tudó­sítja a világsajtót a bolgár kommunisták legfelső fóru­mának eseményeiről. Szerdán folytatódott a Köz­ponti Bizottság beszámolójá­nak vitája, és mind a dél­előtti, mind a délutáni ülé­sen több külföldi delegáció­vezető felszólalása hangzott el. Nemes Dezső, az MSZMP Politikai Bizottságának tag­ja, aki Kádár János hazauta­zása után átvette a Bolgár Kommunista Párt XI. kong­resszusán résztvevő magyar küldöttség vezetését, szerdán egésznapos látogatást tett a Szófiától mintegy 250 kilo­méterre fekvő Sztara Zago­­rában. Útjára elkísérte Vlcso Najdenov a Sztara Zagora megyei pártbizottság első tit­kára és Vladimir Videnov, a Bolgár Népköztársaság ma­gyarországi nagykövete. (Folytatás a 2. oldalon.) Biszku Béla üdvözli Kádár Jánost a repülőt­éren. (Vas Népe telefotó. Több nagy jelentőségű egyezmény Magyar—lengyel gazdasági kapcsolak Szerdán délután Varsóban befejeződött a magyar-lengyel gazdasági együttműködési bizottság 14. ülésszaka. A magyar küldött­séget dr. Szekér Gyula, a Minisztertanács elnökhelyettese, a lengyel küldöttséget Ka­­zimierz Olszewski miniszterelnök-helyettes vezette. A tárgyalások eredményeként meg­állapodásokat és jegyzőkönyvet írtak alá. A bizottság megállapította, hogy a két or­szág kormányfőinek 1974. augusztusi talál­kozóján hozott határozatok döntő részét si­keresen teljesítették, ennek eredményeként a magyar-lengyel gazdasági kapcsolatok az elmúlt két évben tovább erősödtek és szi­lárd alapot adnak a kétoldalú együttműkö­dés fejlődéséhez az 1976—1980-as tervidő­szakban is. A jelenlegi ülésszakon újabb megállapo­dások és nagy jelentőségű egyezmények alá­írására került sor. Megkötötték az 1976— 1980-ra vonatkozó timföld-alumínium-egyez­­ményt, amely mintegy 3,2 milliárd forint értékű kölcsönös szállítást irányoz elő, va­lamint a közúti járműipari kooperációs részegységek és késztermékek kölcsönös szállításairól szóló egyezményt 10,2 milliárd forint összértékben, amelynek mintegy fele a kooperációs szállítás. t) gépek érkeztek a Styl Ruházati Vállalat új csarnokába, amelyben a szabászat ka­­pott helyet. A szabászat bő­vítése, korszerűsítése régi kí­vánalom volt a január 1-től minisztériumi irányítás alatt dolgozó vállalatnál. Körmen­di, vasvári üzemeik anyag­­ellátását is tovább tudják javítani. (Fotó: Tóth Imre). ------------------------------------ A Minisztertanács és a SZOT vezetőinek tárgyalása Szerdán a szaktanács székházában Lázár György, az­ MSZMP Politikai Bizottságának tagja, a Minisztertanács elnöke és Gáspár Sándor, az MSZMP Politikai Bizottságának tagja, a SZOT főtitkára vezetésével megbe­szélést folytattak a kormány és a SZOT ve­zetői. Tárgyaltak az 1976. évi népgazdasági terv eredményes megvalósításának feltéte­leiről, a termelési célok elérésének felada­tairól. Napirendre kerültek a munkaver­­senymozgalommal, a takarékossággal, a vál­lalati tervekkel, a munkafegyelem erősíté­sével, a most készülő kollektív szerződések­kel kapcsolatos időszerű tennivalók. Foglal­koztak a munkaerőgazdálkodás helyzetével. A kormány és a SZOT vezetői elemezték az életszínvonal alakulását meghatározó té­nyezőket, az eddig megtett bér- és szociál­politikai intézkedések végrehajtását és hatá­sát. Szó esett egyes ellátási kérdésekről, és az előkészületben lévő intézkedésről, amely a dolgozók üdültetésének javítását szolgál­ja. A kormány és a SZOT vezetői áttekin­tették a korábbi közös elhatározások meg­valósításának tapasztalatait, és kijelölték a következő időszak legfontosabb tennivalóit. Szovjet kom­tári nyilat­kozat • Egyszerűsítik a vámkezelést m Munkásportré kezetről A KERP'R celdömölki gyár'íbern Jó eredmények ■ ■ Ml' ' B rr r rg az önállóság első évében 1974. július elsejétől önál­ló a Keripar 4. számú cell­­dömölki gyára, a tavalyi volt tehát a gyár számára a „nagykorúság” első kerek esztendeje, amely figyelem­reméltó eredményekkel zá­rult. A terv 150 milliós árbevé­telt írt elő az üzem számá­ra, s a teljesítés 152 millió forint volt. A nyereség mint­egy 6 millió forinttal több az előírtnál, jóval meghalad­ta az előlegezett bérfejlesz­téshez vállalt szintet. Az üzem termékei ideha­za és külföldön egyaránt ke­resettek. Celldömölki üzlet­­berendezésekkel szerelték fel például a szombathelyi DOMUS bútoráruházát, a körmendi ÁFÉSZ áruházat és a szombathelyi Perint ÁBC-t is. A termékek fele exportra készül. Az NDK a legnagyobb vevő. Tavaly 2 millió rubel értékű üzletbe­rendezést vásárolt, az idén már 2,5 millió rubel értéket kér, s 1930-ra 5 millió rube­les szállítást irányoz elő az NDK-val kötött szerződés. A celldömölki üzletberen­dezések keresettségének tit­ka a korszerűségben rejlik. A jelenleg gyártott típusok, — a D és az F modul — mindössze néhány éves múlt­ra tekintenek vissza, de az üzem kollektívája máris gon­dolt a korszerűsítésükre. A tavalyi őszi BNV-n már be­mutatkoztak és díjat nyertek a görgős és szállí­tószalagos pénztárberendezések, ame­lyek jelentősen hozzájárul­hatnak a vevőik gyorsabb, kényelmesebb kiszolgálásá­hoz. Valószínűleg még ebben az évben bemutatkozhat a vállalat központi gyártmány-­ fejleszétsi osztályával közö­sen tervezett KGST modul elnevezésű üzletberendezés is, amely az eddig gyártott típusok jó tulajdonságait egyesíti, s minden bizony­nyal jelentős piacra számít­hat. (f. m.) E­gy hónap alatt begyógyítják az utak sebeit A tél minden évben nagy károkat okoz a közutakban. Körútra indultunk, hogy fel­térképezzük a legjobban ká­rosodott útszakaszokat. A szombathelyi járásban és az Őrségben volt a legelszomo­­rítóbb a kép. Hatalmas lyu­kak — melyekbe néha ten­gelyig süllyed a kerék — tá­tongnak a Szombathely— Narda és a Szombathely— Pornóapáti szakaszon. — Ugyancsak áldatlan állapot­ban van a szentpéterfai be­kötőút. Hasonló a helyzet Magyarszombatfa — Csá­­kánydoroszló, Győrvár és Te­­lekes, valamint Vasvár és Hegyhátsál között. A celldö­mölki járásban Celldömölk­­től Gércéig kerülgettük a fel­tört úttesten a veszélyes göd­röket. A KPM szombathelyi köz­úti igazgatóságán érdeklőd­tünk, milyen intézkedéseket tesznek, illetve tettek már eddig is. Szép István főmérnök el­mondta, hogy a főútvonala­kat, de ahol különösen szük­séges volt a mellékútvonala­kat is egész télen „foltozták”. Ez persze nem jelent végső megoldást, a mostani tava­szi karbantartásra vár az a feladat, hogy a tél okozta se­beket begyógyítsák. Megkezdték a megye négy keverőtelepén a bitumenes kötőzúzalék előállítását. A számítások szerint az útjaví­táshoz 11 ezer köbméter elő­kevert kötőzúzalékra lesz szükség. Április ötödikén a négy útmesterségnél összesen nyolc brigád a szükséges gé­pekkel megkezdi a munkát. Az előző évek gyakorlatához hasonlóan — a szombathelyi közúti igazgatóság ország­szerte elismert gyors és ala­pos munkájáról — rövid egy hónap alatt helyreállítják az utakat. —zentai— A jó idő beálltával megyeszerte munká­hoz láttak az útépítők. Kenézen, a Kossuth Lajos utcában veszélyes, kettős kanyarban halad az Ikervár—Szombathely közötti út. A Győri Közúti Építő Vállalat Németh Jó­zsef vezette aranykoszorús szocialista bri­gádja „megszelídíti” a veszélyes útszakaszt Az útpálya módosítása sorén száz méter eddig 45 m­­rulatát, hosszabb ívű­ alakítják. Az ub*' térről hat és c

Next