Vasuti és Hajózási Hetilap, 1928 (30. évfolyam, 1-52. szám)

1928-03-15 / 6-11. szám

XXX. évfolyam Budapest, 1928 március 15.­­ — 2. szám VASÚTI ÉS HAJÓZÁSI HETILAP A „MAGYAR VASÚTI ÉS HAJÓZÁSI KLUB“ KÖZLÖNYE Megjelenik minden szom­b­a meg) Felelős szerkesztő : Dr. KŐHALMY JÓZSEF Társszerkesztő: Dr. ESZLÁRY ISTVÁN klubtitkár Szerkesztőség és kiadóhivatal: BUDAPEST, VI., Csengery-utca 68. szám TELEFON 225-98 Postatakarékpénztári csekkszámla 4878 ft (Egyelőre havonkint jelenik MEGHÍVÓ a „MAGYAR VASÚTI ÉS HAJÓZÁSI KLUB“ 1928. évi április hó 1-én délelőtt 11 órakor a klub helyiségeiben (VI. kerület, Csengery-utca 68. szám) tartandó évi rendes közgyűlésére. NAPIREND: 1. A Kormányzó Úr, Ő Főméltóságát kormányzásának nyolcadik évfordulója alkalmából a Klub, mint az egész magyar vasúti és hajózási tisztikar korporációja, hódolattal üdvözli. 2. Indítvány tiszteletbeli tagok választása iránt.­­ 3. A választmány jelentése az 1927. évről. 4. Jelentés a közlekedési szakkérdést tárgyaló pályamunkákra hirdetett pályázatunk eredményéről. 5. A számvizsgáló és a könyvtárvizsgáló bizottságok jelentései és a felmentvény megadása. 6. Az 1928. évi költségelőirányzat tárgyalása. 7. Esetleges indítványok. 8. Az alapszabályok 12. §-a értelmében 1 alelnök, 30 választmányi rendes tag, 20 választmányi pót­tag, 5 számvizsgálóbizottsági rendes tag, 3 számvizsgálóbizottsági póttag, 3 könyvtárvizsgálóbizott­sági rendes tag és­­ 2 könyvtárvizsgáló bizottsági póttag megválasztása. Horváth Károly s. k.­­ ny. államtitkár, elnök. Megjegyzés! E meghívót lapunkkal együtt kézbesítjük és így más, névre szóló meghívót nem küldünk. A közgyűlésen megjelenő tagtársakat felkérjük, hogy a belépésnél, nevük feljegyzése céljából tagsági igazoló jegyüket mutassák fel. Az alapszabályok 13. §-ának 7. pontja értelmében csak azok az indítványok, netán a panaszok és kérelmek felett határoz a közgyűlés, amelyeket legkésőbb február hó 15-ig a választmánynál benyújtanak. A választmány jelentése a klub 1927. évi működéséről. Azt a várakozást, mellyel az 1927. év elé néztünk, ez az esztendő beváltotta. Klubunk a súlyos évek után a biztos fejlődés útjára lépett. És bár a haladás lassú, de kétségtelenné teszi ezt az a körülmény is, hogy a tag­felvételek és kilépések viszonya — ami már hosszú évek óta erősen passzív volt — az idén, szinte magától egyen­súlyba jutott, valamint az, hogy az előző évi 45.110 pen­gős tagdíjbevétellel szemben ezen a címen az 1927. évben 46.065 pengő bevételünk volt. Ez utóbbi eredmény főleg annak tudható be, hogy az elmúlt évben sikerült az össze­omlás és a gazdasági válság idejében teljesen megbíz­hatatlanná lett tagnyilvántartást megjavítani és reméljük, hogy a folyó év munkájával sikerülni fog ezt egészen, megbízhatóvá tenni. Ha pedig a most megindított tagszerző akciónk során a közlekedési tisztikarnak a nehéz viszonyok folytán minden társadalmi mozgalom iránt erősen ellanyhult érdeklődését legrégibb egyesületével, a klub­bal szemben ismét fel tudjuk ébreszteni, úgy a tagdíj­­bevétel jövő költségvetéseinknek állandó és egyre erős­­bödő alapja lesz. Egyrészt a nagyobb tagdíjbevételnek és a Magyar Francia Biztosító R. A.-gal az elmúlt év januárjában kötött előnyös megállapodás nyújtotta anyagi erőnek, másrészt a takarékosság elve szigorú és következetes keresztül­vitelének tudható be az az eredmény, hogy bár egyes célokra az elmúlt évben, a tavalyinál jóval nagyobb

Next