Viața Nouă, octombrie-decembrie 1970 (Anul 27, nr. 8023-8101)

1970-10-18 / nr. 8038

Pag a 2-a SPORT FOTBAL Scoruri strinse in meciurile de ieri ale diviziei A seri s-au disputat la București, Brașov și Pitești trei dintre cele 8 partide ale etapei a VII-a a campionatului diviziei A la fotbal. Motivul devansării acestor 3 partide este desigur cunoscut : U.T.A. Arad, Steaua și Dinamo București, calificate în turul al doilea în cupele europene, susțin miercuri 21 octombrie întîlniri oficiale în „Cupa campionilor europeni" „Cupa cupelor" și, respectiv „Cupa europeană a tîrgurilor". Rezultatele au fost destrînse, două meciuri extrem s-au încheiat la egalitate, iar unul a revenit gazdelor, la limită. Steagul roșu Brașov — U.T.A. 0-0 ; F.C. Argeș - Dinamo București 1-1 (1-0). Au înscris Roșu (min 35) pentru gazde și Sălceanu (min 74) ; Steaua București - Politehnica Iași 3-2 (1-2). Bucureștenii au deschis scorul prin Vigo (min 6), apoi oaspeții au egalat prin Goliac (min 17) și au luat conducerea în minutul 42 prin Cuperman. Fotbaliștii militari depun eforturi susținute în finalul partidei și, ca urmare, înscriu de două ori prin Tătaru (min 79) și Iordănescu (min 90) obținînd o nesperată victorie. Astăzi se dispută jocurile : Universitatea Cluj — Jiul ; Farul — Petrolul ; Dinamo Bacău - Progresul București ; C.F.R. Timișoara — C.F.R. Cluj și Rapid — Universitatea Craiova — ultimul meci putînd fi urmărit pe micile ecrane cu începere de la ora 12,30. T ¥J DUMINICA 18 OCTOMBRIE 1970 900 — Deschiderea emisiunii: — Matineu duminical pentru copii și școlari. 10,00 Viața satului. 11,30 Matineu simfonic : — In program — Simfonia a III-a Scoțiană de Felix Mendelsohn Bartholdy. 12,00 — De strajă patriei. 12,30 — Fotbal : Rapid — Universitatea Craiova. 14,15 — Publicitate și muzică. 14,30 — Emisiune în limba maghiară. 16,00 — Muzică de promenadă. Cintă fanfara fabricii de conserve Tecuci. 16,15 — Hipism . Marele premiu de curse cu obstacole de la Pardubice (înregistrare). 17,00 — Avanpremieră la Campionatul mondial de gimnastică — Ljubljana 1970 Reportaj filmat : „Două zile la București cu echipa Japoniei“. 17.30 — Patinaj artistic : — Concurs demonstrativ cu participarea unor medaliați ai ultimelor mari competiții. 1920 — Film de desene animate : „Autostop" — o producție a studiourilor poloneze. 19,30 — Telejurnalul de seară. 20,00 — Reportaj TV : „întoarcerea bărbaților“. 20,20 — Film artistic : „Inspectorul general“ — comedie muzicală cu Danny Kaye — premieră pe țară. 22,00 — Interpreți preferați de muzică populară. 22,30 — Telejurnalul de noapte. — Sport. 23,00 — închiderea emisiunii. LUNI 19 OCTOMBRIE 1970 In jurul orei 16,45 — Transmisiune directă de la New York a cuvintării tov. Nicolae Ceaușescu la sesiunea jubiliară a ONU. 18,00 —Deschiderea emisiunii. — Microavant premieră. 18,05 — Student la Politehnică. 18,3• — Panoramic științific. 19.00 — Actualitatea în economie. 19,15 — Anunțuri — publicitate. 19,20 — 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 — Telejurnalul de seară. 20.00 Roman foileton : „Punct și contrapunct“ — sfîrșitul serialului. 20,45 — Steau fără nume. — Prefață la o nouă ediție a acestei emisiuni. — Program susținut de laureați ai etapelor precedente ale concursurilor „Steaua fără nume“. 21,35 — Teleglob. — itinerar polonez , Cracovia, Poronia, Zakopane. 22,00 — Telejurnalul de noapte. 22,15 — Muzică populară. La vioară Victor Predescu. 22,30 — Rampa. 23,00 — închiderea emisiunii. Mica publicitate VINZARI Vînd SKODA 1 Ü00 M.B. tip 1969, 22 000 km. Stare excepțională. Telefon 15035. SCHIMB LOCUINȚĂ Schimb 3 camere, bucătărie, magazie pentru una cameră, bucătărie, magazie. Adresați în scris căsuța poștală 102, Oficiul PTT 1 Galați. PIERDERI Pierdut legitimația nr. 14436 eliberată de Combinatul Siderurgic Galați pe numele Darboc Ion. O declar nulă. Pierdut foaie de parcurs nr. 42875 eliberată de I.T.O. Galați pentru auto 31 G1 5238. O declar nulă. VIAȚĂ NOUĂ Imagine din laminorul de benzi la rece din cadrul C.S.G. Foto : P. PAUL Stădii fizice cît mai avansate pentru anotimpul friguros (Urmare din pag. 1) tot că finisajele interioare nu sînt în stadii mulțumitoare din cauza probelor de încălzire neefectuate la timp. In același timp, inginerul șef, Cornel Breazu, de la șantierul IV instalații a întrebat asupra motivelor care au determinat restanțele în montarea instalațiilor electrice, s-a mulțumit să ne ofere doar mici subterfugii ca explicații: „... am trimis, acum (deci în al 12-lea ceas) delegați la furnizorii restanțieri". Bineînțeles, situația arătată se datorește numai într-o mică măsură grupului IV căci, urmînd amănunțit fazele tehnologice, vom constata că unele lucrări — de exemplu tencuieli — nu sînt influențate de probele de încălzire, rămînerile în urmă fiind determinate în totalitate de organizarea forței de muncă, folosirea agregatelor etc. Cu toate asigurările primite din partea șefilor de lot, a specialiștilor — că restanțele vor fi recuperate în timp util, ne permitem să atenționăm că urgentarea lucrărilor — problemă de mare actualitate pentru crearea unor fronturi de lucru corespunzătoare pentru anotimpul în care am intrat — necesită măsuri de concentrare a forței de muncă, de mai bună aprovizionat cu materiale necesare, de creșterea productivității în toate schimburile ; măsuri, de altfel, necesare și pentru șantierul micro 40. O altă lacună, care se observă în desfășurarea activității normale a șantierelor de construcție o constituie deschiderea frontului de lucru pentru 1971 — aspect deosebit de important in vederea continuării în mod accesibil a operațiunilor prevăzute și pe timp friguros. De la bun început trebuie să facem mențiunea că stadiile fizice atinse la blocurile atacate pentru anul viitor, atît în micro, 19 cît și în micro 40, se află departe de a fi cîtuși de puțin mulțumitoare. Mai bine de 10 blocuri din cartierul „Dunărea" și peste un număr de 4 în micro 40 se află abia la poziția de pilotare și excavare. Ce s-a făcut pentru evitarea acestei stări de fapt ? Pare-se că prea puține lucruri. Analiza efectuată de noi, în continuare, scoate în evidență o serie întreagă de lipsuri. Iată, de pildă, la micro 40 nu se cunoaște exact, la ora aceasta (!), numărul blocurilor ce va fi predat în semestrul I, de la micro 19 ; de asemenea, se poate semnala, tot aici, inexistenta contractelor cu beneficiarii. In același timp se constată mari deficiente din partea I.T.A. care nu asigură decît un număr restrâns de basculante (50 la sută) fată de cererile constructorilor. Concluziile pe care ni le-a oferit raidul efectuat pe cele două șantiere demonstrează necesitatea unor măsuri eficiente, pentru desfășurarea optimă a lucrărilor în acest anotimp, măsuri care să vizeze cu deosebire extinderea frontului de lucru și aducerea obiectivelor în stadii fizice corespunzătoare. Timpul prielnic din această perioadă se cere a fi folosit cu maximum de randament, conducerilor șantierelor revenindu-le datoria de a urmări în permanență, pe fiecare schimb în parte, pe fiecare formațiune de lucru, operativitatea executării lucrărilor, calitatea acestora, și de a lua măsuri prompte de înlăturare a oricăror neajunsuri semnalate pe parcurs. A ruginit frunza in vii și... culesul strugurilor se tot amină (Urmare din pag. 1) această toamnă, intr-un ritm susținut, prevederile graficelor îndeplinindu-se zilnic! Ca urmare, pînă în seara zilei de 16 octombrie s-au predat la Centrul de vinificare Oancea 820 tone struguri depășindu-se planul cu 20 de tone. După cum ne-a informat președintele, cal mai tîrziu luni seara se va termina culesul și pe ultimele 18 hectare de vie, la executarea acestei lucrări participînd zilnic 150 de țărani cooperatori, trei tractoare cu remorci și 15 atelaje. Folosind din plin timpul de lucru, cooperatorii din Vădeni — președinte Zamfirache Iacob — au terminat recoltarea și livrarea strugurilor de pe cele 87 hectare vie pe rod cu cîteva zile în urmă. Vecinii însă — cooperatorii din Rogojeni — care au beneficiat de aceleași condiții, lucrează la recoltat cu multă încetineală, strugurii stînd și acum pe butuci pe încă 37 hectare. Vineri de pildă, în plantația viticolă a acestei unități doar cîteva echipe participau la cules. Cînd se va termina oare lucrarea și la C.A.P. Rogojeni ? Greu de precizat. Oricum, dacă și în zilele următoare se va munci cu aceeași „viteză" s-ar putea ca strîngerea recoltei de struguri să se termine după... 1 noiembrie. Sînt condiții ca recoltarea strugurilor să se termine în toate unitățile agricole, în numai cîteva zile. Dar pentru aceasta președinții, specialiștii și ceilalți membri ai consiliilor de conducere trebuie să acționeze operativ pentru mobilizarea forțelor de care dispun, să utilizeze chibzuit mijloacele de transport.  In ziua de 16 octombrie 1970, a încetat din viata tovarășul Gheorghe Ștefanescu. Originar din Galați, Gheorghe Ștefănescu a fost muncitor strungar la Șantierul încă din tinerețe el se naval, încadrează în mișcarea muncitorească revoluționară. După 23 August 1944, i se încredințează diferite munci de răspundere în aparatul de stat și în cadrul forțelor armate, pe care le îndeplinește cu conștiinciozitate. Pentru meritele sale a fost distins cu ordine și medalii. In semn de recunoștință, ca tovarăși de muncă, îi vom păstra o vie amintire. Corpul defunctului este depus în locuința din str. Eternității nr. 21, iar înhumarea va avea loc astăzi 18 octombrie la orele 12 00. UN GRUP DE TOVARĂȘI lilii BNE SaidH [ci5ika „Central" - filmul Patricia și muzica — orele 9,45 ; 12 ; 14;45 ; 17 ; 19;15 ; 21;15. „Republica” - întoarcerea doctorului Mabuse - orele 10 ; 12 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Țiglina" — filmul Petrecerea - orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Popular" — filmul Străinii - orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Doina” - filmul Castelul condamnaților - orele 15 ; 17 ; 19. „Dunărea" - filmul Moll Flanders - orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Constructorul" - filmul Comisarul X și „Panterele albastre” - orele 18 ; 20. IRADII ® DUMINICA 18 OCTOMBRIE 1970 PROGRAMUL 1 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. 7,15 O melodie dintr-o mie. 7,35 Cîntec și joc. 8,00 Sumarul presei. 8,10 Avanpremieră cotidiană. 8,22 Ilustrate muzicale. 9,00 Radio* magazinul femeilor. 9,30 Ora satului. 10,00 Cavalcada ritmurilor. 11,15 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12,00 De toate pentru toți. 13,00 Radiojurnal. 13,15 Noutățile săptămînii — muzică ușoară. 13,30 Unda veselă. 14,00 Muzică ușoară. 14,30 Muzică populară. 14,45 Sport și muzică. 17,15 Caravana fanteziei. 18,45 Ctntă Aurelia Fătu Răduțu. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii. 20,05 Teatru scurt. Analfabetul. 20,07 Melodii de dragoste. 20,45, Duete din opere. 21,00 Zece melodii preferate. 21,35 Romanțe. 22,00 Radiojurnal. 22,10 Panoramic sportiv. 22,30 Muzică de dans. 22,50 Moment poetic. 23,00 Programul de dans continuă. 0,03 — 5.00 Estrada nocturnă. LUNI 19 OCTOMBRIE 1970 PROGRAMUL I 5,05 — 6,00 Muzica dimineții. 6,05* 9*30 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. 9,30 Revista literară radio 10,30 Caiete din opere români 11, 11,00 Radio ~ Prichindel. Rapsodia Română nr. 1 de Stan fim 8«.145 .Sfatul medicului. f1.. Miniaturi distractive. 12.30 In 11 nire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal 13.10 Avanpremieră cotidiană. 134. Vl1* niU?1Ca P ° PoareIor. 14.00 Compozitorul săptămînii. 14.30 Te apăr te laud, te cînt — emisiune muzicală. 15,00 Cîntece și jocuri populare. 15,30 Melodii de Edmon Deda , Nelu Demetriad. 16,00 Radiojurnal 16,20 Arii din operete. 16,45 Transmisiune directă de la New York 17,05 Antena tineretului. 17,50 Poșta radio. 18,00 Cîntecul e pretutindeni 19,00 Gazeta radio. 19,30 Din comoara folclorului nostru. 20,05 Tableta de seară 20,20 Argheziană. 20,30 Teatru radiofonic. Premieră Baba Hîrca de Matei Millo. 22,00 Radio jurnal. 22,20 Sport. 22,30 Meridiane melodii. 0,03 — 5,00 Estrada nocturnă. Cultura cartofului (Urmare din pag. I) jumătatea lunii iulie producții de 9-11 tone de cartofi la hectar, fapt pentru care nici nu voi insista asupra acestui aspect. Pentru că esențial rămîne, ca în toate domeniile activității economice, rentabilizarea culturi, fertilizarea terenului, pe baza unor cunoștințe științifice cât mai complete asupra solului respectiv, este o altă condiție de bază. In condițiile unității noastre, la fertilizare folosim 15-20 tone îngrășăminte organice (bine putrezite), 300- 400 kg superfosfat, 100 kg îngrășăminte potasice și 200 kg azotat de amoniu la hectar. Acestea trebuie să fie însoțite de o temeinică pregătire a terenului și întreținere a culturii. Dacă de la plantare se asiură un teren fără bolovani și densitate de 40 000-45 000 plante la hectar, producția de cartofi, cantitativ și calitativ, este definitiv determinată de lucrările de întreținere și combatere a dăunătorilor. Or, prașilele trebuie terminate pînă la începutul înfloritului, iar mușuroitul — lucrare de o deosebită importanță — se execută cel mai tîrziu în timpul înfloritului. Aplicind cu strictețe aceste măsuri în cooperativa noastră agricolă se realizează anual producții de circa 8-12 tone cartofi timpurii la hectar, ceea ce este echivalent cu 15 000-18 000 lei. In ce privește cartoful alimentar de toamnă, noi am încercat anul acesta două metode. Primă , cultivarea cartofilor semitîrzii (Desirée), pe care i-am plantat fără preîncolțire și care au asigurat la 1 octombrie o producție de circa 12 000 kg la hectar. A doua metodă : cultura de vară a cartofilor timpurii. Cartofii din soiul Bintje sau Desirée, cultivați pentru producție timpuriu, au fost recoltați la 20 iunie. Apoi, după ce s-a selecționat, materialul săditor a fost tratat cu Thiouree și s-a plantat între 10 și 15 iulie. Cultura care a ocupat 1,5 ha, fiind experimentală, promite, la ora actuală, o producție medie de circa 10 000 kg la hectar, ceea ce este mai mult decît satisfăcător. Ținînd seama de condițiile și posibilitățile de aprovizionare ale județului nostru, considerăm extinderea acestei metode, cit și cultivarea cu curaj și, bineînțeles, asigurînd toate cerințele de cultură ale plantei, singurele în măsură să acopere o mare parte din cartofii de toamnă necesari consumului alimentar. Rămîne ca în această toamnă și iarnă să experimentăm, metodele și rezistența la păstrare a cartofilor din cultura a doua. Dacă aceștia se vor preta la păstrarea peste iarnă, cel puțin în primele luni, înseamnă că de pe aceeași suprafață se va putea obține o producție de cartofi timpurii și alta de toamnă pentru consum imediat, ceea ce ar fi un lucru foarte bun și, în același timp, destul de rentabil. Insă, in afara aspectelor relatate, rezolvarea problemelor producerii cartofilor și, mai ales, calitatea și costul lucrărilor depinde într-o mare măsură de mecanizare. Cultură intensivă prin excelență, cartoful pretinde multe lucrări care, executate manual, nu fac decît să ridice prețul de cost și să imobilizeze un mare număr de cooperatori. Or, întreprinderile pentru mecanizarea agriculturii, cu actuala dotare, nu pot contribui decît într-o foarte mică măsură la rezolvarea acestei probleme deosebit de importantă. Consider că, pe măsură ce vor fi definitivate unitățile agricole producătoare și suprafețele ce se vor cultiva cu cartofi. Direcția agricolă trebuie să asigure și dotatia tehnică necesară acestui scop. Pornind de la experiența acumulată de C.A.P. Tulucești, consider că în județul nostru, în general, și în cooperativele agricole din zona legumicolă a municipiului Galați sunt condiții destul de bune pentru producerea unor importante cantități de cartofi timpurii și de toamnă cu care să se acopere o bună parte din necesarul de cartofi alimentari care pînă acum erau aduși din alte zone de cultură ale țării. (Urmare din pag. 1) îndepărteze de locul faptei și astfel să salveze fata. Curajul, spiritul lor de dăruire, hotărîrea de-a lupta chiar cu prețul integrității lor fizice pentru salvarea fetiței, i-a inspăimîntat pe cei doi. Lașitatea ce ii caracterizează pe astfel de indivizi la care, credem, s-a adăugat și o fărîmă de luciditate i-a înspăimîntat, i-a obligat să bată in retragere, pierzîndu-și urma în lanurile de porumb. Ca întotdeauna, în fața omeniei bestialitatea, decăderea morală, se transformă în lașitate. Și în acest caz ca și în celelalte cazuri similare despre care am mai scris în alte anchete, punctul de plecare spre antisociale comiterea actelor este : ALCOOLUL. In după amiaza acelei zile, în incinta șantierului, trei zugravi din echipa lui Nicolae G. Dobre , Mihai Țintea, Constantin Aramă și Ion Pintilie au adus, înainte de terminarea lucrului 15 kg de vin în schimbul cărora au dat lui Andronache Țocu din satul Odaia Manolache 10 kg de vopsea luată de pe șantier. (Organele de miliție vor elucida în cercetările lor și proveniența acestor kilograme de vopsea). In orice caz, faptul că în incinta șantierului se consumă vin în cantități apreciabile în timpul orelor de program nu constituie un punct de onoare pentru cei ce au datoria să răspundă de disciplina și acuratețea morală a acestui loc de muncă. Un alt fapt care trebuie remarcat. După consumarea vinului, Nicolae Gh. Dobre și Ioan Gh. Onose s-au deplasat la cetățeanul Andronache Țocu unde au mai consumat și alte sticle cu vin. Dacă Țocu ar fi dat dovadă de puțină omenie, dacă ar fi gindit, și trebuia să se gîndească că tinerii aceștia în starea în care se aflau numai de vin nu aveau nevoie ar fi trebuit să refuze să le mai vindă. Dar el nu s-a gindit decît la cîștigul pe care-l va avea și astfel se explică faptul că a acceptat să primească cele 10 kg de vopsea, fără să-i cunoască proveniența. Lucrătorii serviciului municipal de miliție, maiorul Ion Cosma și căpitanul Ioan Mehotin și-au făcut Deși nu se cunoșteau datoria, decît cîteva date fizice, sumare, ei au reușit ca numai în două zile să identifice și să aresteze pe acești periculoși indivizi. Rămîne acum ca oamenii legii, în fața cărora vor apărea cele două brute, să aplice cu fermitate legea, astfel încît pedeapsa pe care o vor primi să aibă un caracter educativ nu numai asupra celor in cauză ci și asupra altor indivizi care ar fi predispuși, datorită consumului de alcool, la astfel de fapte. De asemenea, este de datoria organizațiilor U.T.C. de pe șantierele de construcții, din întreprinderi și instituții să prelucreze cu tinerii materialele apărute în ziarul nostru în care se dezbat astfel de cazuri evidențiind totodată pericolele la care se expun, pericole concretizate în ani și ani de închisoare. Cazul de mai sus demonstrează cu prisosință că atunci cînd opinia publică, cetățenii dau dovadă de curaj și intransigență, cînd intervin cu hotărire, indivizii de teapa celor doi nu reușesc să-și ducă la îndeplinire faptele lor pot cauza traume mîrșavece fizice și morale și chiar pierderi de vieți omenești. In acest sens exemplul celor doi tineri din Odaia Manolache, Mihalache Mocanu și Sandu Mocanu pe care îi felicităm încă o dată pentru curajul lor, este edificator. Pedeapsă exemplară celor ce devin brute! WMmmffirmim M.mwm. sfe?Sd ion Gh. Onose Nicolae Gh. Dobre Nr. 8037 DIRECȚIA DE NAVIGAȚIE FLUVIALA „NAVROM“ GALAȚI recrutează PERSONAL NAVIGANT posesori de brevete și certificate de capacitate, pentru a fi îmbarcați pe navele maritime. Solicitanții se vor adresa la D.N.F. „Navrom" Galați, Serviciul personal, str. 13 Iunie 1916 nr. 34. întreprinderea „Combustibilul“ GALAT« anunță consumatorii, că dispune în toate depozitele din județ de stocuri suficiente de LEMNE și CĂRBUNI de bună calitate și îi invită să beneficieze de timpul favorabil și posibilitățile de transport existente, pentru aprovizionare în această perioadă. Timpul nefavorabil și aglomerarea depozitelor în lunile următoare vor constitui greutăți care trebuie evitate de cumpărători. întreprinderea Electrocentrale GALAȚI cu sediul pe platforma C.S.G. (șoseaua Smîrdan nr. 3) angajează de urgență pentru C.E.T. Brăila . — UN ȘEF DEPOZIT — UN MAGAZINER PRINCIPAL — UN MACARAGIU MACARA PORTAL Doritorii se pot adresa la sediul întreprinderii, telefon 30104, interior 166. LAMINORUL DE TABLĂ GALAȚI Str. 13 Iunie nr. 157 angajează: — 15 electricieni categoria 3 — 5 — 10 lăcătuși categoria 2 — 4 — 10 strungari categoria 2 — 4 — 100 muncitori necalificați Informații la telefon 15365 interior 103. întreprinderea comunală Galați _____ _____ 4 mmmmmmmmmmmamm Str. Brîncoveanu nr. 2 angajează de urgență : — LĂCĂTUȘI MECANICI — categoria 4 — CONDUCĂTORI AUTO — categoria B — INSTALATORI SANITARI — ELECTRICIENI BOBINATORI Cooperativa „Progresul“ Galați aduce la cunoștința celor interesați că a înființat : Un atelier de dârăcit și tors lînă cu sediul în str. Ana Ipătescu nr. 16. UZINA DE REPARAȚII GALATI angajează de urgența: INGINERI PROIECTANȚI Relații suplimentare la serviciul administrativ al uzinei Galați, bulevardul G. Coșbuc nr. 256. întreprinderea de construcții și montaje siderurgice Galați recrutează candidați pentru ucenicie la locul de muncă în meseria de zidar șa motor cu durata de 2 ani Se primesc tineri în vîrstă de 16 ani împliniți, absolvenți ai școlii generale. înscrierile se fac la sediul întreprinderii — biroul învățămînt, sau la grupul școlar C.S.G. din str. Silozului nr. 25, zilnic între orele 11,30 — 15,00 pe baza următoarelor acte : — certificat de absolvire a școlii generale, în original. — certificat medical — actul de naștere — original și copie. Relații suplimentare la telefon 18700 — interior 15 sau telefon 30492.