Vremea Nouǎ, iulie-septembrie 1969 (Anul 2, nr. 423-501)

1969-09-19 / nr. 492

• PAGINA I Pe o rază de citeva zeci de kilometri in jurul localității Murgeni, cercetările arheologice au scos la iveală o serie de așezări rurale în care, odinioară, pulsat intens viața strămoșilor noștri. Interesante sunt mărturiile descoperite aici, ce atestă continuitatea existentei neamului nostru în secolele V—XII. De vreo două decenii, această arie de vădit interes științific a fost cercetată cu răbdare de mai mulți istorici, printre care, cu statornică pasiune față de zeița Clio, se numără și profesorul Gheruță Coman, autor al mai multor studii și comunicări publicate in revistele de specialitate ori susținute la sesiuni științifice. Lucrările sale, din care cităm : „Cercetări arheologice din sudul Moldovei cu privire la secolele V —XI“, prezentată la a Ill-a sesiune științifică a muzeelor, București, 1960, „Evoluția culturii Dridu in sudul Moldovei“ — la a IV-a sesiune, „Depozitul de bronz de la Bozia Nouă (Berezeni)“, apărută în revista „Arheologia Moldovei", 2—3, 1963 aduc contribuții importante la cunoașterea trecutului istoric al sudului Moldovei și, implicit al județului Vaslui, la cunoașterea culturii materiale din neolitic pînă în feudalism, din inițiativa căutătorului neobosit, de vestigii ale trecutului nostru, luat ființă In localitatea Murageni, un muzeu de istorie cuprinzînd, ordonat cu grijă, științific, în două săli, un bogat material arheologic , ceramică, unelte, arme de luptă, podoabe, fi [UNK]gurine antropomorfe și zoomorfe (unele unicate, imamizări cum e, de pildă, un vas din sec. al Vll-lea, pe care e reprezentată o vinătoare de zimbri) Muzeul reunea descoperirile făcute în urma săpăturilor sistematice de la Epureni, Dodești, Murgeni, Fedești, Vădeni- Bogdănești-Fălciu, Mălușteni, Berezeni ș.a., și era vizitat nu numai de intelectuali, elevi și studenți, ci și de muncitori și plani cooperatori care au adus ei înșiși prețioase obiecte. Acum 6—7 ani, însă, cineva a avut nefericita idee de a sugera mutarea materialului la Bîrlad, pentru a fi încorporat actualului Muzeu municipal „V. Pirvan“. După opinia subsemnatului, care se vrea, în acest mod, ecoul dorinței numeroșilor intelectuali din aceste părți, locul materialelor ar fi fost tocmai aici, la Murgeni, unde există cadre ce pot asigura îmbogățirea și întreținerea lui. Unele piese unice se puteau transfera ori împrumuta altor muzee, care le-ar fi solicitat, fără a desființa, insă, așa cum rău s-a procedat, acest frumos început, al cărui promotor a fost cercetătorul Coman. Era o pildă necesară, demnă de a fi urmată și de alte comune. Sugerăm, deci, forurilor în drept, să sprijine concret, moral și material, înființarea (ori reînființarea) unor asemenea muzee în comunele mari în care există forte, ca la Murgeni Pasionatul cercetător de la Murgeni caută și acum, imperturbabil, comorile trecutului, le cercetează, le reconstituie cu răbdarea și arta unui restaurator, ține legătura și colaborează cu mai multe muzee. Important, de asemenea, este că pasiunea sa este transmisă și elevilor care îl însoțesc în „expedițiile“ științifice și, îndrumați de profesorul lor, au fundat un colt muzeistic la Școala generală „23 August", ce se îmbogățește neîncetat și polarizează interesul și atenția multor școlari, probabil viitori arheologi. De veți întilni pe meleagurile județului nostru un om cu tîmplele brumate, cu o voce caldă ce trădează un suflet sensibil, cu nelipsitul său rucsac, înconjurat de un rol de tineri, să știți că acesta e neostenitul cercetător al trecutului istoric, profesorul Ghenuță Coman. Prof. PETRU NECULA FRUMUSEȚEA PASIUNII PENTRU CERCETAREA ȘTIINȚIFICA Wiener I. MĂSURĂRI ELECTRICE INDUSTRIALE, Vol. II măsurarea mărimilor MAGNETICE lucrarea reprezintă o continuare a vol. 1, in care sunt tratate problemele măsurării mărimilor electrice. O lucrare independentă de aceasta este consacrată măsurării electrice a mărimilor neelectrice. In carte sunt prezentate aparatele și metodele de măsurare intensității câmpului magnetic, a tensiunii magnetomotoare și a mărimilor magnetice de material. Un capitol special este consacrat măsurării pe cale magnetică a mărimilor nemagnetice. IN LIBRARII Lucrarea se adresează inginerilor și tehnicienilor care efectuează măsurări magnetice în laboratoarele de Încercări și cercetări. (360 pag., 23 lei). Barbu B., Moldovan C., Petrea T. aplicare în atelierele de reparații și inactivitatea de intreținere a mașinilor și utilajelor din Întreprinderile industriale. Problemele sînt tratate in mod progresiv, în funcție de categoriile de salarizare specificate in indicator, astfel Incit cititorul își poate Însuși cunoștințele necesare depunînd un efort minim. Bogat ilustrată și completată cu numeroase tabele, utile nu numai pentru obținerea calificării, ci și pentru utilizarea In mod curent in cadrul activității din producție, lucrarea se remarca printr-un nivel tehnic corespunzător al conținutului și prin expunerea concisă, accesibilă tuturor cititorilor intere-îndrumător pentru RIDICAREA CALIFICĂRII LĂCĂTUȘILOR MECANICI DE ÎNTREȚINERE ȘI REPARAȚII UNIVERSALE, Vol. I și II „Colecția de atelier" și II — 370 pag. 12 Lucrarea descrie metodele de lucru aplicate «au In cure de Astăzi, la Vaslui, orele 10 și 14, în sala cinematografului din localitate, Teatrul ,,Victor Ion Popa" din municipiul Bârlad își va deschide stagiunea de toamnă cu comedia scriitorului olandez A. E. Greidanes „Hocuspocus și-o gălează" premieră pe țară. Piesa se adresează, în același timp, școlarilor cit si tineretului. Intre 1—10 septembrie a.c., la București, au avut loc cursurile de perfecționare a comandanților de unitate, organizate de Consiliul national al Organizației pionierilor. Pînă în prezent, din județul Vaslui au participat peste 60 de cadre didactice, comandanți de unitate. Pe lângă cele 10 prelegeri, care aveau o tematică adecvată desfășurărilor manifestărilor pionierești, cursanții au participat la o tabără situată la 40 de km. de București, unde au învățat noi jocuri muzicale, sportive, de orientare turistică, repetînd și ceremonialul pionieresc. Totodată, parcurgînd turul orașului București, s-au oprit mai îndelung la Palatul pionierilor și cel de la Mogoșoaia, ca și la expoziția „EREN 69". Teatrul muzical din Galați prezintă duminică 21 septembrie, la orele 20, a.c., la grădina de vară a sindicatelor (în caz de timp nefavorabil, în sala cinematografului) spectacolul „Răzbunătorii la festradă". * ¥ Pe scurt MAMAIA 18 (Agerpres). La Mamaia, au continuat lucrările Simpozionului internațional consacrat bazelor științifice ale sportului de performanță. Participanții au audiat comunicări la secțiile metodică, medicină și psihologie sportivă. Cu viu interes au fost ascultate comunicările prezentate de prof. dr. docent Iancu Gonțea, prof. dr. docent A. T. Puni (U.R.S.S.), șeful catedrei de psihologie la Institutul de cultură fizică din Leningrad, și de Lawrence Morehouse (S.U.A.) fiziolog la Centrul de cercetări spațiale de la Houston. Astăzi încep la Sofia întrecerile celei de-a 14-a ediții a campionatelor europene de lupte libere, la care participă sportivi din 18 țari printre care U.R.S.S., Turcia, Romania, Ungaria, Iugoslavia si Bulgaria. La această competiție, Romănia va fi reprezentată de un lot de 10 luptători dintre care se remarcă P. Coman (categ 62 kg.), P. Poalelungi (categ. 68 kg.), L. Ambruș (categ. 74 kg.) și A. Maindt (categi 100 kg.). (Agerpres) Cursuri de instruire întreprinderea de Industrializare a vinurilor și băuturilor alcoolice a organizat un curs de Instruire la care au participat pivniceri, tehnicieni, șefii centrelor de vinificare. Cu acest prilej, specialiștii din cadrul întreprinderii, în secțiile ținute, au făcut referiri concrete cu privire la recepționarea strugurilor și stabilirea cantității de zahăr conținută de aceștia, prin metodele densimetrică și refractometrică. Cunoștințele pe care și le-au însușit cu această ocazie, lucrătorii din cadrul centrelor de vinificare, le vor folosi în noua campanie, care s-a declanșat. (urmare din pag. 1) colectiv de muncă se poate naște și funcționa, adesea, fără știrea conducerii oficiale și uneori în contradicție cu aceasta, o altă structură, alte relații psiho-sociale neoficiale, non-formale. Formele de manifestare, sensurile unor astfel de relații pot fi extrem de variate : relații de afinitate sau adversitate în sens orizontal (între subalterni) sau vertical (între subalterni și conducători) informații tainice privitoare la comportamentul colegilor, competența cadrelor de contaducere etc. , criterii de apreciere, scări de valori etice și estetice, diferite de cele oficiale , altă structură ierarhică, ceea ce implică și posibilitatea recunoașterii altui șef sau lider decit cel oficial etc. Necunoașterea sau ignorarea unor asemenea fenomene care desigur nu epuizează categoria fenomenelor psihosociale, non-formale exprimate în anumiți indici ai statutului social și ai intensității afectiv-emoționale la nivel interpersonal sau intermiciogrupal, poate avea, după cum arătam mai sus, urmări negative asupra productivității muncii, coeziunea grupului social dat, ca și asupra moralului fiecărui membru dintr-un asemenea colectiv uman. *" O asemenea constatare avut prilejul să facă cu cîțiava ani în urmă și notarul acestor rînduri semcu' prilejul unei cercetări sociologice la una din întreprinderile industriale din județul Vaslui — Fabrica de rulmenți — Birlad, secția bilerele. Am întîlnit în acest colectiv, ca de altfel și în colectivele altor uzine, aproape toate formele de manifestare a raporturilor psiho-sociale — non-formale, inclusiv relații de repulsie (cu deosebire între subiecții I. C. și G. S.). Dacă acțiunea unor astfel de relații neoficiale nu a putut, în acel timp, să exercite o influență negativă asupra raporturilor oficiale din secția dată, aceasta se explică, după opinia mea, în principal prin competența profesională mai ales prin priceperea șerifului acelui colectiv (G. P.) de a cunoaște și de a conduce cu tact activitatea subalternilor săi — chezășia respectării disciplinei de producție și a menținerii unui moral relativ ridicat. Cum însă nu peste tot avem cadre de conducere cu deplină autoritate (instituțională și neinstituțională) întemeiată pe o temeinică pregătire profesională ca și pe priceperea de a cunoaște, organiza, dirija și influența activitatea colectivelor de care răspund este, desigur, lesne de dedus consecințele negative de ordin material și moral și, implicit, neajunsurile necunoașterii sau neluării în considerație a principiilor și metodelor sociologice de organizare și conducere a proceselor vieții sociale. Complexitatea și dificultatea soluționării eficiente și umaniste a unor astfel de probleme, implicate de procesul industrializării socialiste, cere intr-un grad din ce în ce mai mare, cunoașterea rezultatelor cercetărilor ca și a metodelor proprii unor științe ca sociologia, psihologia, pedagogia etc. In acest scop, consider că ar fi utilă organizarea în acest județ, ca de altfel în toate întreprinderile industriale din țara noastră, cel puțin în marile întreprinderi industriale la început, a unor laboratoare cu un profil complex puțind rezolva probleme de natură sociologică, psihologică și pedagogică. Pînă la înființarea unor laboratoare de acest gen a căror valoare este, din păcate, insuficient înțeleasă încă de toți factorii de răspundere în acest domeniu, ar fi binevenită organizarea unor cursuri speciale (cercuri de studiu, cicluri de conferințe etc.) cu caracter sociologic, psihologic, pedagogic, pentru variate categorii de cadre de conducere, de la cadrele cu cea mai mare răspundere și pînă la ultimul micro-conducător, (maiștrii, șefii de echipe, șefii de birou etc. ce lucrează nemijlocit cu salariații) și cu o tematică diferențiată (ex. implicații psiho-sociologice ale procesului de perfecționare a relațiilor socialistei ( probleme psiho-sociologice ale organizării și conducerii științifice ției și a muncii ; a producaspecte psiho-sociologice ale formării și afirmării multilaterale personalității oamenilor muncii etc.) cu ajutorul unor cadre de specialitate din județ sau din alte centre cultural-științifice. Recunoașterea valorii și utilității studiului organizat și aprofundat a principiilor și metodelor sociologiei industriale cu implicațiile lor psihologice și pedagogice, alături de o temeinică și permanentă pregătire strict profesională (economică, tehnică etc.) va contribui, după opinia mea, într-o măsură tot mai mare la sporirea capacității de adaptare a tehnicii moderne (a întreprinderii, instituției) la nevoile omului orînduirii socialiste și a omului acestei orînduiri la cerințele tehnicii moderne (a întreprinderii, instituției), înlesnește o mai justă îmbinare a exigențelor legilor dezvoltării economiei noastre cu principiile umanismului socialist. Sociologia, psihologia, pedagogia — în sprijinul». ......I ..In Bansgeac *■ —• Modernul hotel „Ceahlăul" din orașul P. Neamț Foto , I. Stroi coresp. Fotbal Campionatul republican de juniori Rulmentul Bîrlad—Letea Bacău 3-0 (0-0) După o repriză terminată cu un scor alb, tinerii fotbaliști bîrlădeni au intrat în teren hotărîți să cîștige. Butunoiu deschide scorul în min. 50, fiind urmat de Oprișan, 7 minute mai tîrziu, care-1 majorează la 2—0, încă un sfert de oră și Filler, unul din cei mai buni atacanți ai Rulmentului, majorează scorul la 3—0. Gloria Bîrlad-Liceul sportiv Bacău 2-2 Duminică, juniorii Gloriei au fost, ca și colegii lor mai mari, la un pas de a clștiga partida. Ratarea însă a unei lovituri de la 11 m. i-a obligat să părăsească terenul cedînd un punct elevilor din Bacău. (BBxmx Olimpia Vatra Dornei- Liceul agricol Huși 6-4 In prima etapă a Campionatului national al juniorilor și școlarilor — fete, echipa Liceului agricol din Huși a reușit, in deplasare, un rezultat bun In fata Olimpiei din Vatra Dornei. Deși învins, profesorul Vasile Ungureanu, antrenorul echipei hușene — complet Înnoită — este mulțumit. Gazdele cu o mai mare experiență și considerate ca fiind mult mai bine pregătite nu au reușit o victorie clară, diferența de două puncte — fragilă în handbal — reprezentând cu destulă fidelitate echilibrul de forțe din teren. ADUNATE ȘI REDAT — ----- VREMEA NOUĂ # SAPTAMINA CRUCII ROȘII In acest an, săptămina Crucii Roșii, eveniment traditional în devenit țara noastră, va avea loc intre 21—27 septembrie. Pentru activiștii voluntari ai Crucii Roșii care fac parte din comisiile teritoriale, din diferite colective și formațiuni sanitare voluntare, grupe sanitare și posturi de prim ajutor, această săptămînă reprezintă un bun prilej de a-și spori eforturile pentru a contribui și mai mult la îndeplinirea importantelor sarcini trasate de către partid și guvern in domeniul apărării sănătății oamenilor muncii de la orașe și sate. In vederea sprijinirii activității de propagare In rîndul populației a cunoștințelor igienico-sanitare, Comisia județeană de Cruce Roșie și consiliile orășenești și comunale au luat și vor lua măsuri cit mai eficiente pentru o bună desfășurare a acestei acțiuni. Astfel, In ziua de 21 septembrie 1969, vor fi tinute conferințe educativsanitare la diferite case de cultură, cămine culturale. In cadrul săptămînii Crucii Roșii se vor organiza în județ peste 24 de concursuri „Sanitarii pricepuți" cu participarea grupelor sanitare de la circumscripțiile respective, se va intensifica activitatea de popularizare a Revistei „Sănătatea" prin sporirea numărului de abonamente, se vor difuza toate imaterialele educativ-sanitare (broșuri, afișe, pliante) în întreg teritoriul județului, precum și cele editate cu ocazia acestui eveniment. Activul voluntar de masă, sub îndrumarea tehnică a cadrelor medico-sanitare, va participa la sprijinirea acțiunilor sanitare care vor antrena populația la respectarea măsurilor de igienă și a vaccinărilor, la prezentarea la controalele medicale etc. La nivelul fiecărei comune vor avea loc acțiuni de salubrizare și Înfrumusețare, în această privință dîndu-se un ajutor prețios la îndeplinirea măsurilor luate de consiliile populare în această direcție. Vom acorda, ca și pînă in prezent, o atenție deosebită popularizării acțiunilor de donare a singelui în mod onorific. In acest scop în zilele de 21— 27 septembrie se vor organiza simpozioane cu teme adecvate în orașele Vaslui, Huși și Negrești cu participarea unui număr cu mai mare de donatori. Concomitent, se va sprijini acțiunea de recrutare a noilor donatori onorifici. De reținut în mod deosebit că se vor organiza și două acțiuni model de donare de singe pe teritoriul Spitalului unificat Huși și Spitalul rural din Murgeni. Suntem siguri că, pornind de la asemenea premise, folosindu-se întreaga experiență pozitivă acumulată an de an de către activiștii voluntari ai Crucii Roșii din întreprinderi, Instituții, unități agricole, cartiere etc., alături și în strînsă colaborare cu medicii și cadrele medii sanitare. „Săptămîna Crucii Roșii" va însemna în acest an un pas înainte în creșterea contribuției acestei acțiuni la realizarea importantelor sarcini de apărare a sănătății poporului român, constructor al societății socialiste multilateral dezvoltate. Dr. VASILE BOGHEAN, medic-inspector la Direcția sanitară județul Vaslui Cu blitzul, la o masă de prînz (urmare din pag. 1) — De cînd s-a desființat restaurantul, avem foarte mulți clienți și nu mai știm cît să pregătim — intervine responsabilul. „In maximum o săptămînă, cererea de consum ar putea fi stabilită. Eventual chiar și zilele de vîii" — ne informează tovarășul inspector-șef Gh. Strija. Așa ar trebui, dacă ar exista preocuparea de a-l servi în mod optim pe consumator. Nu există însă, și, pe undeva, este șantajat cu: „Vrea — nu vrea, tot aici trebuie să mănînce, că n-are unde în Vaslui". Ei bine — rețineți — salariatul din comerț este la dispoziția consumatorului și trebuie să-i acorde respectul cuvenit, pentru că el plătește cu bani munciți cinstit tot ceea ce solicită. Să fie servit în mod civilizat, nu oricum ! Revenim la meniuri. După cum s-a văzut, ele erau umflate. Formal, fuseseră pregătite 9 feluri de mîncare. Lista afișată așa îi informa pe consumatori. A anunța scris zi de zi (între 9—15 septembrie) că există plăcinte cu brînzî, craițe cu marmeladă, papanași ,cu brinză, budincă cu macaroane, cînd ele nici n-au fost preparate, este — exprimîndu-ne cu destulă finețe, totuși — cel puțin lipsă de jenă, încă un amănunt: conducerea O.C.L. „Mixt" manifestă preocupare ca la bufetul lacto să poată fi oferite feluri de mîncare cît mai variate. Intr-o adresă, din 9 septembrie, către bufetul lacto se specifică: „O dată cu primirea prezentei, veti trece imediat (subl. n.) la încadrarea în planul meniu zilnic a cel puțin (subl. n.) 4 sortimente indicate mai sus... (care) au fost studiate, materiile prime fiind asigurate. „Sortimentele indicate mai sus" sunt în număr de 18, foarte variate și foarte gustoase. Numai că, între 9—15 septembrie a.c., din cele „cel puțin 4 sortimente" indicate ca obligatorii în fiecare zi, au fost preparate, numai uneori, doar varză cu ardei umpluți. Atît, carne și Dispozițiile conducerii O.C.L. au rămas simple hîrtii, deși în ele este specificată obligația de a se îndeplini. Poate că niște sancțiuni aspre atît din partea conducerii O.C.L., cît și a Inspectoratului sanitar de stat, vor avea ca efect îmbunătățirea activității personalului de serviciu de la bufetul — facto, în frunte cu responsabilul Constantin Chișcă și bucătara-șefă Maria Modoranu, plătiți pentru a activa și nu pentru a fi comozi ! Deoarece aspectelor surprinse de noi pot fi remediate urgent și simplu, vom reveni în curînd pentru a Înregistra direct impresiile consumatorilor. Sperăm că ele vor fi bune. Dar. .. să nu anticipăm. Foto 2 Semnal In fața cinematografului din Vaslui se află așezat bustul apreciatului și cunoscutului actor Constantin Tanase. Imaginea in marmoră, intrată în obișnuiți nu mai atrăgea atenția locuitorilor, așa că unii din ei, s-au gîndit să-i dea o înfățișare nouă. Din păcate. Pentru că la „opera" lor au fost folosite noroiul și păianjenii. Sperăm că cei în drept vor lua de urgență măsurile necesare pentru redarea culorilor naturale ale marmorei ce cinstește memoria neuitatului actor. □Dezmisirare La solicitările unor părinți și elevi, la ziarul nostru din 20 august B.C., la rubrica .Ne-ați întrebat, vă răspundem", apărea o informație in care se specifica perioada in care se pot face înscrieri pentru examenul de admitere la Grupul școlar sanitar Iași. Aceste date la INEXACTER ne erau furnizate de către DIRECȚIA SANITARA A JUDEȚULUI VASLUI. O serie de tineri au ajuns la Iași, din această cauză, după ce se terminaseră înscrierile, fiind forțați să rămînâ un an intreg acasă, fără ocupație. nicâ o dată, ne surprinde modul lipsit de răspundere în care lucrează unii salariați ai acestei Direcții. Sînt încălcate astfel hotărîri ale partidului și statului care reglementează, în mod categoric, rezolvarea competentă și în termen a cearilor și sesizărilor oamenilor muncii. I De Despre „însușire“ Căutind în dicționarul enciclopedic aflăm că „însușire" este proprietatea unui obiect (ființă) care se manifestă in raporturile cu celelalte obiecte și că ele (însușirile) sunt esențiale și neesențiale. Ion Smadici, fost pichor la Șantierul județean de construcții și drumuri, ne-a explicat practic ce e cu raportul și cu esențialul sau neesențialul. Astfel, ca să nu se spună că materialele de construcții, date lui în gestiune, nu au nici o însușire și le-a ... însușit și comercializat. Acestea le mai relatam noi și in ziarul din 16 mai a.c. In plus, vă mai putem spune că I.S. își așteaptă acum numirea intr-o calitate nouă... cu însușiri noi, ca urmare a ... însușirilor vechi. Mustul are preț! In comuna Vutcani, există un centru de achiziționare a fructelor, aparținînd Centrului de vinificație Roșiești. Aparținînd este un fel de a spune, pentru că salariații acestui centru au venit, au văzut prunele sătenilor din Vutcani, au lăsat două bidoane (pentru tot satul !), le au „Scuturați, frați... Oamenii au spus oamenilor lor, copacii !" și strins prunele, prunele au început să mustească, mustul sa se scurgă prin șanțuri... „Venim mîine și se ridicăm" - li se tot promite celor din Vutcani, iar, din mîine in mîine, oamenii se aleg cu... nimic. Ceea ce nu trebuie să se intîmple, în nici un caz, cu vinovații. Ca pasageri pe tractor 9 septembrie 19S9, Nicolae Crețu, tractorist în secția Sâlceni a I.M.A. Tutova, conducea tractorul cu polidiscuri spre un punct de lucru. In afara satului, a luat doi copii pe tractor : o fetiță de 9 ani și un băiat de 7 ani. După cîteva ore de lucru, fetița a căzut sub polidiscuri. După cite știm, lastructajele privind protecția muncii trebuie specificat că pe tractoare este interzisă luarea de pasageri. Ne adresăm conducerii I.M.A. Tutova : Cînd și cum s-a făcut ultimul asemenea instructaj ? Autotelegramă Telefonista oficiului poștal Murgeni a adus serviciilor Direcției județene de poștă și telecomunicații o interesantă inovație : „Autotelegrama". Orice persoană care dorește să-și transmită ei înseși o telegramă o poate da de oriunde din țară cu obligația să o primească în Murgeni. De exemplu : „Sosesc in Murgeni peste o zi !" Astfel, după ce o puneți la poștă și luați grijuliu chitanța, puteți merge fără grijă acasă să serviți masa, să trageți un somn bun, și, la 24 de ore după ce ați depus telegrama, luați trenul sau autobuzul (puteți merge chiar cu căruța) cu destinația Murgeni. Ajunși faceți ce doriți, și, după ce aici, au trecut 66 de ore de la expedierea telegramei, să așteptați. Telegrama va sosi anunțind venirea dv. Nu o mai desfaceți, nu o mai citiți, că doar tot dumneavoastră ați scris-o. P.S. Situația propusă de noi este autentică. S-a petrecut la Murgeni. Direcția județeană de poștă și telecomunicații ne răspunde că respectiva telefonistă a fost sancționată disciplinar. Mulțumim, dar cine este sancționată ? Rubrică redactată de C. PETRIESCU 'in Hniiniiiiiiiniiiiii iiiii/niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiinii»nifiiii'iii,l,,dl,"'l,",J w/z////////////////////////////////////z/z////« 'iiiiiiiisiiiiiiiiniiiiiiii/iiniiiiiiiiiiiiiu.1111111111.1.1.11111111111, f*i*i**iiii*iiitiituiiiiiMinimiiiiiiiiiniriiimillti trimmmi iitiiitiiintiiiiniji*HM*> A. II! I A.