Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-23 / nr. 101

-Helsingpore (Pinlanda) 5 Mai). Guvernămăntul au schimbatu numele vechei noastre poliții, din Vaza în Nicolaistad (politia lui Necolai). Puține din actele guvernămăntului rusescu au cășunatu o nemulțumire comună în Finlanda ca actul acesta. — S. Petresburgu 14 Mais. Parurile de bună voi pentru trebuințile resbelului, pentru răniți, pentru văduve și pentru orfelinii soldaților uciși, din ce în ce se napc a ce mai rări. Înfărșitu nemtos de a stimula (imboldi) zelul patrioticu, împărăteasa Maria au îinființatu in palatul de iarnă upu biurou menitu de a primi darurile în bani și lucruri, pentru trupele de uscatu, și mai cu samă pentru apărătorii Sevastondei. Comitetul de dame care s'au însărcinatu de a centraliza subscripțiunile pentru familiile apărătorilor capitaliei și a provinciilor Baltice, de asemine au adresatu unu nou apelu cătră publicu gresa de Orientu din 24 Maiu cuprinde: O espedițiune de 15,000 oameni s'au îmbarcatu în 21 spre 22 la Camieșu sub comandamăntul generalului Otemaru. Asede corpu se compune din 6,000 de francezi, 6,000 de turci și 3,000 de englezi. O flotilă de vase mici trebue ca să e prăvată în marea Azovă, ce crede că espedițiunea este îndreptată asupra Cheriului. Omerul lama care ia 15 ce dusece de la Camieșu, ce așteaptă din nou anone. Trupe otomane sosescu de la Eunatoria, unde se înlocuescu prin trupele epintene ce ce ateaptă avelo. De la Redut-Cale se scrie, că după țpi promonete, Șamlu se ocupa de o toata cu generalul Muravieru, comandantul anșefu ai armatei rusești din Caucaz, pentru schimbul prizonierilor sei și pentru o suspendare de arme de șase lupi. Rusia adună întăriri de arme din cele mai îndepărtate provinții. Pe marea Caspică se transpoartă despărțiminte din armata de Oremburgu în Caucazu. În pevilele aceste din urmă au sositu mai multe trupe sardineză la Constantinopoli. - scrisori de la Odesa spunu că garnizoana de la Tobolecu și Ircuțcu, s'au fostu îndreptatu spre Camcazca (la resăritul Siberiei). - Abdi Pașa se pregătește de a purcede spre Tesalia. El mai îndeosebi este însărcinata de a pune capătu tăbăriilor care pustiescu ținuturile vecine de frontierele Greciei. Erzerumu este deplinu întăritu acum, 15 sau 16 redute apără cu deplinătate poliția. Aceste redute au deosebite numiri, între care se însamnă aceea de: „Abd-ul-Megid-tabia,” aceasta se află pe pontul cel mai culminătoriu al apărărilor poliției. generalul Bissame încăp'au purcedu spre Carsu; el nu va purcede mai painte de a îndeplini toate întăriturile. La Corfu se ocupă multu cu reorganizarea cavaleriei ce se esersează nencetatu; espadronul nou, formata in această politie, va fi de mare Infanteria încă stă în necontenite manevre. 6. În giurpalul de Constantinopoli din 21 și 24 Maiucetinu următoarele: Guvernămăntul împărătescu au datu ordine pentru ca totu materialulul neapăratu taberei de rezervă de 25 șii oameni ce apea ce forma in cămpia de Unchiar-Schelesi (lăngă Constantinopoli), să fie rata în terminul cel mai scurtu. Tabăra a folosut.