Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-02-26 / nr. 35

rnalul ese în toate zilele plină de Dăminici și serbători mari. Abonamentul ce face in Iași la Liprăriea Nouă, ingvistipi a Comisioneri, în București la Libretul G Loanidi. Prețul pe ani este 111, lețe 6 luni 60 pentru unu răndu de spțiingeri este 30 parale Foiletonul Zimbrului o coală înldesă în toată Duminica și se împarte Lunea. eef ANUUL. III. dat, fămuuei 26 Fememri” 1559. N. PPECJ. - Comitetul de cercetare în chestiunea Roebium s'au intrunitu in 26 Des. pentru întăia dat», spre așa alege prezidentul, mi a examina marșa ce au a urma. — Ce ștte că după organizațiunea din urmă militară a armatei din Orientu eare împarte in dase corpuri, unul de operațiuni, altul de asedie, la comandamăntul căruia , numitu Pelisie, amăndoi lui anșefu Caprobertu, comandatu de generalul Boschetu și subu genera- Acuma se zice că are a se forma unu alu treile corpu cuprinzăndu goanța imperială subu generalul Repol de Săn-Gand Anjeli. — Monitopisa 18 francezu cuprinde depeșa:tun À Des. Milițiile georgiene alcătuite unei părți a armatei rusești din Asia, au atacatu eri în 31 Ianuarie (19 Ian.) . tabăra de Lagra, postu avansatu al armatei turcești, ce era încredințata la 800 de babci-buzuci. Aceștia după o impușcătură destul de puternică, respinsă de Ruși, făcăndui să sufere perderi mari. Praimsul cuprinderea de la 14 aduse de vasul Arafciea, spunu că mai multe mii de care incouiac la Sevastopoline marele duce Mixaia au cutie de friguri. Jurnalul Capudio din Viena din 21 Fev se scrie: Din isvoare sigure ce credințaze că instrucțiunile reprezentanții Turciei pentru conferințile proiectate unui caracteru de totu pacificu. Ruși cere o despăgubire resbelică de 500 milioane de piastri, wi nu pretinde nici o spopipe de pămăntu. Încă nu pentru aceea ce privește chestiunea de garanții, ea o lasă pe sama aliaților, în încredere că nu se va face nimică, care să vatăme drepturile suveranităței Sultanului. f Fregata franceză Semiranta in noaptea 15 spre 16 Fev. s'au fărmatu în strămtoarea Bonifacio, isbită de o furtună cumplită. Ea purcesă să dea Tulori aa 14, avăndu pe lăngă echipajul seu reglementaru, încă 400 de pasageri de infanterie, și o mulțime de lucruri, care cu oamini cu totul s'au înecatu. Vasul era de 70 de tunuri, și numerul oamenilor in tode 750. G. Universala Permana au priimitu știri din Baltica cu data din 6 es. În toate alunecați porturile rusești se lucra cu mare activitate la durarea șalupelor fanoniere, fiindu că flotila rusască avea să fie de totu sporită: ea în toamna trecută număra 250 șalupe canoniere, și numerul acesta prin durările din nou are a fi crescutu la 350. Ele vor fi înarmate fiecare căte de 1 tunu de 68 și căte de calibru 32. de Partea ce stă în apă e îmbracată cu ferii, flota rusască cea adevărată din Baltica este din 30 vase de linie, 9 operate, u bricuri și 10 vapoare. Marele duce Constantin al Rusiei la 1 Martie avea ca să inspecteză toate batalioanele maritime formate pentru cepnițiul flotilei plutitoare din Baltica, ueau văsurile din Cri- Poarta