Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-23 / nr. 101

Purnalul ese în toate l zilele afară de Dușinici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Librăriea Nouă, in ținuturi la Comisioneri în București la Librerul G.Loanidi. Prețul pe anu ese 111 lei à, — ue 6 luni 60 N pentru un răndu de inștiințeni este 30 parale Foiletonul Zimbrului o coală înld esă în toată Duminika mi ce împarte Lupea.. . . 27 555 ICέ. ANUL. III. Iașii, Luni. 23. Maiu 1855. N. 101. MOLDOVA. IAȘII 21 Maiu. Conformu rostirei ofisului domnescu cu N 2974 din 19 ale cureptei adresatu Prea DD. Colponie copu și Mitropolitu Moldovei, Sfinției sale Arhiepisîn obiectul rănduirei de locotenentu de Starițu al Monastirilor Niamțu și Secul pe Prea cuvioșia sa Arhimandritul Dionisie, Prea Sfinția sa Părintele Mitropolitul au datu însfărșitu învoirea sa cea spirituală, potrivitu regulei bisericești, alegerei făcută de Principele Domnitoriu în persoanna Arhimandritului Dionisie. La această ocazie trebue să arătămu în publicu buna voință și activitatea Ministrului Cultului Dr. Vornicu D. Raleti, dispălite in operațiile atingătoare de prifacerea regimenului administrativu al Monastirilor Neamțu și Secu, în speranță că și celelalte Chinovii pămăntene vor urma de asemine pe calea propășirei. Întru adevăru au sositu timpul ka clerul se întrebuințeză macar o parte din venituri pentru ca să se plătiască de datoria acea de mulți ani negrijită de a lumina À . LA curatu in favorul păcei, mi Ponu Ruselu M NC HEE € SJ. Grămădirea moțiunilor din partea deosebitelor partizi asupra ministerului englezu Ce părea oarecum amenințetoriu. Atacul D. d'Ieraeli au fostu foarte viu, dintre oratori D. Gledstoin s'au pronunțatu respunzăndu D. d'ieraeli, n'au sprijinitu purtarea sa de la Viena, ce s'au criticatu de șeful partizei tori (pobilci). Doue suite dintre membrii liberali ai Camerei, între care chiar și D. Laiard ce făcusă o moțiune ostilă (dușmană) au Lordu Palmerstonu. Aici au urmatu espliplațiuni și acele date de Lord Palmerstonu s'au crezutu destul de mulțumitoare acestor deputați, pentru ca ei singuri să promită (făgăduească) de a sprijini cabinetul. D'Istraeli și partidatori au neposit din amenințarea ca. Așadară de ne acuma ce poate prevedea că cabinetul englezu în luptele sale parlamentare va fi victoriasu. Berlinu 22 Maiu. În Prusia s'au făcutu încercări de a recruta oameni pentru legiunea străină engleză. Unu biorou de astfelu de recrutamăntu s'au descoperitu la Colonia, și'n urmare mai multe arestări s'au operatu berlinu 24 Mais. Șerile din S. Petresburgu din 19 Maiu anunță că gubernatorii de resbelu și comandanții militari în provinciile țermurane din Baltica și Finlanda, generalii Siever, de Bergu, Grabe, Dehu, Suvarova, au primitu ordinu de a declara în stare de asedie toate aoptspine de resbelu, și fortretele mărginene. Madrizu 23 Maiu. Eri seară 70 de soldați de cavalerie s'au revoltatu la Saragosa. Ei au eștiu din poliție strigănd vivatu regele! generalul ii urmărește cu „trupe și cu milițieni. Aceasta este o viitoare carlistă, poporul. C. mersu la