Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-08-01 / nr. 159

Prețul pe anu este șiniune 6 luni 60 - - pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale foiletorul Zimbrului o coală .. în toată Cușinica și se împarte Lunea — - - -- ANUL. III. Iașii, Luni 1. Augustu. 1855. N. 159. MU.IPIPDIUDPA. IAȘII, Vlie 31. Companionul Micurulei Georghie Toanid din București, D-sa. I. Spunebc, au fostu primitu o sară în audienție particulară de D. S. Principele Domnitoriu care au bine- voitu a accepta cu mulțămire mare, Seria I. din Biblioteca Literară, compusă din Lelia, Artur, Mauprat, Narcezi, Matilda, Mont-Reves și Gil-Blas. D. S. au făgăduitu kBea încuragia silințele editorului in publicarea Seriei a II, anunțată în foia noastră cu N ° 15%. Cu această ocazie nu lipsimu a mai reaminti tuturoru amatoriloru de înaintirea literaturei Romănești ca să agiute prin abonare întreprinderea această folositoare culturei și înavuțirei limbei, care face mare onoare întreprinzătoriului ei, întindere mai prezentabilă, iară nu așa de mi  Amicul nostru N. Iopescu nu au trimisu de la Galați cu data din 15 Ilulie, mai nainte de a trece in Orientu spre al vizita, următoarea scrisoare însoțită de articulul: „Unirea principatelor:” late n'am pășit peste hotarele Moldovei msn ce nu ți amu înșiratu un cuvănt dese asupra „Unirei Principatelor” cu care demult ai fost dorind a împlea micile(”) coloane ale Zimbrului D.tale, iera, în (”) Mulți, de multe ori ne-au provocatu ca să mărim formatul Zimbrului, asigurăndune că atsmea vom avea abonați îndestui, fiindcă ei rpou deprinși a avea în mănă o foae de o E la Comisioneri. în BucuRES pequi sa Libretul F. Ioanidi. KE ... Părnatul ese în toate vilele afară de Duminici și serăători mari. Abonamentul ce face in Iași la Librăriea Nouă; in ținuturi locul stelei cei odată strălucitoare dintre coarnele Bourului Moldoveanu, să vedem văzămănduse un picir al scaunului Domniei unite ce s'ar răzăma cu un al doile picior pe capul Corbului Muntenescu!... Atuncea am la crucea din gura Corbului și steaoa dintre coarnele Bourului și le-am pune în corona domnitorului Romănu ce ar ședea pe scaunul principatelor unite! Păn'atunci să fim cu sănătate, și să auzim de bine. Frățască sărutare, cuma. Cu propunerea aceasta totu deauna m'am unitu, însă din nenorocire p'am pututo și realiza numai cu 220 de abonați, căci de a îndoi formatul, este de a îndoi și cheltuelele foii, aceea ce nu o putem face nici de cum fără de 500 de abonați. Ar fi fostu mai lesne să fi continuatu și acum totu formatul Zimbrului cănd s'au ivitu pe orizonul literaturei, însă sosirea zilnică a curierului austrian care aduce noutăți în toată ziua, și mai ales funcționarea telegrafului care dă noutăți în minutu, nu au nevoitu a începe zilnicu publicarea foii în formatul de față.. Căci dacă abonatul din Iași ar fi cetutu noutatea ce ar fi sositu, tocmai a patra zi, atuncea credem că nu aru fi fost prea mulțămitu. Chiar cu formatul acesta cere de mai multe ori ni ce tămplă KB din zece giurnale la care săntemi abonați, nu putemu culege cu ce să umplepi micele noastre coloane, pentru că din păcate colaboratori gratisti aveam prea puțini, de plăti nu putemu. A lua bunăoară Giurnalul de Constantinopoli ori Presa de Orientu și a'i traduce din literă pu literă sau corespundențile, pururel ni s'au părutu o num Kle mai puținu coprespunzătoare cu sșritulu neîngăduitoriu al cetitoriloru postri, caci, deși acele cuprindu căteodată facte de interes local, ideia noastră au fostu ca să le lămu în ecstractu spre știință, și dacă în sfărșitu ele ar avea interesul unui documentu, atunci numai nu am determinata să le publi