A Motor, 1913 (1. évfolyam, 1-52. szám)

1913-01-05 / 1. szám

zás után elértük Insbruckot. Insbruck mellett az után gyönyörű kilátás nyílik a bajor és osztrák alpokra, amelyet illő módon élveztünk. Insbrucktól kezdve Landeck­ig, sőt St-Anton­­ig még mindig nem vettünk észre semmit a csaknem 1800 méter magas hágó közelségéből, mivel az egyébként is jó út alig emelkedik. Itt búvik az Arlberg-vasút a föld alá s itt kezdő­dött számunkra is a hágó megmászása. Az Arl­­berget jobbnak találtuk hírénél, rendkívü­l jó úton haladtunk, amely a hegymászást igen megkönnyítette. A kilátás minden irányban re­mek szép, de legszebb talán dél felé. Miután több izben megálltunk, hogy a vidéket élvezhes­sük és fényképfelvételeket készíthessünk kelle­mes utazás után elértük a St-Kristóf menedék­házat, majd egy kilométerrel odább a hágó tete­jét, mely 1797 méternyire emelkedik a tenger színe fölé. Dacára a nyári időnek, mindenütt hó feküdt még s valósággal utat kellett lapátolni a járművek számára. Lefelé menetnél láttuk, hogy Svájc felől jőve a viszonyok kedvezőtlenebbek, mivel a lejtés sokkal hirtelenebb (8 kilométerre 600 méter) és sok éles kanyarodó van, amelyek óvatos vezetést igényelnek s már állítólag né­hány vigyázatlan motoros völgybejutását idéz- Képek a nyári autotúráról. — Bilder von einer Som­mertur. Chillon kastély — Schloss Chillon Eiger és Mönch Genfi tó naplementekor — Genfer See bei Sonnenuntergang Clarence szigete — Insel Clarence Eiger und Mönch Deut du Midi Veveyröl — Deut du Midi von Vevey aus

Next