Postaügyi Értesítő, 1970 (1-53. szám)

1970-01-15 / 1. szám

22 POSTAÜGYI ÉRTESÍTŐ 1. szám Az alábbi postai feladatok ellátására köteles a fuvarozó gépkocsivezető nélkül is gépkocsit ren­delkezésre bocsátani: a) kézbesítő szolgálat, b) levélgyűjtő szolgálat c) hírlapszállítás, d) körzetmesteri tevékeny­sí e) kábelszerelés és építés, f) zavarelhárító szolgálat, g) rádió és TV. szolgálat, h) ellenőrzés céljára. A gépkocsivezető nélkül igénybe vett gépko­csit kizárólag az igénybe vevő postaszerv által ki­jelölt dolgozó vezetheti a ................. számú Vig. utasítás VII.................-ban foglaltak szerint. A gépkocsivezető nélkül rendelkezésre bocsá­tott gépjárművekben keletkezett, valamint az ilyen gépjárművek által harmadik személynek okozott károkért az igénybe vevő postaszerv anyagilag felelős, ha a kárt a vezetéssel megbí­zott dolgozó magatartása (mulasztása, cselekmé­nye)­ idézte elő. A vezetéssel megbízott dolgozó hibájából adódó forgalomkiesés, késedelem miatt fuvarozóval szemben semmiféle igény nem érvé­nyesíthető. Károkozás esetén jegyzőkönyvet kell felvenni és azt mind a fuvarozó, mind pedig fuvaroztató megbízottjának alá kell írni. (4) II. Óradíj a szerződéssel lekötött (rendsze­resített) gépkocsi 210 fuvarórán felüli teljesítés, a nem rendszeresített gépkocsiknál pedig napi 8 órán felüli igénybevétel óradíja. Töredékóránál 30 perc figyelmen kívül hagyan­dó, 30 percet meghaladó töredékóra 1 órára kere­kítendő. (5) III. Kilométerdíj a gépjármű km. mérőmű­szere által mért, ennek üzemközbeni meghibáso­dása esetén térkép vagy járat jelző alapján meg­állapított kilométer és a teljesített szolgáltatásra megállapított díj szorzata. (6) IV. Mellékdíj a gépkocsivezető által végzett a) levélgyűjtői, b) csomagkézbesítői, c) járatőrzési, d) fegyveres szolgálati, e) hírlaprakodási, f) egyéb rakodási melléktevékenység havi átalányban, vagy az ese­tenként igazolt órateljesítményre megállapított • díj a 131.200—3/1968. sz. utasításban (Pp. É.1968. 44. sz.) foglaltak szerint. A fuvarozó köteles a fenti melléktevékeny­ségek vállalása esetén annak ellátására megfele­lően kioktatott gépkocsivezetőt biztosítani. (7) V. Részkiadás a fuvarozás során felmerült gépkocsivezetői kiküldési költség (élelmezési és szállásköltség), az igénybevevő érdekében történt parkolási díj, kompdíj, kihelyezett gépkocsik ga­rázsdíja stb. ^ III.­­ DÍJSZÁMÍTÁSI IDŐ ÉS TÁVOLSÁG, TELEP­HELY MEGHATÁROZÁSA 1. A díjszámítási idő garázstól garázsig, telep­helytől telephelyig eltelt idő. Kihelyezett gépko­csiknál: napi 8 óra azokra a napokra, amelyeken a gépkocsit fuvaroztató nem veszi igénybe. % ■ Előállási időtartam: A garázstól az előállás he­lyéig szükséges idő. Elbocsátási időtartam: az elbocsátás helyétől a garázsig szükséges idő. • Ezek mértékét a szerződésben rögzíteni kell. A díj számítási idő szünetel: a) a gépkocsi állásideje alatt, ha az a fuvarozó részéről felmerült okból állott elő, b) a gépjáművezetők pihenőideje és c) a gépjárművezetők műszakváltási ideje alatt, d) szabad szombatokon, ha az igénybevevő gon­doskodott a gépkocsi biztonságos elhelyezéséről. 2. Díjszámítási távolság garázstól garázsig, te­lephelytől telephelyig megtett kilométer. 3. (1) Telephelynek minősül a gépjármű részé­re kijelölt telephely (helység). A telephely lehet állandó és ideiglenes telephely. (2) Állandó telephely a fuvarozó székhelyén le­vő központi telepek és garázsok, továbbá minden olyan helység, illetve telephely, ahol a postafor­­­galmi és műszaki szállítószolgálat ellátására gép­kocsi van rendszeresítve (vidéki garázsok, erősítő állomások, rádió- és TV-állomások, körzetmesteri szakasz székhelyek, stb.) (3) Ideiglenes telephely minden olyan helység, illetőleg telephely, ahonnan a postaforgalmi és műszaki szolgálat ellátására esetenként gépjármű igénybevételére van szükség (pl. kábelépítés, hely­színi bemérések, TV-közvetítések stb.). Fuvarozó az ideiglenes telephelyre kihelyezett gépjármű kihelyezéssel kapcsolatos költségeit (ga­rázsdíj, gépkocsivezető kiküldetési költségei, stb.) a fuvaroztatóra áthárítja, kivéve, ha fuvaroztató a gépkocsi biztonságos elhelyezését, a gépkocsiveze­tő ellátását természetben biztosította. A szállás­helynek olyannak kell lennie, ahol a gépkocsiveze­tő éjszakai nyugalma biztosított. (4) . Fuvarozó az ideiglenes telephelyre kihelye­zett gépjármű tervszerű karbantartásának biztosí­tása érdekében az I/A. és T/В. műszaki szemlére 1 napra, a II/A. és II/B. műszaki szemlére pedig 3

Next