Vasuti és Hajózási Hetilap, 1937 (39. évfolyam, 1-52. szám)

1937-01-01 / 1-4. szám

г VASÚTI ÉS HAJÓZÁSI HETILAP 1—4. szám­. két legszebbikét: az Isola Madre-t és a függőkertes Isola Bella-t. 1937 május 27-én (csütörtök): Stresából délelőtt 10 órakor indulunk Milanóba, hová 11 óra 50-kor érkezünk. Elszállásolás a Dóm­­téren levő Hotel Metropolban. Délután és 1937 május 28-án (péntek), egész napon át Felsőolaszország e legnagyobb váro­sának nevezetességeit tekintjük meg (a Dom, a Brera-képtár, Leonardo da Vinci „Úrvacsorá“-ja, a Scala-színház, a híres temető stb.). Autocarséta a vá­ros főbb útvonalain. Programm­on kívül kirándulás tehető a karthausiak nagyhírű kolostorához, a Cer­tosa di Pavia-hoz. 1937 május 29-én (szombat), Milánóból és 7.10-kor reggel, Veronába érkezés 9.35-kor. Ötórás tartózkodás alatt autocarséta az ős­régi, történelmi nevezetességű városban. Ebéd után 15.12-kor továbbutazunk (vacsora Triestben). 1937 május 30-án (vasárnap), Triesten és Postumián át délelőtt 10 órakor érke­zünk a budai déli pályaudvarra. Részvételi díj kb. 200 pengő. A végleges részvételi díjat lapunk legközelebbi, február hó végén megjelenő számában fogjuk kö­zölni. Klubtagok vendégei a klub jótékonycélú akciói (ösztöndíj, gyermeknyaraltatás) javára a megállapí­tott részvételi díjnál 10 pengővel többet fizetnek. A részvételi díj a Ura januári árfolyama (a Nem­zeti Bank felárával) szerint fog megállapíttatni. Az árfolyam esetleges változása természetesen a részvé­teli díjban is kifejezésre fog jutni. A részvételi díjban bennfoglaltatik: a) Szállodai szobák (egy- és kétágyasak); b) a teljes ellátás (reggeli, ebéd, vacsora), mely május 20-án az ebéddel kezdődik és a trieszti vacso­rával végződik; c) az összes borravalók; d) a podgy­ászszállítás költségei (p. u.-tól a szál­lodába és vissza); e) az összes programus szerinti hajó- és autókölt­ségek; f) a programm szerinti látványosságok belépő­díjai; g) hivatásos vezetők díjai. Külön kell fizetni az italokat, a stresai Monte Mottarone-ra s a luganoi Monte San Salvatore-ra vezető hegyi vasutak menetdíjait (mert e két kirán­dulást csak feltétlenül szép időjárás esetén tarthat­juk meg), továbbá a Certosa di Pavia-hoz rendezett, programmon kívüli kirándulás költségeit és akik nem közlekedési alkalmazottak, a vasúti jegy árát. Tájékozás céljából közöljük, hogy az egész útra szóló II. osztályú gyorsvonatú jegy rendes ára oda és vissza 218 pengő (a mai olasz és svájci valutaárfo­lyam alapulvétele mellett), de alapos a reményünk, hogy nemvasutas útitársaink részére is ezúttal is lényeges engedményt tudunk elérni, úgy hogy előre­láthatólag az egész út vasúti költsége 78 P-t fog ki­tenni. A három külön kirándulás kedvezményes részvé­teli díja egyenként a következő: Monte Mottarone hegyivasút 6.— P. San Salvatore hegyivasút 4.50 „ Certosa li Pavia autocar és belépődíj 6.­ „ Minthogy e fakultatív kirándulásokon elérni si­került kedvezményeket csak akkor vehetjük igénybe, ha azokra legalább 50 résztvevő jelentkezik, ezeken a kirándulásokon csak azoknak tudjuk biztosítani a részvételt, akik már a jelentkezés alkalmával köte­lezik magukat a felsorolt kirándulásokon vagy azok egyik-másikán való részvételre és az alább felsorolt kirándulási díjakat a részvételi díj befizetésére meg­határozott időpontig befizetik. Magától értetődik, hogy ha valamelyik e kirándulások közül bármely okból elmaradna, az érte befizetett összeget a részt­vevőknek még ott a helyszínen visszatérítjük. A nemzetközi egyezményben részes közlekedési vállalatok tisztviselői és családtagjai részére a szük­séges jegyeket, a többi útitárs részére pedig az el­érhető legnagyobb kedvezményt a klub szerzi meg, a résztvevőknek tehát csak útlevelükről kell gondos­­kodniuk. Olasz és svájci vízum nem kell, a jugoszláv kétszeres átmeneti vízumot pedig a klub szerzi meg 2 pengő lefizetése ellenében. A kirándulás ideje a főszezonra esik, a kirán­duló társaság által igénybe veendő szállodák vezető­ségei csak azon feltétel alatt vállalják nagyobb tár­saság elhelyezését, ha a szükséges szobákat legkésőb­ben folyó évi április 10-ig megrendeljük. Ezért a ki­ránduláson való részvételre legkésőbben 1937 április 10-ig kell jelentkezni. Figyelmeztetjük tehát a résztvenni kívánó tisztelt tagtársainkat, hogy minél előbb, de legkésőbben fenti napig jelentsék be részvételüket klubunk irodájában, naponta d. u. 4—6 óra között. A jelentkezés alkalmával 50 pengőt azonnal, a hátralevő összeget (esetleg részletekben is) legkésőb­ben 1937 május 3-ig kell klubunk pénztáránál letétbe helyezni. Minthogy a kiránduláson csak 80 személy vehet részt, a bizottság fenntartja magának a jogot, hogy e szám leteltével a jelentkezést az említett időpont­nál korábban is lezárhassa. A részvételtől május 10-ike után történő visszalépés esetére csak akkor térítjük vissza a letett részvételi díjat, vagy annak részletét, ha a visszalépő helyett más megfelelő részt­vevő jelentkezik s azt a kirándulás vezetősége elfo­gadja. Nyolc nappal a kirándulás előtt minden részt­vevő egy füzetkét kap, mely tartalmazni fogja az összes tudnivalókat, a kirándulás rövid leírását és a résztvevők névsorát. Bővebb felvilágosítással szívesen szolgál a klub irodája a hivatalos órák alatt, írásbeli felvilágosítást azonban csak válaszbélyeg beküldése ellenében ad­hatunk. Magyar vasutasok cseretanulmányútja N­émetországba, 1937. év június havában A Reichsbund der Deutschen Beamten Fachschaft Reichs­bahn, — Peppmüller Frigyes birodalmi gyűlési képviselő út­ján — a magyar vasutastársadalmat csere­tanulmányútra hívta meg. Amikor ezt a hírt lapunk hasábjain örömmel közöljük, egybe­n felhívjuk vasutas tagtársainkat, hogy a tanulmányi úton résztvenni szíveskedjenek, hogy tömeges érdeklődésünk­kel biztosítsuk a kirándulás sikerét. A német vasutastársadalom eddig is a legszí­vélyesebb fogadtatásban részesítette a magyar vasutasokat és az ed­digi tanulmányutak felejthetetlen benyomást hagytak a részt­­vevőkben. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy a német vasutastársadalom meghívásban külön is hangsúlyozza, hogy őszinte szeretettel várja a magyar vasutastársadalmat, hisz­­szük, hogy a résztvevők valóban az őszinte barátság emléké­vel fognak útjukról visszatérni.

Next